מה עושים אם חשבון האינסטגרם שלכם נפרץ?

קמתם בבוקר וגיליתם לתדהמתכם שחשבון האינסטגרם שלכם נפרץ על ידי האקר זדוני? אל חשש. במאמר הבא תגלו מה הן השיטות והצעדים שעליכם לעשות כדי לשחזר בהצלחה את חשבון האינסטגרם שלכם.

חשבונות אינסטגרם מהווים יעד עבור האקרים. אז הנה לפניכם כל הדרכים להתמודדות עם פריצה לחשבון האינסטגרם

מתקפות סייבר מתרחשות בכל רחבי העולם, ונראה שכולנו עלולים להיות קורבנות של האקרים. עם יותר מ-1.3 מיליארד משתמשים, אין ספק שאינסטגרם היא אחד ממוקדי המשיכה הבולטים לפשיעה מקוונת. פרצה לחשבונות אינסטגרם הופכת שכיחה יותר ויותר, ומדי יום אלפי חשבונות אינסטגרם נפרצים עבור מטרות שונות – הונאה כספית, הפצת וירוסים, הפצת ספאם, חדירה לפרטיות, הפצת מסרים אנטישמיים וגזעניים ועוד.

פריצות לחשבונות אינסטגרם יכולות להיות מאוד הרסניות, במיוחד עבור בעלי עסקים ואושיות רשת שמסתמכים על החשבונות שלכם לצורכי פרנסה. פעמים רבות, הנזק עלול להיות בלתי הפיך ולפגוע קשות בתדמית שלכם באמצעות שליחה של הודעות או פרסום פוסטים פוגעניים בשמכם ומתחזים אליכם.

ישנם אף מקרים בהם האקרים מנהלים משא ומתן מול בעלי החשבונות, ומחזיקים את החשבון ככופר. הם מודיעים כי ישחררו את ההשתלטות שלהם על החשבון רק בתמורה להעברת כסף דיגיטלי להאקר.

כיצד להתמודד עם חשבון אינסטגרם שנפרץ?

הסימן לכך שמישהו פרץ לחשבון האינסטגרם שלכם היא פעילות מוזרה בחשבון. כמו למשל פרסום ספאם המופיע בפיד שלכם, או קישורים חשודים שנשלחים לעוקבים שלכם דרך ההודעות הפרטיות. אם אתם חושדים שהחשבון שלכם נפרץ, כנסו למייל שלכם ובדקו האם קיבלתם מייל מכתובת המייל security@mail.instagram.com.

במידה וקיבלתם מאותה כתובת הודעה על כך שכתובת הדואר האלקטרוני שלכם שעמה אתם נכנסים לאינסטגרם, השתנתה, אפשר לנסות לבטל את שינוי כתובת המייל על ידי לחיצה על "בטל את השינוי הזה" המופיעה בהודעה.
אם גם הסיסמה שלכם השתנתה ואתם לא מצליחים לשנות בחזרה את כתובת המייל שלכם, תוכלו לבקש מאינסטגרם שתשלח לכם קישור התחברות.

בקשת קישור התחברות

כדי לקבל קישור התחברות, במסך שבו אתם מנסים להתחבר באינסטגרם, לחצו על "קבל עזרה בהתחברות" (אם יש לכם מערכת טלפון מסוג אנדרואיד), או "שכחת סיסמה" (אם יש לכם אייפון).
אז, יהיה עליכם להזין את מספר הטלפון או כתובת הדואר האלקטרוני שלכם ושם המשתמש שמשויכים לחשבון שלכם וללחוץ על "הבא". אם אתם לא זוכרים את הפרטים האלו, לחצו על הכפתור "זקוק לעזרה נוספת" ופעלו בהתאם להוראות.

לאחר מכן, בחרו כתובת דואר אלקטרוני או טלפון ולחצו על "שלח קישור התחברות". לחיצה על הקישור תציג בפניכם הוראות נוספות שיאפשרו לכם לשחזר את החשבון.

קבלת קוד אבטחה מהצוות של אינסטגרם

אם פעולת קישור ההתחברות לא הצליחה, תוכלו לבקש קוד אבטחה מצוות התמיכה של אינסטגרם. לחצו על הכפתור "זקוק לעזרה נוספת" ממסך ההתחברות, פעלו בהתאם להוראות ולחצו על "שלח קוד אבטחה". אם אתם לא מצליחים לקבל קוד אבטחה, לחצו על "אני לא יכול לגשת לאימייל או למספר הטלפון הזה" ופעלו בהתאם להוראות. שימו לב – חשוב להזין כתובת מייל שרק לכם יש גישה אליה ושאף אחד אחר לא יוכל להיכנס למייל הזה.

אימות הזהות שלכם

כדי לאמת את הזהות שלכם, צוות התמיכה של אינסטגרם ישלח לכם מייל אוטומטי. אם יש לכם חשבון אינסטגרם ללא תמונות סלפי שלכם, אתם תתבקשו לאמת את הזהות באמצעות שליחה של הפרטים הבאים: סוג המכשיר שעמו נרשמתם לאינסטגרם (אייפון, גלקסי וכו), וכן כתובת המייל או מספר הטלפון שאותם הזנתם בהרשמה לרשת החברתית.

אם בחשבון האינסטגרם שלכם קיימות תמונות פנים שלכם, אינסטגרם תבקש מכם להצטלם לסרטון סלפי שבו אתם מפנים את הראש לכמה כיוונים. כך היא תוכל לדעת שאתם אכן בעלי החשבון המקוריים. (כןכן זה בסדר, אל תדאגו)

לאחר שתשלחו את הסרטון, אינסטגרם תשלח לכם מייל לכתובת ששלחתם ותסייע לכם לשחזר את החשבון שלכם. ישנם מקרים שבהם החברה לא מצליחה לאמת את הזהות של בעלי החשבון באמצעות סרטון הסלפי. אם זה קורה, פשוט צלמו סרטון חדש ואינסטגרם תבדוק אותו שנית.

פעולות נוספות שניתן לעשות

אם כל הפעולות שסקרנו כאן לא הועילו, ואתם עדיין לא מצליחים לשחרר את חשבון האינסטגרם שלכם, תוכלו לנסות לשנות את הסיסמה שלכם או לאפס את הסיסמה. ניתן לבדוק את מרכז החשבונות ולהסיר חשבונות מקושרים שאתם לא מזהים. בנוסף, תוכלו להפעיל אימות דו שלבי, ולבטל את הגישה לטלפון שלכם מאפליקציות צד שלישי חשודות.

כיצד ניתן למנוע פריצה לחשבון?

תמיד טוב להקדים תרופה למכה, אז כדי לצמצם את הסיכוי שמישהו יפרוץ לכם לחשבון, השתדלו תמיד לבחור בסיסמאות ארוכות ומורכבות ולא ב-1,2,3 או תאריך הלידה שלכם. בנוסף, אם אתם מקבלים מייל חשוד, הימנעו מלחיצה על הקישורים המופיעים בו. (ככה מתחילות רוב פריצות)

כדי לשפר את האבטחה שלכם באינסטגרם ולמנוע פריצה של פושעי סייבר, כדאי לבדוק גם את הגדרות הפרטיות שלך באינסטגרם. תוכלו לבחור שהחשבון שלכם יהיה פרטי ורק לאחר אישור שלכם, אנשים אחרים ייחשפו לחשבון שלכם. חשוב גם לבדוק אילו אתרים ואפליקציות מחוברים לחשבון שלכם ולוודא שאתם מורידים אפליקציות רק מחנות אפליקציות רשמית.

 

מקווים שעזרנו, בהצלחה 🙂

מאת: לב ממדוב

המנכ"ל והמייסד של אינסטל'ה שיווק ופרסום באינסטגרם - בעל ניסיון של למעלה מעשור בשיווק דיגיטלי, חגורה שחורה בהמבורגרים ומומחה לניהול קמפיינים מורכבים ובניית אסטרטגיות.

עוד בנושא
המרדף אחרי טרנדים – משימה בלתי אפשרית?
אבטחת חשבון אינסטגרם
אבטחת חשבון אינסטגרם – כך תשמרו על החשבון שלכם
עדכון בניווט באינסטגרם
לאן נעלם אינסטגרם שופינג? עדכון מהפכני בניווט של אינסטגרם!
עדכון חדש בסרגל הניווט של אינסטגרם! כפתור ה"אינסטגרם שופינג" יורד וכפתור יצירת הפוסטים חוזר למקומו!
תגובות
יונתן סלבין 29.06.2022

היי אחיה, ממליצים לנסות ולאפס את פרטי החשבון לאינסטגרם או לאמת את זהותך מול אינסטגרם.

אחיה 28.06.2022

פרצו לי לחשבון אינסטגרם ומנסים לעקוץ אנשים בכסף דרך החשבון שפרצו לי אם אפשר עזרה בבקשה דחוף!

תגובה למאמר

    שם מלא*
    מייל*
    תגובה למאמר...

    תנו לנו להפוך את המותג שלכם להצלחה ברשת

    instale כאן משאירים פרטים

    השאירו פרטים ואנחנו נחייג אליכם, יש הרבה על מה לדבר :)

      שם מלא*
      טלפון*
      מייל*
      חשבון אינסטגרם*
      מאשר יצירת קשר וקבלת דיוור במייל
      מה דעתכם על הפוסט שכתבנו? חשובה לנו דעתכם!