fbpx

מילון מושגים באינסטגרם

ברוכים הבאים למילון המושגים של אינסטל'ה! כאן תוכלו להבין את הפירוש לכל הבאזוורדים והסלנגים מעולם האינסטגרם!

חפש לפי מילה

חזרה

שיווק משפיענים

כיום ישנן המון דרכים באמצעותן ניתן לשווק את העסק באינסטגרם, להגדיל את מספר העוקבים ולהגיע ליותר לקוחות פוטנציאלים – אחת מהן היא שיווק משפיענים.

צורת שיווק זו היא בעצם שיתוף פעולה בתשלום עם אנשים הנחשבים משפיעני רשת במהלכו הם מפרסמים בעמוד שלהם את העסק או המוצר אותו אתם רוצים לקדם.

היתרונות בשיטה זו ברורים: המסר מגיע לקהל העוקבים הגדול שלהם ואתם מרוויחים חשיפה גדולה וכנראה גם זינוק משמעותי במכירות בגלל שמשפיענים משמשים כמודל לחיקוי עבור העוקבים שלהם שיקשיבו להמלצות וירצו לבדוק במה מדובר.

אופן פרסום השירות או המוצר משתנה בהתאם למשפיען, לאפשרויות המימון ולצרכים שלכם – זה יכול להיות תצלום או וידאו שלו עם המוצר או שזה יכול לעלות כפוסט או כסטורי ולהיות מלווה במלל שיווקי.

מה ההגדרה של משפיען?

בדיוק כמו שזה נשמע, מדובר על אנשים בעלי השפעה. בעיניי העוקבים שלהם הם נתפסים כמביני עניין ומקור סמכותי בתחום מסוים ולכן יש נטייה לחקות את התנהגותם ולמשל לצרוך את אותם המוצרים בהם הם משתמשים. חשוב להבין שמדובר במובילי דעת קהל לכל דבר.

בגלל הרצון להישאר רלוונטיים הם מקפידים לייצר המון תוכן ייחודי שיבליט אותם. לא כל משפיען הוא שחקן, זמר או דוגמן, אלה יכולים להיות פשוט אנשים שהצליחו ליצור סביבם אמון ועניין. דוגמא למשפיענית בתחום ספציפי היא אשלי וקסמן בקשי העוסקת באיפור.

איך עובד התהליך?

השלב הראשון הוא למצוא משפיענים שהקהל אליו הם פונים הוא הקהל אליו אתם רוצים להגיע. תחקרו את הפרופיל שלהם ותבחנו את הקידומים שהם עושים והתגובות שהם מקבלים. בשלב הבא תפנו אל כמה מהם (היום קיימות סוכנויות משפיענים רבות) ותבחרו את מי שהכי מתאים לכם לעבוד מולו.

מעבר לכך שתצטרכו להחליט אם הוא מתאים לכם, המשפיען יבחן את המוצר והמותג שלכם ואת החיבור שלו אליו. מבחינת התשלום אין משהו קבוע וזה כמובן תלוי בהיקף וצורת הפרסום ובפופולאריות של המשפיען, זה יכול להיות תשלום כספי או שהוא יסכים רק לקבל את המוצר שלכם בחינם.

שיווק משפיענים
Powered by
כלי נגישות

Powered by - Wemake