שיווק באינסטגרם לעסקים – מאיפה להתחיל?

עם קהילה של יותר ממיליארד אנשים, אין ספק שאינסטגרם היא פלטפורמה מובילה לקידום המותג שלכם. לפי סקר שערכה הרשת החברתית, 44% מהנשאלים העידו כי הם מצליחים לגלות עסקים קטנים ומקומיים באמצעות האינסטגרם. אבל איך לקדם עסק באינסטגרם בתוך התחרות העצומה וללכוד את תשומת לבו של קהל היעד שלכם? לפניכם המדריך המלא לשיווק וקידום באינסטגרם לעסקים מכל הגדלים.

הרשמה לחשבון עסקי

אם טרם נרשמתם לאינסטגרם, אז מומלץ להירשם כבעלי חשבון עסקי. אם יש לכם כבר אינסטגרם, אבל העמוד שלכם מוגדר כאישי, תוכלו להמיר אותו בקלות וללא תשלום לחשבון עסקי. לחשבון עסקי יש יתרונות רבים: הוא נותן לכם גישה לתובנות של אינסטגרם (Instagram Insights) כך שתוכלו להבין מיהו קהל היעד שלכם, מה הוא מחפש ולנתח את ביצועי התוכן שלכם. בנוסף, לבעלי עמודים עסקיים יש גישה למרכז יצירת המודעות של אינסטגרם המאפשר לכם לפרסם מודעות ולקדם פוסטים קיימים.

קידום פוסטים חזקים

נתוני התובנות של אינסטגרם יגלו לכם מהם הפוסטים הטובים ביותר בעמוד שלכם, כאלו שהשיגו ביצועים גבוהים ורמת מעורבות גדולה. לאחר שאיתרתם את הפוסטים המוצלחים, תוכלו לקדם אותם על ידי פרסום ממומן. באמצעות מרכז המודעות של אינסטגרם. ניתן לטרגט את המודעה לפי המאפיינים הדמוגרפיים של קהל היעד שלכם, כמו מיקום, גיל ותחומי עניין. כך תוכלו להבטיח שהלקוחות הפוטנציאליים שלכם ייחשפו לתוכן שלכם.

לשאוב השראה

מומלץ מאוד לבקר בעמודים פופולריים שזוכים להצלחה באינסטגרם. נסו לשאוב מהם השראה וללמוד מה עובד אצלם כל כך טוב (דוגמא מצויינת לכך היא סיפור ההצלחה של דניאל וולינגטון). בנוסף לכך, כדאי להגיב לפוסטים של עמודים מתחרים, כך ששם המשתמש שלכם ילכוד את תשומת הלב של הגולשים. הגיבו גם לעוקבים של אותם עמודים ותעודדו אותם לבקר בעמוד שלכם.

פרסום עסקים באינסטגרם

שימוש בסקרים

האינטראקציה עם הגולשים חשובה מאין כמוה. היא זאת שתעזור לכם לשמור על עוקבים קיימים וגם להשיג עוקבים חדשים. כדאי לשלב בסטוריז סקרים ולבדוק מה העוקבים שלכם חושבים על התוכן והמוצרים שלכם. כך תדעו מה עליכם לשמר ומה לשפר.

תדירות פרסום

בסופו של יום מאחורי אינסטגרם עומד מערכת ובראשה אלגוריתם שכל תכליתו היא לקדם לגולשים תוכן מותאם עבורם המעביר להם ערך. לאלגוריתם יש מדדים רבים שעל פיהם הוא מדרג את התכנים בפלטפורמה כאשר אחד הנפוצים שבהם הוא תדירות הפרסום של החשבון.

ההגיון פה הוא פשוט, חשבון פעיל שמעלה תוכן באופן עקבי הוא כנראה חשבון שמנסה להעביר מסר כלשהו דרך התוכן שלו. אין צורך להגזים בכמות התוכן שמעלים אלא לשמור על תדירות פרסום עקבית שבה אתם יכולים לעמוד.

שימוש במדבקות קישורים

פיצ'ר נוסף שכדאי לשלב בסטוריז אלו מדבקות קישורים. המדבקות האלו יכולות לקשר לכל עמוד שתרצו – כמו אתר האינטרנט שלכם, דף נחיתה או החנות שלכם באינסטגרם. הוסיפו הנעה לפעולה ועודדו את הגולשים ללחוץ על מדבקת הקישור וכך תוכלו להמיר את העוקבים שלכם ללקוחות.

הצצה למאחורי הקלעים

הסטוריז הוא המקום להשתחרר מהתדמית המעונבת שלכם ולהציג את כל הרגעים המשעשעים שמתרחשים בעסק שלכם. תנו לגולשים שלכם הצצה לסודות מאחורי הקלעים, לתהליך הייצור של המוצרים שלכם, ולכל מה שיעורר בהם סקרנות.

תוכן גולשים

העוקבים שלכם עשויים להיות השגרירים הטובים ביותר של המותג שלכם. אנשים נוטים לסמוך על המלצות של לקוחות, במיוחד אם אותם לקוחות אלו משפיעני רשת. לכן, מומלץ מאוד לשלב תוכן של גולשים או אושיות רשת שמקדמים אתכם (UGC – User Generated Content). כך למשל, ניתן לעודד את הגולשים לצלם מדריך שבו הם מציגים כיצד הם משתמשים במוצר שלכם.

יצירת שידורים חיים

אינסטגרם לייב (שידורים חיים), זהו פיצ'ר המאפשר לכם להעלות סרטון בשידור חי. שידורים חיים מהווים פלטפורמה מצוינת להכרזה על מוצרים או מבצעים חדשים, לצד מענה לשאלות הגולשים. הכריזו על שידור הלייב שלכם כשבוע מראש וקדמו אותו ברשתות החברתיות שלכם. הדבר יעורר באזז בקרב הגולשים וצפוי להגדיל את כמות הגולשים שיצפו בשידור.

העלאת שאלות נפוצות

אם אתם נתקלים בשאלות של גולשים החוזרות על עצמן שוב ושוב, כדאי מאוד ליצור מדור של שאלות נפוצות עם תשובות קצרות. תוכלו לשתף את השאלות הנפוצות בראש הפרופיל שלכם בהייליטס. זהו למעשה הארכיון של הסטוריז שלכם ששומר אותם לכמה זמן שתרצו. שימוש בשאלות נפוצות יעניק שירות טוב ללקוחות שלכם ויסייע לכם להגדיל את ההמרות.

שימוש בתגי מוצר

תגי מוצר מאפשרים לכם לתייג את המוצרים שמוצגים בפוסטים שלכם. באמצעות לחיצה על תג מוצר, הגולש מופנה לעמוד שבו יש פרטים נוספים על המוצר עם אפשרות לרכוש אותו. דף פרטי המוצר מכיל את כל המידע ההכרחי על הפריט כמו המחיר, המידה, החומר ממנו המוצר עשוי וכו'. ניתן להשתמש בתגי מוצר בפוסטים, בסרטונים, בסטוריז ואפילו בשידורים חיים.

הטיפים של אינסטל'ה לשיווק וקידום באינסטגרם לעסקים

1.היו עקביים – הסוד להצלחה בשיווק באינסטגרם וברוב הרשתות החברתיות הוא עקביות. אם החלטתם שאתם רוצים להשקיע באינסטגרם תקחו בחשבון שמדובר בעבודה שדורשת זמן ומשאבים. תקפידו להעלות סטוריז ברמה היומית ופוסטים ברמה השבועית לכל הפחות. תשקיעו בכל פוסט כשהמטרה שלכם היא למשוך את הגולשים בפיד ולהניע למעורבות (לייק, תגובה ושיתוף)

2.תעשו ניסויים – הדרך הנכונה להתחלת פרסום באינסטגרם הוא לא להתביית על סוג תוכן אחד. תנסו סוגים שונים של פוסטים וסטוריז: מכירתיים, מצחיקים, מעניינים ומעוררי השראה. תבדקו למה הקהל שלכם מתחבר ותבנו את אסטרטגיית התוכן ושפת העיצוב של המותג שלכם On-The Way.

3.תלמדו מהמתחרים – אומרים שחכם לומד מהטעויות של עצמו אבל גאון לומד מטעויות של אחרים. במקום לירות באוויר ולחפש השראה לתוכן תשקיעו כמה שעות במחקר של המתחרים המובילים בנישה שלכם ותראו אילו דברים אתם יכולים ליישם עבור המותג שלכם.

4.תהיו אתם – אין ספק שיש ערך רב לתוכן טרנדי אבל בסופו של דבר אתם רוצים לייצר הזדהות עם המותג שלכם. תיצרו שפת התנסחות שתואמת למסר שאותו אתם רוצים להעביר ותקפידו עליה לאורך כל התכנים שלכם באינסטגרם.

5.ויז'ואל זה שם המשחק – בסופו של דבר אינסטגרם היא פלטפורמה ויזואלית והרמה של איכות הצילום עולה מיום ליום. תשתדלו להפיק תמונות וסרטונים באיכות המקסימלית עבור התכנים שלכם. לא חייבים לקנות מצלמה וסט צילום יקרים, ניתן ליצור תכנים באיכות גבוה מאוד עם רוב הסמארטפונים הקיימים היום בשוק, אגב כתבנו מדריך שלם ליצירת תמונות באיכות גבוהה בלי לשבור את הכיס.

אם נסכם שיווק באינסטגרם דורש היכרות עם הפלטפורמה על כל רבדיה ולהתאים את המסר והשפה של המותג לפלטפורמה. שתפו אותנו בתגובות מה הטקטיקה שלכם לשיווק באינסטגרם ואם אילו אתגרים את ניצבתם וכמו תמיד – אנחנו פה לשירותכם!

מאת: יונתן

מנהל קמפיינים באינסטל'ה ואבא לכלב במשרה מלאה, מכור לגילוי טכנולוגיות פרסום חדשות ופריק של שיווק באמצעות תוכן - חובב מטאל מושבע וחוטא לעיתים בנגינה על גיטרה.

עוד בנושא
המרדף אחרי טרנדים – משימה בלתי אפשרית?
אבטחת חשבון אינסטגרם
אבטחת חשבון אינסטגרם – כך תשמרו על החשבון שלכם
עדכון בניווט באינסטגרם
לאן נעלם אינסטגרם שופינג? עדכון מהפכני בניווט של אינסטגרם!
עדכון חדש בסרגל הניווט של אינסטגרם! כפתור ה"אינסטגרם שופינג" יורד וכפתור יצירת הפוסטים חוזר למקומו!
תגובה למאמר

    שם מלא*
    מייל*
    תגובה למאמר...

    תנו לנו להפוך את המותג שלכם להצלחה ברשת

    instale כאן משאירים פרטים

    השאירו פרטים ואנחנו נחייג אליכם, יש הרבה על מה לדבר :)

      שם מלא*
      טלפון*
      מייל*
      חשבון אינסטגרם*
      מאשר יצירת קשר וקבלת דיוור במייל
      מה דעתכם על הפוסט שכתבנו? חשובה לנו דעתכם!