אבטחת חשבון אינסטגרם – כך תשמרו על החשבון שלכם

עם העלייה בכמות המשתמשים באינסטגרם עולים גם המקרים של פריצות והונאות. לצערינו חשבונות רבים נחשפים לפריצות ולמעשי זדון – במאמר הבא נפרט את כל אמצעי האבטחה לשמירה על החשבון שלכם.

פריצות זו סוגייה שאינסטגרם מודעים אליה ובאופן עקבי לאורך השנים והוציאו עדכונים ודרכים כדי לשמור על החשבונות של המשתמשים. רבים נוטים להקטין ראש בכל הנוגע לאבטחת חשבון האינסטגרם שלהם (או כל רשת חברתית אחרת), אבל בעידן של היום לפרופילים ברשתות החברתיות יש משקל רב עבורנו וחשוב לדאוג שהם יהיו מוגנים ובטוחים.

בעזרת מספר פעולות שלא מצריכות זמן רב, ניתן לצמצם באופן משמעותי את החשיפה של החשבון שלכם לפריצות והונאות.

אפשרויות האבטחה של אינסטגרם

אינסטגרם ריכזה את כל מה שקשור לאבטחה במקום אחד מרוכז, ממנו ניתן לשלוט ולעדכן את כל מה שנוגע לאבטחת החשבון. על מנת להגיע לממשק האבטחה של אינסטגרם, היכנסו לפרופיל האישי שלכם, לחצו על "הגדרות" ולאחר מכן לחצו על "אבטחה". כעת יפתחו בפניכם 6 אפשרויות לאבטחת התחברות: סיסמה, פעילות התחברות, פרטי התחברות שמורים, אימות דו-שלבי, הודעות דוא"ל מאינסטגרם ובדיקת אבטחה – נפרט על כל אחד מהם בנפרד.

אבטחת חשבון אינסטגרם

סיסמא

בעת הלחיצה על כפתור סיסמא, באפשרותכם לעדכן את הסיסמא שלכם, אנו ממליצים לעשות זאת לפחות אחת לחצי שנה ולדאוג שהסיסמא לא תהיה זהה לסיסמאות שלכם במקומות אחרים. בשביל אבטחה המקסימלית אנו ממליצים שסיסמא תכלול לפחות 8 תווים ותכלול לפחות מספר אחד, אות אחד ותו מיוחד אחד (!#@$% וכו').

פעילות התחברות

פעילות התחברות מראה את כל הפעמים בהם אתם או מישהו אחר התחברו לחשבון האינסטגרם שלכם. בראש המסך אינסטגרם תציג לכם מקרי התחברות ותשאל אם מדובר בכם או לא. במידה ותבחרו באפשרות "לא מדובר בי", אינסטגרם תעביר אותכם באופן ישיר למסך שינוי הסיסמא.

מתחת לסקשן של "האם מדובר בך?" אינטסגרם תציג את כל המכשירים המחוברים כרגע לחשבון האינסטגרם שלכם. אם יש התחברות שאינכם מזהים אותה, באפשרותכם לנתק אותה על ידי לחיצה על שלוש הנקודות ליד המיקום ולאחר מכן לחיצה על "התנתקות". חשוב להיות מודעים לכל המכשירים המחוברים לחשבון האינסטגרם שלכם ואם יש משהו שלא זכור לכם, עדיף להיזהר ולא להצטער ולנתק אותו.

פרטי התחברות שמורים

כאן תוכלו לבחור לשמור את פרטי ההתחברות לחשבון במכשיר ממנו אתם גולשים באינסטגרם. אם באבטחה עסקינן, צריך להשתמש באופצייה בזהירות יתרה ולבחור לשמור את הפרטים (ואת מספר הטלפון) רק בנייד האישי שלכם. במידה ועשיתם זאת, דאגו גם לשמור על האבטחה של הנייד שלכם למקרה של אובדן.

פרטי התחברות שמורים באינסטגרם

אימות דו שלבי

אימות דו שלבי זו שיטת אבטחה פופולארית שאתרים ורשתות חברתיות רבות משתמשים בה והוכחה כיעילה נגד פריצות. ברגע שתלחצו על "אימות דו שלבי" תועברו למסך בו אינסטגרם ינחו אתכם שלב אחר שלב כיצד להטמיע את האימות הדו שלבי בחשבון שלכם.

באפשרותכם לבחור באימות דו שלבי באחת משלוש דרכים: ווצאפ, הודעת טקסט, או אפליקציית אימות. בכל אחת מהאפשרויות אתם תקבלו קוד אותו תצטרכו להזין באינסטגרם בעת התחברות ממקום חדש. בסיום, אינסטגרם תציג לכם 5 קודי אימות שאינם משתנים ובעזרתם תוכלו לשחזר את החשבון במקרה ותיאבד לכם הגישה לנייד או לאפליקציית האימות. אנו ממליצים לשמור את קודי האימות הללו במקום בטוח.

אימות דו שלבי באינסטגרם

הודעות דוא"ל מאינסטגרם

כאן יופיעו ההודעות שנשלחו אליכם מאינסטגרם (בנושאי אבטחה ובנושאים אחרים) ב14 יום האחרונים. הסיבה לקיומו של ממשק זה באינסטגרם היא שבפעמים רבות גולשים מקבלים מיילים מגורמים שמתיימרים להיות אינסטגרם אך הם לא (ספאם) על מנת שתוכלו לוודא שהמייל שהגיע אליכם בתיבת הדוא"ל הוא אכן מאינסטגרם אתם יכולים לוודא זאת דרך ממשק זה.

בדיקת אבטחה

בעת כניסה לממשק "בדיקת אבטחה", תוכלו לראות את ההמלצות של אינסטגרם בנוגע לאבטחת החשבון שלכם. ההמלצות יכולות להיות מגוונות: החלפת הסיסמא בסיסמא חזקה יותר, וידוא שכתובת המייל והטלפון המוזנות בחשבון נכונות ווידוא שהאימות הדו שלבי מופעל.

אבטחת אינסטגרם

אפליקציית ואתרים

מעבר לכלי האבטחה, בממשק האבטחה תוכלו גם לראות את כל האפליקציות והאתרים שמחוברים לאינסטגרם שלכם ויש להם גישה אליו. אנו ממליצים להיכנס לכאן אחת לתקופה ולוודא שכל האפליקציות והאתרים המחוברים לחשבון שלכם הם כאלו שאתם מכירים ומשתמשים בהם. אם יש אתר או אפליקציה שאתם לא מכירים, הסירו אותה. בממשק זה תוכלו לראות גם אפליקציות ואתרים שהקישור שלהם פג תוקף וכאלו שהוסרו.

זהו עד כאן, מקווים שעזרנו 🙂 במקרה ונקלעתם למקרה שכבר פרצו לכם לחשבון האינסטגרם אנו ממליצים לעיין במאמר שלנו "מה עושים אם חשבון האינסטגרם שלכם נפרץ".

מאת: לב ממדוב

המנכ"ל והמייסד של אינסטל'ה שיווק ופרסום באינסטגרם - בעל ניסיון של למעלה מעשור בשיווק דיגיטלי, חגורה שחורה בהמבורגרים ומומחה לניהול קמפיינים מורכבים ובניית אסטרטגיות.

עוד בנושא
המרדף אחרי טרנדים – משימה בלתי אפשרית?
עדכון בניווט באינסטגרם
לאן נעלם אינסטגרם שופינג? עדכון מהפכני בניווט של אינסטגרם!
עדכון חדש בסרגל הניווט של אינסטגרם! כפתור ה"אינסטגרם שופינג" יורד וכפתור יצירת הפוסטים חוזר למקומו!
אפליקציות לעריכת רילס
6 אפליקציות מומלצות לעריכת וידאו ורילס
הכירו את ששת האפליקציות המומלצות שיהפכו את עריכת הוידאו והרילס שלכם להליכה בפארק!
תגובה למאמר

    שם מלא*
    מייל*
    תגובה למאמר...

    תנו לנו להפוך את המותג שלכם להצלחה ברשת

    instale כאן משאירים פרטים

    השאירו פרטים ואנחנו נחייג אליכם, יש הרבה על מה לדבר :)

      שם מלא*
      טלפון*
      מייל*
      חשבון אינסטגרם*
      מאשר יצירת קשר וקבלת דיוור במייל
      מה דעתכם על הפוסט שכתבנו? חשובה לנו דעתכם!