המדריך המלא לשימוש בהאשטאג באינסטגרם

הוספת האשטאג לכאורה נשמע כמו עניין סופר פשוט (ומבחינה טכנית הוא אכן כזה), אבל דווקא הפרטים הקטנים הם אלו שיכולים לעשות שינוי גדול, המשיכו לקרוא ולמדו: כיצד למצוא את התגיות הכי אפקטיביות? כמה תגיות לשים בפוסט? ואיך תוכלו ליצור לעצמכם קהילה באמצעות האשטאגס

בשנים האחרונות אינסטגרם החלה לצבור פופולאריות עצומה והיא מככבת בתוך ומחוץ לרשת , כך שגם מי שמעולם לא השתמש בה מזמן כבר לא יכול להתעלם ממנה. אחד מהנושאים שזכו לעניין בפני עצמם הן התגיות (האשטאגס) ובעיקר האופן בו אנשים מתייגים כל דבר שזז… (ע"ע ליהיא האשטאג) 

נכון, ההאשטאגס או בגרסתן הקלאסית, התגיות, היו כאן הרבה לפני אינסטגרם והיו מזוהות בכלל עם טוויטר, אבל הן מתלבשות כמו כפפה ליד על רשת כמו אינסטגרם, שבה לא כולם אוהבים לכתוב תיאורים או משפטים ארוכים.

ולכן בסופו של דבר ההאשטאג הוא נושא רציני מאוד ולא רק אתנחתא קומית בארץ נהדרת. מבחינת עסקים רבים שרוצים ליצור נוכחות באינסטגרם ולמעשה כל מי שרוצה לצבור הרבה עוקבים, שימוש נכון ב-Hashtags הוא בגדר חובה. 

תהליך התיוג עצמו הוא קונספט סופר פשוט שבמהלכו האשטאג שאנחנו נותנים הופך למעין קישור שמוביל לפוסטים אחרים שמתויגים באותו האשטאג, צריך לדעת איך להשתמש בו נכון, וזה כבר נושא מעט יותר מורכב.

לפני הכול, למה ההאשטאגס מתאימים?

התיוגים של ה-Hashtags יכולים להתאים למגוון גדול של צרכים בהתאם למי שעושה בהם שימוש, אך הסוגים הבאים הם הנפוצים ביותר:

מוצרים שונים: תיוג פשוט של מוצר או קטגורית מוצרים, לדוגמא אם יש לכם חנות תכשיטים ואתם רוצים ״לאחד״ קולקצייה מסויימת בתוך הפיד אתם יכולים ליצור האשטאג #קולקצייתהקיץ ועל ידי כך לרכז את כל הדגמים תחת האשטאג אחד.

קהילות: מכיוון שבאינסטגרם לא ניתן ליצור קהילות או קבוצות כמו למשל בפייסבוק, אחד התחליפים הוא יצירת האשטאגס סביב אנשים המשייכים את עצמם לנושא מסוים. לדוגמה, #בשלנים.

ציון של ימים מיוחדים: אם לא ידעתם שב-9 לדצמבר חל יום המורה, האשטאג #יוםהמורה יזכיר לכם את זה… כמובן שיש גם כאלו קצת יותר מוכרים כמו חגים – #חנוכה למשל.

מקומות: זה לא חדש שאנשים אוהבים לתייג את עצמם בכל מיני מקומות, אבל מסתבר שלמרות שהיום כל אחד מסתובב עם GPS בכיס, יש עדיין משהו מספק מאוד בתיוג ידני… (#יםהמלח).

ראשי תיבות: קצת יותר נפוצים באנגלית. לדוגמה: #YOLO זה ממש לא רק מעדן שוקולד, אלא ראשי תיבות של "אתה חי רק פעם אחת". יש כמובן עוד עשרות תגיות כאלו שקשורות למצבי רוח או סיטואציות נפוצות אחרות.

נושאים על סדר היום: לא מצאנו לסוג הזה שם יותר טוב, אבל מדובר על האשטאגס שכמעט כל אחד יזהה כמו למשל #metoo.

האשטאגס ממותגים  – שמות של מוצרים של חברות מסוימות, שמות של החברות עצמן עם כל מיני תוספות וכו'. ההאשטאגס האלו הם כנראה מכרה הזהב של כל מי שרוצה ליצור הכרה למותג שלו ונרחיב עליהם בהמשך.

בכמה האשטאגס מומלץ להשתמש בכל פוסט או סטורי?

בעיקרון אפשר להשתמש בעד 30 האשטאגס בכל פוסט ו-10 בכל סטורי, אבל כמו שאומר המשפט הידוע, כל המוסיף גורע ולכן מרבית המשתמשים לא עושים שימוש במספר המקסימלי.

למעשה אין בדיוק הסכמה על המספר האופטימלי ויש די הרבה סטטיסטיקות שמנסות לעשות סדר בנושא. אם נסכם את הנקודות החשובות ביותר אז כדאי לדעת ש…

  • המעורבות הכי גבוהה מתקבלת עם 9-11 האשטאגס למרות שרוב המשתמשים עושים שימוש לכל היותר ב-3…
  • עד בערך 6 האשטאגס לא רואים שוני גדול בנתונים.
  • תוספת של האשטאגס בודדת לפוסט שאין לו האשטאג בכלל מביא למעורבות גבוהה יותר ב-12.6%! כןכן…
  • בניגוד למה שאולי אפשר לחשוב, תגיות ארוכות יותר הן דווקא הפופולאריות יותר. 

את הנתון האחרון היינו לוקחים בעירבון מוגבל עבור תיוגים בעברית מכיוון שבשפה שלנו פחות מקובל לחבר כמה מילים למילים ארוכות יותר ולפעמיים דווקא מקצרים בהתאם לסלנג צבאי וכו'.

איך מסתירים האשטאגס מן המשתמשים?

אם אתם לא אוהבים את המראה של כל ההאשטאגס ממלאים את הפוסטים או הסטוריס שלכם, יש כמה טריקים נחמדים שמאפשרים להחביא אותם, אבל רק באפליקציה (לא במחשב). 

ראוי לציין שזה רעיון קצת פחות טוב אם מדובר בהאשטאגס ייחודיות שאתם רוצים שאנשים ילחצו עליהן.

בכל מקרה, הנה כל הדרכים לעשות זאת:

1.פשוט השאירו את ההאשטאגס בתגובה הראשונה. כברירת מחדל, האפליקציה מסתירה את כל התגובות גם אחרי שלוחצים על התמונה בפיד של המשתמש והוא צריך ללחוץ לחיצה נוספת כדי לפתוח אותן. אגב, אופציה נהדרת למי שכותב פוסטים ארוכים ורוצה לחסוך בתווים. מה גם שתרוויחו +1 תגובה על הדרך.

הסתרת האשטאג בתגובות באינסטגרם 

2.בשיטה השנייה מסתירים האשטאגס בדומה לסימון של ספוילרים בפייסבוק: כותבים את הטקסט בפוסט כרגיל ובסוף יורדים 2-3 שורות עם תו כמו "-" או ".". מכיוון שהאפליקציה מראה רק את שתיים או שלוש השורות הראשונות בכל תגובה, המשתמש לא ייראה את ההאשטאגס עד שהוא יילחץ על "עוד".

אם אתם רוצים להחביא אותם בסטוריס זה קצת יותר מסובך: יש כאלו שפשוט משתמשים בפונט יותר קטן ויש כאלו שפשוט שמים רקע עם צבע דומה לרקע של הסטורי בסטיקר של ההאשטאג. בכל מקרה, הניסיונות להחביא את התגיות גורמות לסטורי להיראות קצת פחות אלגנטי, כך שלא היינו ממליצים בהכרח על השיטה הזו.

האשטאגס במחשב

כן, אמנם זה לא רלוונטי לכולם אבל תתפלאו יש משתמשים רבים שגולשים באינסטגרם דווקא מהמחשב למרות שהשימוש במחשב מוגבל ויש לא מעט אופציות שפשוט לא ניתן לבצע מהמחשב. במחשב אומנם אין שדה של האשטאגס, אבל אם תקישו # לפני החיפוש שלכם, תקבלו רק תוצאות של האשטאגס ממש כמו באפליקציה.

האשטאגס אינסטגרם במחשב

מנגד, אם אתם רוצים לראות תגיות קשורות שלא בהכרח מורכבות מהמחרוזת שחיפשתם, תוכלו לראות אותן רק באפליקציה בעמוד של כל תגית… לכן אולי הכי טוב לעבוד במקביל גם מול האפליקציה.

האם מספר הפוסטים שמשויכים לכל האשטאג הוא הדבר החשוב ביותר?

לכאורה מספר הפוסטים (שמופיעים בחיפוש) מעיד על הפופולאריות של ההאשטאג, אבל חשוב לא פחות גם  לשים לב באילו תגיות הפרופילים של המתחרים או ברנדים דומים משתמשים. 

יש עוד כמה דברים שכדאי לקחת בחשבון:

1.טרנדיות היא לא הכול: האשטאג "טרנדי" או כזה שנוצר לצורך קידום מכירות או קמפיין שכבר לא משתמשים בהם יהיה פחות אפקטיבי ולכן כדאי לבדוק את תאריכי הפרסום של הפוסטים האחרונים.

2.פופולאריות מול נישתיות: ככל שיש יותר פוסטים משויכים, כך גם יהיה לכם קשה יותר לבלוט. לפעמיים עדיף להתחרות על האשטאג עם פחות חיפושים, במיוחד אם קהל היעד שלכם הוא נישתי יותר. למעשה, באתר Later מצאנו שאלו הן התגיות שבדרך כלל מעוררות יותר מעורבות מצד הגולשים.

3.מיהם העוקבים של ההאשטאגס? אז למי שלא בעניינים – יש לא מעט משתמשים שעוקבים אחרי האשטאגס ואף באינטרקציה איתם יותר מאשר עם המשתמשים שהם עוקבים אחריהם. כשאתם מחפשים האשטאגים באפליקציה, אתם יכולים לראות אם יש חברים שעוקבים אחריה, מה שיכול לתת לכם עוד אינדיקציה עד כמה היא פופולארית בקרב קהל היעד העיקרי שלכם. 

4.כניסה לרשימת הטופ (פוסטים מובילים): כדי להיכנס לרשימת הטופ בתוך הפיד של האשטאג, אתם צריכים לשאוף שהפוסט שלכם יצבור מעורבויות רבות בזמן קצר. לכן, רצוי לנסות ולעודד את הגולשים ליצור סביבו דו שיח, אולי דרך תחרות או משהו אחר שיש בו אלמנט של משחק.

כיצד תיצרו לעצמכם האשטאג ממותג?

כאמור, השיטה האולטימטיבית להשיג חשיפה באמצעות האשטאגס היא אם תתחילו לתייג את עצמכם בתגיות שייחודיות לכם. היא לא חייבת להיות זהה לחלוטין לשם שלכם ולמעשה כדאי שיהיה לה איזה טוויסט קטן. לדוגמה, #ikeaideas. זה יהפוך אותו להאשטאג שאנשים באמת ירצו להשתמש בו ושתוכלו לעודד אותם לעשות זאת.

האשטאג במחשב שולחני באינסטגרם

האתגר שצריך לשים לב אליו הוא שהקהל שלכם לא בהכרח יבין מהי המהות של התגית מכיוון שאי אפשר להוסיף לפיד של ההאשטאגס תיאור, כך שכדאי שהשם יהיה ברור מאליו ולא עם כפל משמעות. אחרת הפיד פשוט יהיה בנוי מפוסטים שאין בהכרח קשר ביניהם ולא ישיג את האפקט שאתם רוצים.

מה שכן אפשר לעשות זה לשים אותה בתוך עמוד הביו שלכם (עמוד הפרופיל) וכך לתת לה הקשר מסוים. עם זאת, אין ממש הרבה מקום בטקסט של הביו, כך שחשבו היטב איזו האשטאג אתם רוצים לשים.

עוד דבר שצריך לשים לב אליו הוא שבדרך כלל הפוסטים בפידים יהיו מעורבבים בכל מיני שפות, וזה בסדר גמור. אחרי הכול, לא הייתם רוצים ליצור תגיות יותר מדי ספציפיות. רוב החברות מסתפקות ביצירת תגיות מקומיות על פי מדינה או אזור (לדוגמה, #ikeaisrael).

מעקב אחרי האשטאגס

אם יש לכם חשבון עסקי (אם עוד לא פתחתם, זה הזמן…), אתם יכולים לראות גם את התגיות שהובילו להכי הרבה צפיות בפוסטים שלכם דרך ה-Insights.

סטטיסטיקת האשטאג באינסטגרם

שימו לב שרק חמשת התגיות הכי פופולאריות מופיעות (גם ברמת הפוסט הבודד). אם תרצו לראות חלוקה יותר מפורטת תצטרכו להשתמש בכלי חיצוני כמו למשל Sproutsocial.

טיפים נוספים לשימוש נכון בתיוגים

1.שימו לב שאתם לא משתמשים בתגיות בעייתיות: האשטאגס מסוימות סומנו על ידי הקהילה כספאם ואינסטגרם עשויה לדלל את הנראות שלהם ולהציג רק את הפוסטים המובילים בלי הפוסטים האחרונים. האשטאג כזו יסומן בהערה מתאימה בדף שלו.

לדוגמה, #singlelife היא תגית פופולארית מאוד (3.3 מיליון פוסטים), אך כנראה שלא מעט משתמשים עשו בה שימוש בעייתי כמו למשל תיוג של הודעות שכוללות הצעות מסחריות.

עוד תגיות בעייתיות הן כאלו שמבטיחות לעקוב אחריכם כגון #follow4follow. אלו בדרך כלל מסומנות על ידי בוטים וכל עוד אתם לא רוצים לצבור המון עוקבים פיקטיביים, היינו מציעים לכם לא להשתמש בהן…

2.לא ניתן להקפיץ האשטאג: הפוסטים האחרונים אומנם מופיעים בפיד של כל האשטאג, אבל רק בהתאמה לתאריך ההדבקה המקורי שלהם. אתם לא יכולים להקפיץ תגיות על ידי הוספה שלהן לפוסטים קיימים וכו'.

3.אל תהיו ספאמרים: מהסעיף הקודם נראה לכאורה מאוד פשוט לתייג כל פוסט שלכם בהשטאגים פופולאריים (בהנחה שזו לא תגית ממותגת פשוטה עם השם שלכם שתוסיפו בכל מקרה). בפועל, כמו שאתם יכולים לנחש, זהו מתכון בטוח להגבלה או נו נו נו ע״י אינסטגרם.

  1. אל תנסו להיות מתוחכמים מדי: נזכיר שאי אפשר לשים רווח בהאשטאג וגם לא מקובל לשים סימן מפריד (הוא רק מסרבל את הכתיבה). מסיבה זו קל לא לשים לב וליצור תגיות מביכות, במיוחד באנגלית. לדוגמה, ברגר קינג ניסתה להשתמש ב-#WTFF כדי לפרסם את הצ'יפס שלה, אבל מהר מאוד היא גילתה שאנשים מסתכלים בעיקר על WTF ("מה לעזאזל!" בתרגום קצת פחות בוטה)…

5.לעשות סדר: כדי לא לעשות לעצמכם בלגן ולראות באילו השטאגים כבר השתמשתם באילו פוסטים ובאילו קטגוריות, אפשר לעבוד עם טבלת אקסל ולהדביק פוסטים מהמחשב. אם אתם בכל זאת חייבים לעבוד דרך האפליקציה, הכי נוח להשתמש באפליקציית הפתקים.

וכמובן שגם כאן יש כלים שיכולים להקל על העבודה כמו אלו של Later (שכבר הזכרנו אותה).

מעקב האשטאג באינסטגרם

לסיכום

אם הגעתם עד לכאן, כנראה שהשתכנעתם בכך שה-Hashtags יכולים להיות כלי עוצמתי ביותר עבור השיווק העצמי שלכם. אנחנו מקווים שאם תעקבו אחרי הטיפים כאן ותנסו לראות מה עובד עבורכם בצורה הטובה ביותר, תוכלו גם אתם לנצל את האפקט שלהם עד הסוף.

מאת: לב ממדוב

המנכ"ל והמייסד של אינסטל'ה שיווק ופרסום באינסטגרם - בעל ניסיון של למעלה מעשור בשיווק דיגיטלי, חגורה שחורה בהמבורגרים ומומחה לניהול קמפיינים מורכבים ובניית אסטרטגיות.

עוד בנושא
המרדף אחרי טרנדים – משימה בלתי אפשרית?
אבטחת חשבון אינסטגרם
אבטחת חשבון אינסטגרם – כך תשמרו על החשבון שלכם
עדכון בניווט באינסטגרם
לאן נעלם אינסטגרם שופינג? עדכון מהפכני בניווט של אינסטגרם!
עדכון חדש בסרגל הניווט של אינסטגרם! כפתור ה"אינסטגרם שופינג" יורד וכפתור יצירת הפוסטים חוזר למקומו!
תגובה למאמר

    שם מלא*
    מייל*
    תגובה למאמר...

    תנו לנו להפוך את המותג שלכם להצלחה ברשת

    instale כאן משאירים פרטים

    השאירו פרטים ואנחנו נחייג אליכם, יש הרבה על מה לדבר :)

      שם מלא*
      טלפון*
      מייל*
      חשבון אינסטגרם*
      מאשר יצירת קשר וקבלת דיוור במייל
      מה דעתכם על הפוסט שכתבנו? חשובה לנו דעתכם!