כמה פוסטים כדאי לפרסם בשבוע באינסטגרם?

לא יודעים כמה פוסטים לפרסם בחשבון האינסטגרם שלכם? מחקר מצא את תדירות הפרסום המומלצת ביותר שתעזור לכם להשיג כמה שיותר חשיפה, מעורבות ולייקים

אחת ההתלבטויות הנפוצות בקרב אושיות אינטסגרם ואנשי שיווק דיגיטלי, היא כמה פוסטים לפרסם בשבוע בחשבון האינסטגרם. מצד אחד, חשוב מאוד לשמור על חשבון מעודכן ופעיל. מצד שני, פרסום של פוסטים בכמות "חופרת" מדי, עלול לגרום לעוקבים שלנו להירתע. אז כדי להבין אחת ולתמיד מהי תדירות הפרסום המומלצת, אתר "Later" ערך מחקר בנושא. היא ניתחה יותר מ-81 מיליון פוסטים (!) ברשת החברתית והנה הממצאים העיקריים שלה:

המטרה: להגדיל את שיעור ההגעה והמעורבות שלכם

ראשית, המחקר מצא שככל שתפרסמו יותר פוסטים במהלך השבוע כך שיעור ההגעה (Reach) יהיה גדול יותר. יחד עם זאת, שיעור המעורבות (engagement) לפוסט בודד משתנה ככל שמפרסמים יותר פוסטים והוא תלוי גם בכמות העוקבים שיש לכם באינסטגרם.

שיעור ההגעה מתייחס למספר המשתמשים הייחודיים שראו את התוכן שלכם. שיעור המעורבות לעומת זאת, מתייחס לכל פעם שמישהו (כולל אתם) יצר אינטראקציה עם התוכן שלכם – הגיב לתוכן או שיתף. המטרה שלכם היא ששיעור ההגעה והמעורבות שלכם יהיו גבוהים ככל האפשר עבור כל פוסט שאתם מפרסמים.

אז כמה פוסטים כדאי לפרסם באינסטגרם בשבוע?

– לחשבונות עם פחות מ -1000 עוקבים: פרסום פוסטים 14 פעמים בשבוע יספק לכם את שיעורי ההגעה והמעורבות הגבוהים ביותר לכל פוסט.

– לחשבונות עם אלף-250 אלף עוקבים: פרסום פוסטים 14-20 פעמים בשבוע יספק לכם את שיעור ההגעה הגבוה ביותר לפוסט, בעוד שפרסום של פוסט פעם בשבוע יספק לכם את שיעור המעורבות הגבוה ביותר לכל פוסט.

– לחשבונות עם יותר מ-250 אלף עוקבים: פרסום פוסט פעם בשבוע בלבד יספק את שיעור ההגעה ושיעור המעורבות הגבוהים ביותר לכל פוסט.

כיצד מספר העוקבים ותדירות הפרסום משפיעים על ביצועי הפוסט?

אם מסתכלים על נתוני המחקר, אחוזי ההגעה והמעורבות לפוסט הם אידיאלים כשמפרסמים 14 פוסטים בשבוע (או פעמיים ביום, בממוצע). יחד עם זאת, אם נפלח את הנתונים לפי מספר העוקבים, נגיע למסקנות מעניינות.

חשבונות עם פחות מאלף עוקבים

עבור חשבונות עם פחות מאלף עוקבים, מומלץ לפרסם כמה שיותר פוסטים בשבוע. שיעורי ההגעה והמעורבות בפוסט גדלים ככל שתדירות הפרסום עולה – שיעור המעורבות הממוצע עולה מ -3.1% לפוסט אחד בשבוע, ל -4.9% כשמתפרסמים 20 פוסטים בשבוע.
אם למשל יש לחשבון שלכם 500 עוקבים, שיעור המעורבות יגדל מ -15 (לפוסט אחד בשבוע) ל-500 (ל-20 פוסטים בשבוע).

למה זה קורה? הסיבה לכך היא שלחשבונות כאלו אין קהילת עוקבים גדולה, ובעלי החשבונות נעזרים בהאשטגים כדי להגיע לקהלים חדשים שיגיבו ויעשו לייק לפוסטים שלהם. לכן, שיעור ההגעה גדל ככל שאותם חשבונות קטנים מפרסמים יותר פוסטים בשבוע.

חשבונות בין אלף ל-250 אלף עוקבים

גם לחשבונות עם אלף עד 250 אלף עוקבים, שיעור ההגעה לפוסט גדל ככל שמפרסמים יותר פוסטים (מ-21.8% עבור פרסום של פוסט אחד-ארבעה פוסטים בשבוע, הצומח ל-26.6% עבור פרסום של 20 פוסטים בשבוע). אבל שימו לב לזה: שיעורי המעורבות צונחים באופן משמעותי ככל שמפרסמים יותר פוסטים – מ-2.1% לפוסט אחד בשבוע, שיעור המעורבות יורד ל-1.7% כשמפרסמים 20 פוסטים בשבוע.

יש לכך כמה סיבות אפשריות: הקהל כבר משתעמם ועייף מהפוסטים שלכם, כמות הפוסטים באה על חשבון האיכות, או בגלל שהאלגוריתם של אינסטגרם לרוב מקדם רק את הפוסט האחרון שפרסמתם בפני העוקבים שלכם.

חשבונות עם יותר מ-250 אלף עוקבים

אם יש לכם חשבונות גדולים ופופולריים שיש להם יותר מ-250 אלף עוקבים, כדאי שתדעו כי פרסום של פוסטים רבים בשבוע עלול לפגוע בכם. לפי המחקר שפורסם, שיעורי ההגעה והמעורבות בפוסטים יורדים מאוד ככל שמפרסמים יותר פוסטים בשבוע: (שיעור ההגעה צונח מ-18.4% על פוסט אחד בשבוע ל-15.5% עבור 20 פוסטים בשבוע, ושיעור המעורבות יורד מ-1.6% על פוסט אחד בשבוע ל-0.8% עבור 20 פוסטים בשבוע).

הירידה בשיעור ההגעה עשויה לנבוע מכך שהחשבונות הפופולריים האלה נוטים פחות להסתמך על האשטאגים כמקור ההגעה העיקרי שלהם. במקום זאת, הם מסתמכים על הקהילה הקיימת שלהם. לכן, עבור חשבונות אלו, פרסום בתדירות רבה יותר של פוסטים בשבוע, עלולה להוביל לירידה משמעותית בשיעור המעורבות בפוסט.

בנוסף לכך, יכול להיות שחשבונות בסדר הגודל הזה מתמקדים יותר בשימוש בסטורי אינסטגרם כדי ליצור קשר עם העוקבים שלהם.

כיצד מספר הפוסטים המתפרסמים בשבוע משפיע על כמות העוקבים?

בהתבסס על המחקר של Later שניתחה יותר מ-917 אלף חשבונות, למשתמשים שמפרסמים יותר פוסטים בשבוע יש בדרך כלל יותר עוקבים. כך למשל, חשבון שמפרסם פוסט אחד בשבוע יש 7.4 אלף עוקבים, בעוד שחשבון שמפרסם 20 פוסטים בשבוע יש 112 אלף עוקבים.

אין זה אומר בהכרח שאם תפרסמו יותר פוסטים יהיו לכם יותר עוקבים – הסיבה לתוצאות האלו נעוצה כנראה בכך שחשבונות שמפרסמים בתדירות גבוהה מאוד אלו לרוב חשבונות של מותגים שפועלים לקידום העסק שלהם באינסטגרם. לכן, הם מפרסמים כמות גדולה של פוסטים בשבוע. לעומת זאת, המשתמש הממוצע שלא מרוויח מחשבון האיסנטגרם שלו ואין לו הרבה עוקבים, ישקיע פחות זמן על פרסום פוסטים. בנוסף חשוב לקחת בחשבון את הזמן בו מפרסמים את הפוסטים והערך אותו הפוסט מביא לעוקבים.

אז בקיצור, כמה פוסטים לפרסם באינסטגרם?

התשובה היא שהכל תלוי במטרה וביעדים שלכם.לקבלת שיעור הגעה טוב יותר לפוסטים שלכם, מומלץ לפרסם פוסטים בתדירות הזאת:

  • 14 פעמים בשבוע אם יש לכם פחות מאלף עוקבים.
  • 14-20 פעמים בשבוע אם יש לכם בין אלף ל-250 אלף עוקבים.
  • פעם בשבוע אם יש לכם יותר מ -250 אלף עוקבים.

אם המטרה שלכם היא להגדיל את שיעור המעורבות שלכם, מומלץ לפרסם פוסטים בתדירות הזאת:

  • 14 פעמים בשבוע אם יש לכם פחות מאלף עוקבים.
  • פעם אחת בשבוע אם יש לכם מעל אלף עוקבים.
מאת: לב ממדוב

המנכ"ל והמייסד של אינסטל'ה שיווק ופרסום באינסטגרם - בעל ניסיון של למעלה מעשור בשיווק דיגיטלי, חגורה שחורה בהמבורגרים ומומחה לניהול קמפיינים מורכבים ובניית אסטרטגיות.

עוד בנושא
המרדף אחרי טרנדים – משימה בלתי אפשרית?
אבטחת חשבון אינסטגרם
אבטחת חשבון אינסטגרם – כך תשמרו על החשבון שלכם
עדכון בניווט באינסטגרם
לאן נעלם אינסטגרם שופינג? עדכון מהפכני בניווט של אינסטגרם!
עדכון חדש בסרגל הניווט של אינסטגרם! כפתור ה"אינסטגרם שופינג" יורד וכפתור יצירת הפוסטים חוזר למקומו!
תגובה למאמר

    שם מלא*
    מייל*
    תגובה למאמר...

    תנו לנו להפוך את המותג שלכם להצלחה ברשת

    instale כאן משאירים פרטים

    השאירו פרטים ואנחנו נחייג אליכם, יש הרבה על מה לדבר :)

      שם מלא*
      טלפון*
      מייל*
      חשבון אינסטגרם*
      מאשר יצירת קשר וקבלת דיוור במייל
      מה דעתכם על הפוסט שכתבנו? חשובה לנו דעתכם!