אינסטגרם מתכננת מהפכה בפרסום ותעודד אתכם לקחת ממנה הפסקה

חברת Meta תחסום למפרסמים באינסטגרם את האפשרות להציג בפני קהל יעד מסוים פרסומות המבוססות על הגזע שלהם או ההשתייכות הפוליטית. בנוסף, אם אתם מרגישים שהתמכרתם לאינסטגרם, אז פיצ'ר חדש יאפשר לכם לקחת הפסקה מהרשת החברתית

אחרי אינספור ביקורות שהופנו כלפיה, Meta – חברת האם של פייסבוק ואינסטגרם, הודיעה על שינוי במדיניות בפרסום שלה. אם עד היום מפרסמים יכלו לפנות לקבוצות קהל יעד מסוימות ולהציג בפניהם פרסומות בהתאם להשתייכות לגזע או לנטייה הפוליטית שלהם, אז בקרוב זה הולך להשתנות. על פי פוסט בבלוג Meta for Business, מהיום החברה תחסום בפני מפרסמים את האפשרות לפרסם פרסומות רגישות ולהשתמש בקבוצות מיקוד המתבססות על השתייכות לגזע או מוצא אתני, דת, השתייכות פוליטית או נטייה מינית.

"קיבלנו חוות דעת של מומחים על כך ששימוש בקבוצות מיקוד שכאלו עלול להוביל לחוויות שליליות", כך כותב גרהם מוד, סגן נשיא Meta לשיווק ופרסומות בפוסט. לפי המומחים, הפרסום הממוקד הזה עלול להוביל לתחושת אפליה, לחזק התמכרויות, להשפיע לרעה על התנהגות המשתמשים ואפילו לגרום למצוקה נפשית.

ההחלטה הזאת מגיעה לאחר שפייסבוק נאלצה להסיר קטגוריות שונות של פילוח קהל יעד שהיו שנויות במחלוקת, כמו מודעות אנטישמיות ותחום פסאודו מדע. מאז שערוריית קיימברידג' אנליטיקה, פייסבוק כבר לא מאפשרת לחברות צד שלישי למכור נתונים של משתמשים למפרסמים, כמו היסטוריית הרכישה שלהם.

השינוי במדיניות הפרסום ייכנס לתוקפו בכל פייסבוק ואינסטגרם החל מה-19 בינואר 2022. כאמור, המפרסמים לא יוכלו לפלח את הפרסום שלהם לקהל יעד לפי השתייכות של גזע, דת, נטייה מינית או השתייכות פוליטית, אך הם עדיין יוכלו לפלח את הפרסומות לפי מאפיינים דמוגרפיים אחרים של קהל היעד כמו גיל, מגדר ומיקום.

אינסטגרם תאפשר לכם לקחת ממנה הפסקה

רבים מאיתנו מכורים לאינסטגרם. לפי סקר שערכה חברת Truelist, יותר מ-210 מיליון אנשים בכל העולם סובלים מהתמכרות לרשתות החברתיות. אז החדשות הטובות הן שאינסטגרם תנסה לעזור לאותם מכורים ולצמצם את זמן המסך שלהם.

אדם מוסרי העומד בראש אינסטגרם, הודיע ​​לאחרונה שהחברה החלה לבחון פיצ'ר חדש בשם "קח הפסקה". הפיצ'ר הזה יאפשר למשתמשים לקבל מהאפליקציה תזכורת לקחת הפסקה מהשימוש באינסטגרם לאחר 10, 20 או 30 דקות, בהתאם לבחירתם.

ראש האבטחה העולמי של Meta, אנטיגונה דייויס, התייחס גם הוא לפיצ'ר "קח הפסקה" של אינסטגרם במסגרת דיון בסנאט על בריאות הנפש של בני נוער בחודש ספטמבר. הוא אמר שמטרת הפיצ'ר היא לעודד משתמשים להפסיק לגלוש באפליקציה לאחר שהם גולשים בה זמן ממושך. הוא ציין שזוהי אחת מהדרכים הרבות שבהן החברה פועלת לשיפור חוויותיהם של צעירים המשתמשים בפלטפורמה – מה דעתכם? האם לאינסטגרם באמת יש אינטרס שתקחו הפסקה מהם? :).

עם כל הכבוד לפיצ'ר הזה, חשוב לציין שהמשתמשים יהיו אלה שיצטרכו להחליט אם להשתמש באפשרות הזאת ו"קח הפסקה" לא תופיע כברירת מחדל. קשה לדעת עד כמה הגולשים באמת יחליטו על דעת עצמם להשתמש בפיצ'ר הזה, במיוחד כשאינסטגרם יוצרת מניפולציות רבות שגורמות לנו להתמכר אליה.

כך או כך, הפיצ'ר "קח הפסקה" יצא בתחילת נובמבר למספר מצומצם של משתמשים, אך הצפי הוא שבחודשים הקרובים כולנו נוכל לקחת קצת פסק זמן מאינסטגרם.

מאת: לב ממדוב

המנכ"ל והמייסד של אינסטל'ה שיווק ופרסום באינסטגרם - בעל ניסיון של למעלה מעשור בשיווק דיגיטלי, חגורה שחורה בהמבורגרים ומומחה לניהול קמפיינים מורכבים ובניית אסטרטגיות.

עוד בנושא
המרדף אחרי טרנדים – משימה בלתי אפשרית?
אבטחת חשבון אינסטגרם
אבטחת חשבון אינסטגרם – כך תשמרו על החשבון שלכם
עדכון בניווט באינסטגרם
לאן נעלם אינסטגרם שופינג? עדכון מהפכני בניווט של אינסטגרם!
עדכון חדש בסרגל הניווט של אינסטגרם! כפתור ה"אינסטגרם שופינג" יורד וכפתור יצירת הפוסטים חוזר למקומו!
תגובה למאמר

    שם מלא*
    מייל*
    תגובה למאמר...

    תנו לנו להפוך את המותג שלכם להצלחה ברשת

    instale כאן משאירים פרטים

    השאירו פרטים ואנחנו נחייג אליכם, יש הרבה על מה לדבר :)

      שם מלא*
      טלפון*
      מייל*
      חשבון אינסטגרם*
      מאשר יצירת קשר וקבלת דיוור במייל
      מה דעתכם על הפוסט שכתבנו? חשובה לנו דעתכם!