איך להציל את החשיפה האורגנית שלכם באינסטגרם?

בין אם אתם משתמשים באינסטגרם כעוד ערוץ לחשיפת העסק שלכם ובין אם רוב הפעילות שלכם מתרכזת שם, כנראה שגם אתם שמתם לב לירידה בחשיפה האורגנית אליכם. הסיבה לכך היא מן הסתם השינוי באלגוריתם, ובעיקר העובדה שהוא כבר לא עובד סתם על פי סדר כרונולוגי.

כל מי שמשתמש בפיסבוק לצרכי פרסום ומיתוג ויש לו ניסיון של לפחות כמה שנים בניהול דף עסקי, בוודאי יודע שהחשיפה האורגנית של עסקים בפייסבוק ירדה באופן משמעותי, ואחת הדרכים היחידות לקבל חשיפה נורמלית היא לעבור לפרסום ממומן.

ואם אתם מכירים אפילו קצת את דפוסי ההתנהגות של חברת פייסבוק, בוודאי לא תופתעו לדעת שהשינויים האלו חודרים לאט לאט גם לשאר הרשת שלה, ובכלל זאת גם לאינסטגרם.
אגב, כשיותר ויותר אנשים התחילו לשים לב לחשיפה היורדת בשנה שעברה, הסתובבה לה "הנפצה" שאחוזי החשיפה ירדו ב-93%. אז לא, המספרים לא עד כדי כך גבוהים… אבל ההנפצה הזו הפכה לכל כך ויראלית, עד שאינסטגרם בעצמה נאלצה להבהיר את העניין:

למעשה מה שאינסטגרם אומרת כאן הוא שהאלגוריתם מבצע התאמה טובה יותר למשתמש על סמך מאפיינים שונים, והיא מעולם לא מסתירה פוסטים מאנשים שאתם עוקבים אחריהם, אלא לכל היותר שמה אותם במקום נמוך יותר.

איך כל זה קשור לפרופילים עסקיים ולחשיפה אליהם?

באינסטגרם הדף העסקי הוא בעצם פרופיל עסקי עם כמה פרטים בסיסיים על העסק ואין הבדל כזה גדול בינו לבין פרופיל רגיל. החדשות הטובות שכאן לעומת פייסבוק נראה שאין מידור ספציפי של עסקים, החדשות הרעות הן שפייסבוק עדיין יודעת טוב מאוד שבכך היא מגדילה את מספר החשבונות שיפנו לפתרון הממומן.

כמו כן, אפשר לראות שאחוזי המעורבות הולכים ויורדים, והמספרים הם לא פחות ממדהימים: בין חודש פברואר השנה לבין חודש אפריל חלה ירידה מ-4.3% במעורבות ל-2.4% בלבד בגזרת המשפיענים בתחום האופנה. אפילו אם לוקחים בחשבון את ההשפעה של טיקטוק שמזנבת באינסטגרם בהצלחה יתרה, זהו נתון מדהים!

אחת הסיבות לכך היא ככל הנראה העובדה שאנשים הפסיקו לעשות לייקים אוטומטים לכל פוסט שהחברים שלהם עשו להם לייק והתחילו להסתכל יותר על התוכן של הפוסטים (כולל הטקסט), מה שלמעשה מראה שהמאמצים של אינסטגרם לבצע תהליך של העדפת איכות על פני כמות דווקא עובדים…

איך מתרגלים לשינוי? מה משפיע על האלגוריתם כיום?

לפני הכול, אנחנו לא אומרים שפרסום ממומן זה רע, אבל שילוב בין השניים הוא הדרך הכי טובה להשיג מקסימום חשיפה. לכן, חבל למהר להשתעבד למודעות וכדאי לנסות לשקם לפחות חלק מהחשיפה האורגנית לפני שמעבירים תקציבים עצומים לשם.

הדבר הראשון שצריך לדעת הוא שתוכן רלוונטי הוא קודם כל תוכן איכותי. אבל איך בעצם יודעים מהו תוכן איכותי? איך הופכים תוכן לכזה שהגולשים באמת ירצו להתעכב עליו? כאן נכנסים לתמונה עוד מספר פרמטרים שחלק מהם אושרו כאמור על ידי אינסטגרם וחלק לא.

משך הצפייה בפוסט: למרות שצריך לקחת את הפקטור הזה בערבון מוגבל (אנחנו לא יודעים אם אינסטגרם עוקבת אחרי תנועת האצבע שלנו ובטח לא בסטוריס), למעשה מדובר כאן בפועל יוצא של מה שהסברנו לפני מספר שורות: אם גולש מסתכל על הפוסט או הסטורי שלנו במשך חצי שנייה, כנראה שהוא לא באמת מעניין אותו והוא לא ייצור אתו מעורבות.
אם אתם מעלים סרטונים, אפילו מאוד קצרים, הם חייבים לתפוס את תשומת הלב של הגולש בחמשת השניות הראשונות.

הפופולאריות והאיכות של מי שעוקב אחריכם: עוד מדד למעורבות גבוהה שכנראה פועל כאן הוא אופי המעורבות שהחשבונות שמגיבים לכם מקבלים ואיכות הפוסטים שלהם – ממש כפי שבגוגל אתר איכותי הוא אתר שמקשרים אליו אתרים שהם בעצמם איכותיים שמקבלים קישורים מאתרים איכותיים אחרים וחוזר חלילה…

תזמון: חשוב לבדוק מתי העוקבים שלכם הכי פעילים מכיוון שלעיתוי של תזמון הפוסט עדיין יש חשיבות בנוגע למי שהעוקבים שלנו ייראו קודם (לא סביר שהם ייראו פוסט מלפני שבוע). על מנת לעשות זאת חייבים בכל מקרה לעבור לפרופיל עסקי, אחרת אי אפשר לראות את התובנות המלאות (Insights).
וכן, גולשים שמתחברים יותר מן הסתם עשויים לראות אתכם יותר, אבל למרבה הצער אין לנו ממש שליטה על זה…

שיתופים: אוקי… זה נשמע ברור מאליו, אבל לגרום לאחרים לשתף את הפוסטים שלנו זה לא תמיד כל כך פשוט. הדרך הכי אפקטיבית לעשות את זה מלבד להעלות פוסטים יוצאי דופן (לא סתם תמונה של כוס קפה מהבוקר) היא להוסיף קריאות לפעולה בכל מקום בו הן רלוונטיות. פשוט לבקש מהעוקבים לשתף את הפוסט (וגם להגיב) בלי שזה ייראה מאולץ.

לא להפסיק לנסות ולהמשיך לצבור עוד עוקבים רלוונטיים ומובילי דעה

מכיוון שהמשתמש הממוצע עדיין רואה בעיקר את הפוסטים ממי שהוא עוקב אחריו, הדרך הכי אפקטיבית לקבל עוד חשיפה היא לצבור עוד עוקבים. זה נכון במיוחד אם המותג שלכם עוד לא כל כך מוכר ואנשים לא מחפשים אותו ספציפית.

אפשר לכתוב עוד המון על דרכים לצבירת עוקבים, אבל אחת הדרכים לעשות זאת היא פשוט להגיב ולהיות פעילים בנישה שלכם. לדוגמה, אם אתם מגיבים תגובה מושקעת למישהו בעל השפעה, יש סיכוי טוב שהוא יבדוק את הפרופיל שלכם ואולי גם יבחר לעקוב אחריכם.

זו גם דרך מצוינת להגיע באופן ספציפי למי שהשיתופים שלו יהיו בעלי ההשפעה הגדולה ביותר.
אגב, יש לא מעט מקורות שיגידו לכם שאם התגובות שאתם מקבלים הן קצרות מאוד או כוללות רק אימוג'יס, החשיפה שלכם תיפגע, אבל נראה שזה לא בהכרח נכון ולכן גם לא התייחסנו לכך ברשימת הפקטורים של האלגוריתם.

שימוש מדויק בתגיות

שימוש בתגיות היא דרך מצוינת לחשוף את הפוסטים שלכם בפני קהל שכנראה לא היה רואה אותו בדרכים אחרות מלבד מסך הסייר (בו די קשה להתברג). אפשר להתייחס אליהם כסוג של רשת קישורים פנימית של אינסטגרם.
יש הסכמה כוללת שאם משתמשים ביותר מדי תגיות, 11 וצפונה, המעורבות עם הפוסטים שלכם מתחילה לרדת, אבל לא כולם מסכימים מהו המספר האידיאלי של תגיות שכדאי להשתמש בהן (מה שעובד עבור אחריכם לא בהכרח יעבור עבורכם).

האשטאגים באינסטגרם

מקור: sproutsocial

בכל אופן, מה שחשוב לעניינו הוא שתדעו באיזה האשטאגס להשתמש ואל תדחפו עוד סתם בכוח, הכי פשוט לבצע חיפוש ולראות אילו תגיות הן פופולאריות במיוחד.
מצד שני, לא תרצו להשתמש בתגיות סופר פופולאריות (יחסית לעברית) באזור ה-100K, מכיוון ששם הפוסטים שלכם כנראה יבלעו בין אלו של החשבונות האחרים.

האשטאגים באינסטגרם

לסיכום

אין ספק שלמרות שחברת פייסבוק בהחלט מבצעת שינויים באינסטגרם שהם בחלקם הגדול לטובת המשתמשים, לא כולם יהיו מסוגלים להתמודד עם השינויים ולכן ייפנו לפרסום הממומן. ובכל זאת, לפני שאתם ממהרים להוציא סכומים גדולים של כסף, אנחנו ממליצים לכם לנסות ולהשתמש במידע והטקטיקות שהצגנו כאן כדי לראות אם אתם מצליחים לשפר את החשיפה האורגנית בחינם.

מאת: לב ממדוב

המנכ"ל והמייסד של אינסטל'ה שיווק ופרסום באינסטגרם - בעל ניסיון של למעלה מעשור בשיווק דיגיטלי, חגורה שחורה בהמבורגרים ומומחה לניהול קמפיינים מורכבים ובניית אסטרטגיות.

עוד בנושא
המרדף אחרי טרנדים – משימה בלתי אפשרית?
אבטחת חשבון אינסטגרם
אבטחת חשבון אינסטגרם – כך תשמרו על החשבון שלכם
עדכון בניווט באינסטגרם
לאן נעלם אינסטגרם שופינג? עדכון מהפכני בניווט של אינסטגרם!
עדכון חדש בסרגל הניווט של אינסטגרם! כפתור ה"אינסטגרם שופינג" יורד וכפתור יצירת הפוסטים חוזר למקומו!
תגובה למאמר

    שם מלא*
    מייל*
    תגובה למאמר...

    תנו לנו להפוך את המותג שלכם להצלחה ברשת

    instale כאן משאירים פרטים

    השאירו פרטים ואנחנו נחייג אליכם, יש הרבה על מה לדבר :)

      שם מלא*
      טלפון*
      מייל*
      חשבון אינסטגרם*
      מאשר יצירת קשר וקבלת דיוור במייל
      מה דעתכם על הפוסט שכתבנו? חשובה לנו דעתכם!