אינסטגרם רילס (Reels) בישראל – כל מה שצריך לדעת

אחרי שרילס נחתו בישראל סוף סוף באופן רשמי, הגיע הזמן להבין על מה כל המהומה ואיך תוכלו לנצל אותם לטובת שיווק המותג או העסק שלכם.

באמצע פברואר 2021 השיקה אינסטגרם את ה-Reels באופן רשמי בישראל (התכונה הושקה במקור באוגוסט 2020). ה-Reels הם סרטונים קצרים של עד 30 שניות, ואם זה נשמע לכם מוכר, זה לא במקרה: מדובר בקונספט מאוד דומה לזה של טיקטוק. בעבר כבר היה אפשר להשתמש באופציה דומה דרך ה-IGTV, אך השימוש בתכונה הזו לא היה בדיוק פופולארי ואפילו מעט מבלבל.

למעשה, ה-Reels מהווה סוג של כלי עריכה בפני עצמו עם יכולות כמו הוספת מסננים של מציאות רבודה (AR) שדומים מאוד לפילטרים באינסטגרם שאנחנו מפרסמים בסטוריז שלנו וגם בחירת שירים או פסקולים מוכרים (אותם ניתן מעכשיו להוסיף גם לסטוריס רגילים).

אפשרות נוספת היא לחבר כמה חלקי סרטונים (גם כל במגבלת ה-30 שניות) בצורה חלקה באמצעות בחירה כלי מיוחד וטיימרים.

כיצד ה-Reels יוכלו לתרום לעסקים?

אם פעם הסטוריס היו "קטע של צעירים" ונפוצו בעיקר בסנאפצ'ט, אז אינסטגרם עשתה להם שדרוג רציני והפכה אותם למשהו שגם קהל יותר מבוגר מתלהב ממנו ומשתמש בו. בניגוד לסנאפצ'ט, TikTok אומנם זוכה לחשיפה לא מעטה בתקשורת, אבל גם כאן סביר להניח שאימוץ הפורמט על ידי אינסטגרם ייתן לו עוד פוש ולגיטימציה. 

כיצד מתחילים בכלל עם Reels?

לפני הכול, כבו את אינסטגרם והפעילו אותה מחדש. לאייקון יש צורה שדומה לנגן של Youtube במקום הטלוויזיה המרובעת של IGTV שהייתה בפס האייקונים התחתון עד עכשיו.

לחיצה על האייקון תפתח פיד עם Reels פופולארי, אבל כדי ליצור אחד משלכם, אתם צריכים ללחוץ על סימן הפלוס שעבר למעלה.

בחלק התחתון (והמוכר) של הגלריה תוכלו לראות שהתווספה לפס השקוף האופציה של Reels בנוסף לפוסט רגיל (פרסום), סטורי ושידור חי.

איך יוצרים Reel?

בתוך עורך ה-Reel תראו כמה אייקונים, מלמטה למעלה:

  • קביעת האורך של הסרטון 15 או 30 שניות 
  • הוספת פסקול
  • הרצה מהירה או איטית יותר (האורך הכולל של הסרטון לא ישתנה)
  • זום
  • בחירת אפקטים מסוגים שונים (פילטרים, עיוות קול וכו')

שימוש בסיסי בטיימרים

האפשרות האחרונה עם סימן הטיימר מאפשרת לכם להוסיף טיימרים לפני ההקלטה הנוכחית ולבחור במשך כמה זמן יימשך מקטע הצילום הנוכחי. לדוגמה, אתם יכולים לצלם חמש שניות מהסרטון עם שלוש שניות ספירה מוקדמת.

מעבר חלק בין מקטעים שצילמתם או העלתם בתוך הסרטון

לאחר יצירת מקטע ראשון (לא משנה עם או בלי טיימר) או העלאה שלו מהגלריה של הטלפון, יופיע כפתור נוסף מתחת לטיימר בשם "יישור" (Align) שיאפשר לכם לחבר את המקטע הנוכחי למקטע הבא. ברגע שתפעילו את הכפתור, תוכלו לראות שכבה נוספת שלכם בזמן אמת מעל הפריים האחרון שהקלטתם עד כה.

ללא קשר ליישור, תוכלו להמשיך ולהפעיל את הטיימר.

נשמע קצת מסובך, אבל האמת היא שזה די פשוט:

הוספת אפקטים לאחר ההקלטה

באופן דומה לסטוריס, אתם יכולים להוסיף אלמנטים שונים לסרטון בזמן שהוא רץ. לדוגמה, סטיקרים, ציור עם טוש או קריינות.

פרסום ה-Reel

כשאתם מרוצים מה-Reel ורוצים לפרסם אותו, פשוט לחצו על החץ שמופיע למטה ליד הרצף של הפריימים. השיתוף יעשה באופן אוטומטי לאוסף ה-Reels של כלל המשתמשים (אם הפרופיל שלכם ציבורי) ותוכלו גם לקבוע האם הוא יופיע בפיד האישי שלכם.

אפשרות אחרת היא להפוך את ה-Reel עצמו לסטורי וכך למעשה לגרום לו להעלם אחרי 24 שעות.

כמה רעיונות כיצד לנצל את ה-Reels לטובת המותג שלכם

יש היום לא מעט מותגים מוכרים שכבר משתמשים ב-Reels כדי להפעיל את העוקבים או הגולשים ולהזכיר להם שהם פה, אבל גם עסקים פחות מוכרים יכולים לנצל את ה-Reels בצורה יצירתית:

אתגרים – קל מאוד ליצור אתגרים דרך Reels מכיוון שבדרך כלל לא צריך הרבה זמן כדי להציג את הקונספט שלהם. מהבחינה הזו, אפשר גם להציג מוצר ולבקש מהגולשים לתייג מישהו שהייתם רוצים שינסה אותו.

"קאט" – יש לכם פרסומת של שתי דקות בטלוויזיה או אפילו סרטון של כמה דקות ביו-טיוב? אפשר לחתוך אותם בצורה שתזרום יותר טוב ברשת. לשלב  בהם אפקטים וכו'. נטפליקס עושה את זה עם סצנות מהסדרות שלה וכך יוצרת באזז אפילו בלי להציג את הלוגו שלה.

"מותגי אופנה ולייפסטייל" – באמצעות ה-Align כבר לא צריך להתחיל להעביר את הצילומים שלכם דרך תוכנת עריכה, אפשר פשוט לקחת טייקים של כמה שניות ולחבר אותם ביחד.

דוגמאות ל-Reels של Asus

מותגי מזון – אפשר לנצל את ה-Align גם למתכונים או שימוש במותגי מזון לתערובות וכו'.  כאן חשוב במיוחד להקפיד על הפוזיציות של ההכנה כדי שהמעברים יהיו חלקים.

בעלי חיים – זה נדוש, אבל הטבלה והמספרים לא משקרים : אפילו צילום של הכלב שלכם נכנס אתכם למשרד בבוקר יכול לחבר אתכם עם קהל היעד, שלא לדבר על חיות אקזוטיות יותר…

הנה דוגמה לחתול שלא פוחד לשוט. ורק לצורך ההמחשה : לפרופיל של Emma Lovewell יש בערך 370 אלף עוקבים והסרטון הזה זכה כבר ל-300 אלף לייקים.

אפשר להראות חצי עבודה אם אתם עוסקים ביצירה או כל מלאכת ידיים אחרת, 15 או 30 שניות מספיקות כדי להראות את הכישרון שלכם.

פספוסים – גם אם פספסתם למעלה, ברגע שזה משעשע ולא מזיק, זה יוצר אצל הגולשים סימפטיה.

קטע לגמרי אמיתי, למרות שאנחנו לא בטוחים שהלפטופ שרד את זה…

לסיכום

ה-Reels הם אפשרות מעניינת ששווה להתנסות איתה, גם אם בהתחלה תגלו שקצת יותר קשה לדחוס את כל מה שרציתם להראות בפחות מדקה. נסו להעלות כמה Reels עם רעיונות שונים ושימו לב איך העוקבים שלכם מגיבים. אל תשכחו לתייג ולעשות כל מה שאתם עושים עם פוסטים רגילים מכיוון שההקשר עדיין חשוב, במיוחד בפיד הציבורי של ה-Reels שם לא ממש מכירים אתכם.

מאת: לב ממדוב

המנכ"ל והמייסד של אינסטל'ה שיווק ופרסום באינסטגרם - בעל ניסיון של למעלה מעשור בשיווק דיגיטלי, חגורה שחורה בהמבורגרים ומומחה לניהול קמפיינים מורכבים ובניית אסטרטגיות.

עוד בנושא
המרדף אחרי טרנדים – משימה בלתי אפשרית?
אבטחת חשבון אינסטגרם
אבטחת חשבון אינסטגרם – כך תשמרו על החשבון שלכם
עדכון בניווט באינסטגרם
לאן נעלם אינסטגרם שופינג? עדכון מהפכני בניווט של אינסטגרם!
עדכון חדש בסרגל הניווט של אינסטגרם! כפתור ה"אינסטגרם שופינג" יורד וכפתור יצירת הפוסטים חוזר למקומו!
תגובה למאמר

    שם מלא*
    מייל*
    תגובה למאמר...

    תנו לנו להפוך את המותג שלכם להצלחה ברשת

    instale כאן משאירים פרטים

    השאירו פרטים ואנחנו נחייג אליכם, יש הרבה על מה לדבר :)

      שם מלא*
      טלפון*
      מייל*
      חשבון אינסטגרם*
      מאשר יצירת קשר וקבלת דיוור במייל
      מה דעתכם על הפוסט שכתבנו? חשובה לנו דעתכם!