כיצד האלגוריתם של אינסטגרם עובד? החשיפה של אינסטגרם

אם תמיד תהיתם לעצמכם למה חשבון מסוים באינסטגרם זוכה לחשיפה גבוהה בעוד שהחשבון שלכם כמעט לא זוכה ללייקים, אז תשמחו לדעת שהרשת החברתית חשפה לאחרונה את הסוד מאחורי האלגוריתם שלה

כל העוסקים בתחום יודעים, מאחורי צמד המילים פרסום באינסטגרם מסתתרים המון סימני שאלה ותעלומות, אחת התעלומות הגדולות היא איך האלגוריתם שלה עובד? מדוע החשבון שלכם לא זוכה לתגובות ולייקים, בעוד שהחבר הכי טוב שלכם נחשב לאושיית רשת? למה אתם רואים לעיתים קרובות פוסטים של אנשים מסוימים, בעוד שפוסטים של אנשים אחרים כמעט ולא נחשפים בפניכם בפיד או בסטורי? אז התעלומה הזאת נפתרה סוף סוף.

אינסטגרם חשפה לאחרונה את המנגנון מאחורי האלגוריתם שלה, או יותר נכון האלגוריתמים שלה. לפי הרשת החברתית, אינסטגרם משתמשת במגוון אלגוריתמים, כשלכל אחד מהם יש את המטרה שלו: אלגוריתם לפרסומים בפיד, אלגוריתם לסטורי, אלגוריתם לעמוד האקספלורר, ואלגוריתם לתכני הוידאו ב-IGTV (ממנו הרשת החברתית נפטרה לאחרונה) ו-Reels.

כיצד פועל האלגוריתם של אינסטגרם לפרסומים בפיד ובסטורי?

הפיד והסטורי הם המקומות שבהם הגולשים רוצים לראות עדכונים מהחברים שלהם, ולכן, מלבד מודעות, כל התכנים שאתם רואים בפיד ובסטורי אלו הפוסטים האחרונים ששותפו על ידי אנשים שאתם עוקבים אחריהם.

אלגוריתם אינסטגרם איך עובד?

אינסטגרם בוחנת את כל המידע שיש לה על מה שפורסם, על המשתמשים ששיתפו את הפוסט ועל ההעדפות של המשתמשים. מה שקובע את סדר הפרסום של הפוסטים בפיד או בסטורי אלו "אותות" המסמנים לאלגוריתם על חשיבות הפוסט. הנה כמה מ"האותות" לפי סדר החשיבות שלהם:

מידע על הפוסט – כמו למשל עד כמה הוא פופולרי, מתי הוא פורסם, ומה האורך שלו אם מדובר בסרטון.

מידע על החשבון שפרסם את הפוסט – בהתאם למידע על המשתמש, אינסטגרם יודעת עד כמה הפוסטים שלו יעניינו אתכם.

הפעילות שלכם – הפעילות שלכם ברשת החברתית עוזרת לאינסטגרם להבין אילו פוסטים אתם אוהבים.

האינטראקציה שלכם עם המשתמשים – בהתאם ללייקים ולתגובות שלכם לפוסטים של משתמשים מסוימים, אינסטגרם יודעת עד כמה אתם מעוניין להראות פוסטים של אותו משתמש. אינסטגרם מנסה לחזות מה תהיה האינטראקציה שלכם עם פוסטים עתידיים – מה הסיכוי שתקדישו לו כמה שניות, תגיבו עליו, תאהבו אותו, תשמרו אותו, ותכנסו לעמוד הפרופיל של המשתמש. ככל שלפי התחזית של אינסטגרם אתם צפויים לנהל אינטראקציה גבוהה עם הפוסט, כך יש סיכוי גבוה יותר שתראו את הפוסטים במיקום גבוה יותר בפיד שלכם.

באילו מקרים אינטסגרם תדחוק הצידה פוסטים בפיד או בסטורי?

בואו נודה בזה. גם אם יש משתמש שאנחנו עוקבים אחריו בשקיקה, אם ניחשף אך ורק לפוסטים שלו כל הזמן, בסופו של דבר יימאס לנו ממנו. לכן, האלגוריתם של אינסטגרם מנסה להימנע מהצגה של יותר מדי פוסטים מאותו אדם ברציפות.

דוגמה נוספת היא סטוריז על נושאים שכולם עוסקים בהם, כמו למשל המונדיאל. לטענת אינסטגרם, המשתמשים מעדיפים לצרוך תכנים מקוריים, ולכן היא מנסה להימנע מהצפה של סטוריז שסובבים סביב אותו נושא.

שיקול נוסף שאינסטגרם לוקחת בחשבון הוא עניין הבטיחות ברשת. אם משתמש מפרסם פוסט או סטורי שעלול להוות סכנה (למשל תוכן מסית או גזעני), אינסטגרם מתערבת. אם היא מבחינה בתוכן שכזה לא רק בפיד או בסטורי, אלא בכל אינסטגרם, היא מורידה אותו. משתמש שמפרסם פוסטים שכאלו שוב ושוב, מסתכן בכך שחשבון האינסטגרם שלו יושהה.

מקרה נוסף שבו אינסטגרם עלולה שלא לקדם את הפוסט שלכם, הוא כאשר מדובר בפוסט או סטורי עם מידע שגוי. אם תפרסמו פוסט ומשתמש אחר יסמן אותו כפוסט הכולל מידע שגוי, הוא צפוי להופיע נמוך יותר משאר הפוסטים והסטוריז. אם פרסמתם מידע שגוי פעמיים, שאר המשתמשים יתקשו למצוא את התוכן שלכם.

כיצד פועל האלגוריתם של אינסטגרם בפרסום באקספלורר?

האקספולרר נועד לעזור לכם לגלות פוסטים וחשבונות חדשים. הוא מורכב מהמלצות של אינסטגרם לתמונות וסרטונים שעשויים לעניין אתכם, כשרוב התוכן שמוצג באקספלורר הוא של אנשים שאתם לא עוקבים אחריהם.

אינסטגרם מחליטה אילו תכנים להציג באקספלורר בהתאם ל"אותות" כמו אילו פוסטים אהבתם, שמרתם והגבתם אליהם בעבר. לאחר שאינסטגרם מוצא תכנים שעשויים לעניין אתכם, היא מנסה לחזות מה תהיה המעורבות שלכם בפוסט – האם תעשו לייק, תשמרו את הפוסט או תשתפו אותו. יחד עם זאת, אינסטגרם נמנעת מהצגת תכנים בעייתים באקספלורר שעלולים להרגיז אנשים, כמו תוכן שמעודד עישון.

כיצד פועל האלגוריתם של אינסטגרם בפרסום תכני וידאו ב-Reels

ממש כמו אקספלורר, רוב התכנים ב- Reels (יישום הוידאו של אינסטגרם) מורכב מסרטונים של אנשים שאתם לא עוקבים אחריהם. לכן, בדומה לאקספלורר, גם ב- Reels אינסטגרם מנסה לזהות מה התוכן שיעניין אתכם ואותו היא מקדמת.
עם זאת, ב- Reels ישנה התמקדות בתוכן משעשע. אינטסגרם בוחנת את חוות הדעת של המשתמשים על הסרטונים ועד כמה לדעתם הם משעשעים. אז, הרשת החברתית מנסה לחזות מה הסיכוי שתצפה בכל הסרטון, תאהבו אותו, תחשבו שהוא משעשע או מצחיק.
אינסטגרם מנסה להימנע מקידום של סרטונים המתמקדים בנושאים פוליטיים או סרטונים ברזולוציה נמוכה.

מדוע אין לכם הרבה לייקים?

אינטסגרם מואשמת לעיתים קרובות בתופעה הנקראת "הרחקת צללים" (shadow banning). גולשים רבים מתלוננים על כך שהפוסטים שלהם מקבלים פחות לייקים בגלל החלטה מכוונת של אינסטגרם. כעת אינסטגרם מודה בכך שרוב העוקבים שלכם לא יראו את מה שאתם משתפים, כי מרביתם מסתכלים על פחות ממחצית העדכונים בפיד שלהם. מנגד, לעיתים אינסטגרם מחליטה להסיר תוכן בשל עבירה על התקנות וההנחיות שלה. הגולשים לא תמיד יודעים למה התוכן שלהם הוסר, ולכן אינסטגרם הודיעה כי היא מפתחת התראה טובה יותר באפליקציה שתסביר מדוע התוכן שלהם כבר לא קיים ברשת החברתית.

כיצד תוכלו להשפיע על התוכן שתיחשפו אליו באינסטגרם?

אופן השימוש שלכם באינסטגרם משפיע על התוכן שיוצג בפניכם. כדי לשפר את חווית הגלישה שלכם ברשת החברתית, הנה כמה דברים שכדאי לעשות:

בחרו את החברים הקרובים שלכם

אינסטגרם מאפשרת לכם לבחור את החברים הקרובים שלכם שאתם מעוניינים לצפות בסטוריז שלהם. בהתאם לבחירה שלכם, האלגוריתם של אינסטגרם יציג בפיד ובסטורי את הפוסטים של החברים שלכם במיקום גבוה יותר מפוסטים של משתמשים אחרים.

השתיקו משתמשים שלא מעניינים אתכם

כולנו מכירים את זה: אנחנו עוקבים אחרי משתמשים מסוימים כמו קרובי משפחה או חבר'ה מהעבודה כי לא נעים לנו, אבל האמת היא שהתוכן שלהם פשוט לא מספיק מעניין. במקום להסיר עוקב ולהתמודד עם ההשלכות החברתיות לכך, תוכלו להשתיק את החשבון שלהם וכך להמעיט את החשיפה לפוסטים שלהם. בעל החשבון לא יודע כאשר משתיקים אותו. בכל פעם שתיתקלו בפוסט שאינו מעניין אתכם, בין אם זה בפיד או באקספלורר, תוכלו לסמן אותו “not interested” ואינסטגרם תעשה כמיטב יכולתה כדי לא להציג בפניכם פרסומים כאלו בעתיד.

מאת: לב ממדוב

המנכ"ל והמייסד של אינסטל'ה שיווק ופרסום באינסטגרם - בעל ניסיון של למעלה מעשור בשיווק דיגיטלי, חגורה שחורה בהמבורגרים ומומחה לניהול קמפיינים מורכבים ובניית אסטרטגיות.

עוד בנושא
המרדף אחרי טרנדים – משימה בלתי אפשרית?
אבטחת חשבון אינסטגרם
אבטחת חשבון אינסטגרם – כך תשמרו על החשבון שלכם
עדכון בניווט באינסטגרם
לאן נעלם אינסטגרם שופינג? עדכון מהפכני בניווט של אינסטגרם!
עדכון חדש בסרגל הניווט של אינסטגרם! כפתור ה"אינסטגרם שופינג" יורד וכפתור יצירת הפוסטים חוזר למקומו!
תגובה למאמר

    שם מלא*
    מייל*
    תגובה למאמר...

    תנו לנו להפוך את המותג שלכם להצלחה ברשת

    instale כאן משאירים פרטים

    השאירו פרטים ואנחנו נחייג אליכם, יש הרבה על מה לדבר :)

      שם מלא*
      טלפון*
      מייל*
      חשבון אינסטגרם*
      מאשר יצירת קשר וקבלת דיוור במייל
      מה דעתכם על הפוסט שכתבנו? חשובה לנו דעתכם!