כך תשדרגו את פיד האינסטגרם שלכם עם תמונות חינמיות 

בפוסט הזה בחרנו להציג בפניכם את ששת המאגרים הכי טובים לתמונות חינמיות שאפשר למצוא כיום ברשת, נסביר מה בדיוק מותר ומה אסור לעשות, וגם ניתן לכם בונוס קטן על חיפוש תמונות בטוח בגוגל ושימוש בכלים שיעזרו לכם לבצע שיפוץ והתאמה אישית של התמונות.

היום כמעט כל עסק מחזיק בחשבון אינסטגרם ורוצה לקבל חשיפה לקהל יעד פוטנציאלי של מיליוני ישראלים. אבל אחד האתגרים העומדים בפני מי שמתחיל את הפעילות שלו באינסטגרם היא דווקא למצוא מה בדיוק להעלות אל הפיד.

קחו למשל חברה שמספקת שירותי מחשב מרוחקים: כמה פעמיים אפשר לצלם את העובדים, לקוח קבוע שנכנס למשרד או צילום מסך של פתרון תקלות מרחוק?

אחת האפשרויות לשדרג את הפיד בלי הרבה עבודה או העלאה מחזורית של אותן תמונות כל חודש היא באמצעות תמונות חופשיות שניתן למצוא באינטרנט.

הכוונה היא לא בהכרח לתמונות מצולמות, אלא גם לאיורים או Cliparts כמו שחלקנו היינו קוראים להם פעם. כשיש לנו תבניות מתאימות, אנחנו יכולים לבצע מניפולציות על התמונה עצמה, לדוגמה:

  • הוספת כיתוב מתחת לתמונה עם ברכה או משפט חיובי לתחילת היום

  • איחולי ברכה לחגים

  • הוספת מבצע או הודעה על הגעת מוצר בלעדי לעסק

כמובן שלא חייבים לבצע כלל מניפולציה גרפית, ואפשר להסתפק בטקסט שיצורף לסטטוס שמעלים, צריך רק לקחת בחשבון שאת הטקסט הזה לא ייראו כמובן בפיד, אלא רק אחרי שהגולש יילחץ על התמונה שמובילה לפוסט או הסטורי.

הכירו את ה-Creative Commons

Creative Commons הוא תקן שנועד לסמן תמונות לשימוש חופשי. מבין כל הסוגים, אלו הם הסוגים שרלוונטיים למי שעושה שימוש באינסטגרם:

CC BY – אלו הן תמונות שאתם יכולים לעשות בהן שימוש חופשי לכל צורך (גם מסחרי) בתנאי שאתם נותנים קרדיט ליוצר המקורי של התמונה.

CC BY-SA – כמו התמונות הקודמות, אך כאן אתם חייבים להשאיר אותו הרישיון גם בנגזרת שלכם.

CC BY-ND – ניתן לעשות שימוש חופשי בתמונה עם קרדיט, אך לא ניתן לשנות אותה.

CC00– הרישיון המתירני ביותר שמאפשר למעשה לעשות שימוש חופשי לחלוטין בתמונה בלי הצורך לתת קרדיט. מן הסתם הוא המתאים ביותר לשימוש באינסטגרם ורוב האתרים שנדבר עליהם מתרכזים בתמונות שמשתייכות אליו.

אז איפה מוצאים את התמונות האלו?

1.Pixabay

 אחד האתרים הפופולאריים ביותר ומסיבה טובה: הוא נוח מאוד, מכיל וקטורים, אנימציות ואפילו תבניות לסרטונים (לדוגמה, גלים בים) ומוזיקה. האיכות גבוהה מאוד והמבחר גדול. בדרך כלל ניתן להוריד את התמונה בכמה גדלים ואפילו לסנן על פי תמונות אופקיות או אנכיות.

2.Pexels

אתר קצת פחות ידוע הדומה ל-Pixabay. הממשק שלו מעט פחות נוח כי התמונות בתוצאות לא מחולקות לעמודים (מי אמר שפיד זה תמיד דבר טוב?). מנגד, הוא מחפש גם באתרים אחרים ואפשר להוריד את התמונות באיזה גודל שאתם רוצים כשהאתר ייחשב את הרזולוציה המתאימה על פי המקור וקנה המידה.

כפי שאפשר לראות בצילום המסך,  בניגוד לאתר הקודם שיש בו בעיקר אילוסטרציות, פקסלס מציע יותר תמונות אומנותיות וקומפוזיציות, לחלק זה יתאים יותר ולחלק פחות.

תמונות לפיד אינסטגרם Pexels.com

Pexels.com

3.Stock Up

מדובר למעשה באגרוגטור של תמונות. כלומר, מנוע חיפוש שמחפש בתוך אתרים אחרים. לפני שאתם מועברים לאתר המקורי בו מתארחת התמונה, אתם יכולים לראות את סוג הרישיון, כך שבניגוד לאתרים אחרים שמבוססים על תוכן גולשים "מזדמנים" ולא של צלמים מקצועיים (ולכן לא המלצנו עליהם), כאן אתם מוגנים.

4.Unsplash

במבט ראשון "אנספלאש" לא נראה שונה מיתר האתרים שהצגנו כאן, אך בבחינה מעמיקה יותר הוא מחולק בצורה מאוד ברורה לסגנונות צילום שונים או נושאים שאינם בהכרח קטגוריות קלאסיות. לדוגמה:

  • רוחניות

  • צילומי רחוב

  • צילומי חללים פנימיים

  • אירועים עדכניים (קטגוריה רלוונטיות ביותר)

  • רקעים (למי שרוצה להעלות פוסטים שמדגישים אווירה)

ההורדות פשוטות מאוד ולמעשה אתם יכולים לשתף את התמונות ברשתות חברתיות המותאמות ל-Desktop כגון טוויטר, פייסבוק ופינטרסט

5.Reshot (MixKit)

Reshot לא מאוד שונה מ-Unsplash, אבל הוא מכיל גם ספרייה גדולה של תבניות לתוכנות עריכת הווידאו הפופולאריות כמו פרימייר או דה וינצי. לכן הוא יכול להיות מצוין עבור מי שרוצה להעלות סרטונים קצרים ומקוריים לסטורי שלו ולחסוך לעצמו עבודה. יש אפילו קטגוריה ספציפית לאינסטגרם.

מלבד זאת הקטגוריות מסודרות בצורה נוחה למדי. למשל, אם אתם מדריכי יוגה תוכלו למצוא קטגוריה שמוקדשת לנושא. כנ"ל אם אתם מאמני כושר.

6.Snappa

Snappa הוא אתר שמוקדש לתבניות עבור רשתות חברתיות ובכלל זאת אינסטגרם, פוסטים וסטוריס. הוא אומנם לא חינמי לחלוטין ואתם מוגבלים ל-3 הורדות בחודש, אבל התוכניות שלו למינויים נדיבות ביותר ולכן ראינו מקום לציין אותו גם כאן.

אתרים נוספים

אם כל האתרים האלו לא הספיקו לכם, תוכלו למצוא רשימה מעודכנת של לא פחות מ-21 אתרים שונים  מהבלוג של Snappa. חלקם הם למעשה אוספים של צלמים מקצועיים.

בונוס: פשוט לחפש בגוגל (בלי לחטוף תביעה)

גם אתם בוודאי שמעתם סיפורים על אנשים ש"רק" חיפשו תמונות בגוגל, שמו באתר או העלו אותן למקום אחר וחטפו תביעה.

למרבה המזל, יש דרך חכמה יותר לעשות את זה והיא לחפש דרך המסננים של גוגל תמונות  כדי למצוא רק תמונות ברישיון של Creative Commons. פעם היה אפשר לסנן ישירות על פי רישיונות שונים בתוך הקבוצה, אבל נראה שנכון להיום צריך ללחוץ על התצוגה המקדימה כדי לראות את סוג הרישיון הספציפי או את הקישור שמוביל אליו (גוגל לא תמיד מצליח לחלץ אותו).

חיפוש תמונות בגוגל

בעיקרון החיפוש יכול לעבוד גם בעברית, אבל ההמלצה שלנו היא לחפש באנגלית מכיוון שבעברית מספר התמונות החינמיות הוא מצומצם ביותר וכולל בעיקר ארכיונים של צילומים ישנים.

מה עושים עם התמונות אחרי שהורדתם אותן?

דבר ראשון שאתם חייבים לזכור הוא שאינסטגרם לא מאפשרת יותר להעלות תמונות מהמחשב,  אך ניתן "לעבוד" על האתר שלה כדי שיחשוב שאתם גולשים מהנייד. הנה הוראות פשוטות דרך מצב המפתחים של כרום. בשיטה זו אתם יכולים להוסיף פילטרים אפילו אם ביצעתם עיבוד מוקדם יותר על המחשב. (שימו לב שכדי לראות את הפס התחתון אתם צריכים לעשות ריפרש)

ביצוע מניפולציות על התמונות עצמן
היום קל מאוד לבצע מניפולציה על תמונות כגון הוספת טקסט, פילטרים נקודתיים, שימוש במכחולים ועוד.  אם אין לכם ידע בעריכת תמונות, יש כמה כלים מומלצים שיכולים לעשות זאת בעבורכם כמעט בלי ידע בעיצוב גרפי:

Imgflip – בעיקרון מדובר כאן על כלי לעיצוב ממים, אבל אם כל מה שאתם צריכים זה לצייר משהו ולהוסיף טקסט, הוא יעשה את העבודה. עובד מצוין גם בעברית למרות שאת הפיסוק תצטרכו לשים בתחילת המשפט.

Crello או Picmonkey : שני כלים מקוונים לעריכת תמונות הדומים מאוד ל-Canava, אך בניגוד אליו אתם יכולים להעלות גם תמונות משלכם. במנוי החינמי אתם מוגבלים לחמש תמונות לחודש. מנוי פרו עולה כמה דולרים לחודש

תמונות מcrello

אם אתם רוצים להתקדם מעט יותר, תוכלו להשתמש ב-Gimp שהיא תוכנת עריכה מקצועית יחסית בקוד פתוח. קל ללמוד אותה גם בלי לעשות קורס פוטושופ ויש מאות מדריכים רשמיים שיסבירו לכם כיצד ליצור כל אפקט ואפקט.

כמה טיפים לסיום

זכרו שהתמונות האלו אמורות להיות כאלו שישברו את השגרה, אבל אסור שהן ישמשו בתור פרקטיקה קבועה של עדכון הפיד שלכם. חשבון אינסטגרם שלא כולל גם תמונות מהווי העסק או מוצרים שלו עשוי להעיד על חוסר השקעה מצד מי שמנהל אותו.

2.כלי אלטרנטיבי שמאפשר להעלות תמונות מהמחשב הוא Preview שכבר הזכרנו אותה. הכלי תומך גם בהעלאות מתוזמנות ועוד.

3.כמובן שאם התקציב שלכם מאפשר, אתם מוזמנים גם להשתמש בתמונות בתשלום מסוג Royalty Free.  למרות שמן, לא מדובר בתמונות חופשיות, אלו בכאלו שאתם קונים פעם אחת ויכולים לעשות בהן שימוש חוזר על סמך רישיון השימוש בהן.

יש מגוון של אתרים כאלו ובניגוד למה שמקובל לחשוב, יש גם כאלו שבהחלט מיועדים גם למי שלא יכול לשלם 10-15 דולרים על כל תמונה. למשל Depositphotos או 123rtf, אבל חשוב לנו להדגיש שתמונה בודדת עדיין תהיה יקרה יחסית.

מאת: לב ממדוב

המנכ"ל והמייסד של אינסטל'ה שיווק ופרסום באינסטגרם - בעל ניסיון של למעלה מעשור בשיווק דיגיטלי, חגורה שחורה בהמבורגרים ומומחה לניהול קמפיינים מורכבים ובניית אסטרטגיות.

עוד בנושא
המרדף אחרי טרנדים – משימה בלתי אפשרית?
אבטחת חשבון אינסטגרם
אבטחת חשבון אינסטגרם – כך תשמרו על החשבון שלכם
עדכון בניווט באינסטגרם
לאן נעלם אינסטגרם שופינג? עדכון מהפכני בניווט של אינסטגרם!
עדכון חדש בסרגל הניווט של אינסטגרם! כפתור ה"אינסטגרם שופינג" יורד וכפתור יצירת הפוסטים חוזר למקומו!
תגובה למאמר

    שם מלא*
    מייל*
    תגובה למאמר...

    תנו לנו להפוך את המותג שלכם להצלחה ברשת

    instale כאן משאירים פרטים

    השאירו פרטים ואנחנו נחייג אליכם, יש הרבה על מה לדבר :)

      שם מלא*
      טלפון*
      מייל*
      חשבון אינסטגרם*
      מאשר יצירת קשר וקבלת דיוור במייל
      מה דעתכם על הפוסט שכתבנו? חשובה לנו דעתכם!