מהו הזמן הטוב ביותר לפרסם באינסטגרם?

הדרך הכי טובה לקבל עוד חשיפה באינסטגרם היא לדעת מתי הכי הרבה מהעוקבים שלנו ומשתמשים אחרים נמצאים שם. הנה כל מה שאתם צריכים לדעת כדי להשיג את התזמון האופטימלי.

השאלה מתי הכי טוב לפרסם ברשתות חברתיות וברשת בכלל מעסיקה עסקים, משתמשים כבדים ובלוגרים כבר לפחות עשור. כל רשת חברתית חדשה שצוברת פופולארית מעלה את השאלה הזו מחדש.

אם אנחנו רוצים למצוא את התשובה הטובה ביותר, יש כמה גורמים שאנחנו צריכים לקחת בחשבון:

1.האופן בו האלגוריתם פועל (במקרה הזה האלגוריתם האורגני של אינסטגרם)

2.זמנים מומלצים שהתקבלו מסקרים וניתוחי מידע בחברות המתעסקות בסוציאל באופן יום יומי (בדרך כלל אלו אותן חברות שמייצרות כלי עזר לניהול דפים ופרופילים)

3.ואולי הכי חשוב: הזמן בו העוקבים או החברים שלנו נמצאים ברשת החברתית.

לפני הכול יש עוד דבר שכדאי מאוד לדעת: 

למרבה הצער, באמצעות אינסטגרם בלבד לא ניתן לתזמן פרסומים למועד מאוחר יותר (בפייסבוק דווקא אפשר), ולכן אם רוצים להדביק פוסט בשעה מסוימת באופן אוטומטי אנחנו צריכים להשתמש באפליקציה חיצונית. האפליקציה הכי ידידותית היא "later" שפועלת באמצעות לוח שנה יחסית פשוט. זו גם האפליקציה שעל חלק מהמידע שאנחנו מציגים כאן הסתמכנו.

אם אתם פותחים חשבון פרטי פשוט, אתם מוגבלים ל-30 פוסטים בחודש, לא ממש הרבה. התוכניות הגדולות יותר נעות בין 12.5$ ל-33$ לחודש. לא סכומים מאוד גבוהים, אבל קחו בחשבון שאתם צריכים לשלם את כל הסכום הזה לשנה מראש אם אתם רוצים לשמור על מחיר נמוך לחודש.

תזמון לפרסום פוסטים באינסטגרם

אחרי שהבהרנו את זה, אפשר לצלול קצת יותר לעומק:

איך האלגוריתם של אינסטגרם מחליט מתי לחשוף את הפוסט שלכם?

באופן כללי האלגוריתם של אינסטגרם מעדיף תוכן עדכני, אך חשוב שהוא גם יהיה רלוונטי. במילים אחרות, אם נעלה פוסטים או סטוריס לא איכותיים כל שעתיים, זה לא בהכרח יביא לנו חשיפה מוגברת גם אם נדע לכוון את הפוסטים לזמן בו רוב העוקבים שלנו נמצאים.

סביר גם להניח שהאלגוריתם מסתכל על מאפיינים איכותניים אחרים ומנסה שלא להציג פוסטים שיהיו דומים מדי אחד לשני. לכן חשוב לגוון בין סטוריס, סרטונים, פוסטים רגילים, פוסטים עם גלריות (יותר מתמונה אחת) וכו'. 

מתי רוב האנשים נמצאים באינסטגרם?

שאלה מצוינת. כאמור, באתר "Later" בדקו את העניין והסתבר להם שלכל יום יש את השעות האופטימליות עבורו. 

כל זאת עם שני סייגים חשובים:

1.מדובר על נתונים גלובאליים. לכן, במדינה שבה מקובל לעבוד יותר שעות ביום (כמו בישראל), סביר להניח שנראה שעות מעט שונות.

2.רוב הנתונים מסתמכים על יום ראשון כיום המנוחה ויום שני בתור היום הראשון של שבוע העבודה. לכן, אצלנו צריך להזיז את הנתונים יום אחד אחורה (באופן מעגלי) בקרב רוב האוכלוסייה. כלומר, השעות של יום שני בטבלה יהיה רלוונטיות ליום ראשון אצלנו.

להזכירכם : 

  • AM הוא אחרי חצות ולפני 12 בצהריים.
  • PM מ12 בצהריים ולפני חצות
תזמון לפרסום פוסטים באינסטגרם

(מקור: Later ינואר 2021)

שימו לב לכמה נקודות מעניינות שמצאנו:

1.לא מעט אנשים נמצאים באינסטגרם ביום שלישי בלילה (אצלנו מדובר על יום שני). יכול מאוד להיות שהם פשוט משלימים את העבודה של תחילת השבוע, אבל זה רק ניחוש…

2.דווקא ביום שישי (חמישי) אנשים נמצאים באינסטגרם בשעה מוקדמת במיוחד. הניחוש שלנו שוב פעם מתקשר לעבודה: אנשים רבים שלא עובדים למחרת כנראה רוצים להספיק עוד כמה דברים בעבודה ולכן קמים מוקדם בבוקר. 

3.אם אתם לא משכימי קום ולא רוצים להשתמש בתוכנת תזמון חיצונית (אולי בגלל שחשוב לכם להגיב בזמן אמת), יום חמישי (רביעי) הוא היום הכי טוב להשתמש בפוסטים החזקים שלכם.

4.אם אתם דווקא מאלו שהולכים לישון מוקדם ואתם רוצים לעדכן בלילה, קחו בחשבון שביום רביעי (שלישי), הרבה אנשים נמצאים באינסטגרם ב-11 בלילה ולכן אולי תצטרכו לחרוג מהמנהג הזה פעם אחת בשבוע 😊

3.מתי העוקבים שלכם נמצאים באינסטגרם

כמו שכתבנו, הדרך הכי טובה למצוא מתי להדביק באינסטגרם היא להסתמך על הנתונים הספציפיים שאינסטגרם מנפקת עבור העוקבים שלכם (בהנחה שהגעתם לסף מסוים ובאמת יש להם משמעות). לדוגמה, אם קהל היעד העיקרי שלכם מורכב מבני נוער, יכול להיות שתראו יותר פעילות דווקא בשעות הערב והלילה.

כדי לקבל גישה אל הנתונים האלו, אתם חייבים שיהיה לכם חשבון עסקי או חשבון יוצר, כשנתונים שמופיעים משתנים מעט ביניהם:

  • עם חשבון עסקי תוכלו לראות את השעות בהם העוקבים שלכם נמצאים על פני גרף עמודות
  • עם חשבון יוצר תוכלו לראות מהן השעות החזקות יותר ופחות בכל יום ויום (יותר משתמשים פעילים יסומנו בצבע כחול כהה)
  • חשבון יוצר ייתן לכם לראות את כמות האנשים שהגעתם אליהם על פני ציר הזמן

מתי העוקבים שלך באינסטגרם

מספרים זה לא הכול

למרות שבאופן כללי נצפה לראות יותר חשיפה בשעות החזקות, זה לא בהכרח אומר שנראה גם יותר מעורבויות. פוסטים שלא מביאים להרבה מעורבויות אולי יגיעו למקום יחסית גבוה בפיד של העוקבים בגלל תזמון טוב, אבל לא מאוד גבוה.

לעומת זאת, פוסטים עם מעורבות גבוהה במיוחד יכולים גם להופיע בעמוד ה"סיור" (זכוכית המגדלת) ובכך תגדילו את החשיפה גם לקהלים שדומים לעוקבים שלכם, אבל עדיין לא עוקבים אחריכם.

לשינויי במידת המעורבויות יש בדרך כלל סיבות שקשורות למאפייני השימוש באינסטגרם בשעות השונות של היום, ולא משנה שאנחנו "צמודים למסך 24/7". לדוגמה, מעורבות כמו כתיבת תגובה ארוכה תהיה פחות נפוצה בשעות העבודה או בשעות שבני נוער וילדים נמצאים בבית הספר.

 גם לימי השבוע יכולה להיות השפעה שכזו: לדוגמה, בסופי שבוע הסשנים (ביקורים) של אנשים ברשתות החברתיות נוטים להיות ארוכים יותר בכל פעם, ולכן מידת המעורבות שלהם בכל פוסט היא גבוהה יותר.

מכיוון שאתם לא יכולים לראות באופן ישיר מתי יש הכי הרבה פעילות על פי ציר הזמן, מה שרצוי הוא לעקוב אחרי כל פוסט שאתם מדביקים ולסמן אותו על פני לוח פשוט של שעות וימים שיצרתם באקסל. אחרי שתחזרו על התהליך הזה במשך מספר שבועות וזמנים מעט שונים, תוכלו לראות מהן השעות האופטימליות מבחינת סוג המעורבות שתרצו לעודד.

לסיכום

אז מתי הכי טוב להעלות פוסט באינסטגרם? כל אחד מאיתנו ימצא שהשעות הטובות ביותר להדביק בהן פוסטים הן מעט שונות, אבל השיטות שבהם רצוי להשתמש כדי לדעת מהן הן בסופו של דבר אותן השיטות. הן לא מסובכות ולכן בהחלט כדאי להשתמש בהן אם יש לכם הרבה עוקבים, אבל אתם מרגישים שמשהו פשוט לא מתקתק כמו שצריך…

מאת: לב ממדוב

המנכ"ל והמייסד של אינסטל'ה שיווק ופרסום באינסטגרם - בעל ניסיון של למעלה מעשור בשיווק דיגיטלי, חגורה שחורה בהמבורגרים ומומחה לניהול קמפיינים מורכבים ובניית אסטרטגיות.

עוד בנושא
המרדף אחרי טרנדים – משימה בלתי אפשרית?
אבטחת חשבון אינסטגרם
אבטחת חשבון אינסטגרם – כך תשמרו על החשבון שלכם
עדכון בניווט באינסטגרם
לאן נעלם אינסטגרם שופינג? עדכון מהפכני בניווט של אינסטגרם!
עדכון חדש בסרגל הניווט של אינסטגרם! כפתור ה"אינסטגרם שופינג" יורד וכפתור יצירת הפוסטים חוזר למקומו!
תגובה למאמר

    שם מלא*
    מייל*
    תגובה למאמר...

    תנו לנו להפוך את המותג שלכם להצלחה ברשת

    instale כאן משאירים פרטים

    השאירו פרטים ואנחנו נחייג אליכם, יש הרבה על מה לדבר :)

      שם מלא*
      טלפון*
      מייל*
      חשבון אינסטגרם*
      מאשר יצירת קשר וקבלת דיוור במייל
      מה דעתכם על הפוסט שכתבנו? חשובה לנו דעתכם!