כך תשדרגו את הביו שלכם באינסטגרם

מסך הביו הוא הפגישה הראשונית של הגולשים עם הפרופיל שלכם, אך באמצעות שדרוג קל תוכלו להפוך אותו להרבה יותר מושך, ענייני וגם להביא אליכם הרבה עוקבים חדשים. הנה המדריך שלנו.

אם נסתכל על מסך הפרופיל שלכם באינסטגרם, נוכל לראות שהוא מורכב מכמה חלקים:

1.ביוגרפיה קצרה עליכם
2.כפתורי יצירת קשר
3.אייקונים של הסטוריס (אם בחרתם להוסיף אותם)
4.טאבים למעבר לערוץ ה-IGTV, פילטרים, תיוגים וכו'.
5. אפשרות לצפות בסרטוני ה- Reels שנוספו לאחרונה לאינסטגרם בהשראת טיקטוק.

מה שחשוב לענייננו היא הביוגרפיה וכפתור יצירת קשר מכמה סיבות – הם הפרטים הראשונים שרואים עליכם בפרופיל האינסטגרמי שלכם ובסופו של דבר מייצגים אתכם גם אם הפיד שלכם לא עמוס בתמונות/ פוסטים/ סטוריס. בקיצור, שווה להשקיע בביו. במסך הפרופיל באינסטגרם יש מספר הזדמנויות טובות שחבל להפסיד או למסמס.. אז קדימה- לחצו "ערוך פרופיל" ובואו נתחיל.

השם שלכם

הדבר הראשון שאותו תרצו לשנות הוא השם המוצג. לדוגמא, אם עד עכשיו השתמשתם רק בשם הפרטי, תוכלו להוסיף את שם העסק או לפחות מילת מפתח אחת או שתיים. הסיבה היא שהקטגוריות שאינסטגרם מספקת עבור עסקים לא תמיד מספיק ספציפיות. הנה לדוגמה הביו של ד"ר אופיר שיין, אחד המנתחים הפלסטיים הנעקבים ביותר בישראל. אפשר לראות שהוא הוסיף "מנתח פלסטי" ישירות אחרי השם שלו ולאחר מכן תיאור קצר באנגלית שהוא כבר לא חלק מהשם.

 

שם ביו באינסטגרם

בעיקרון אתם יכולים לשנות גם את שם המשתמש, אבל מכיוון שאי אפשר לשים בו רווחים, הוא פחות אטרקטיבי. רצוי שיהיה ייצוגי ולא משהו כמו Plastic_surgery125.

שימו לב לשורות הראשונות לפני החיתוך

למרות שאפשר להכניס טקסט בכל אורך, כדאי מאוד שתרכזו את כל המידע העסיסי בחלק אותו אפשר לראות לפני "ראה עוד" כדי להבהיר מי אתם ומה אתם עושים ממש בכמה שורות. אפשר גם ליצור את השורות כ"בולטים" כמו שאנו עשינו בעמוד הביו של סוכנות wemake. שימו לב שמה שאתם כותבים צריך להיות ממוקד לקהל שלכם – ככל שתהיו יותר ממוקדים כך תצליחו להגיע ליותר עוקבים ומעורבות.

פרופיל אינסטגרם

למי שלא מעוניין להישאר עם הפונט הקבוע של אינסטגרם קיימים אתרים שניתן לשנות בהם את הפונט – ולהדביקם בחזרה בביו. שינוי הפונט ירענן וידגיש את הטקסט בפרופיל שלכם. כל שעליכם לעשות באתר הוא להיכנס אל תיבת הטקסט – לכתוב בו את הטקסט שאתם מעוניינים להעתיק בחזרה אל הביו, ופשוט לבחור בפונט שמתאים לכם.

הקישור שלכם בפרופיל

השתדלו שהקישור שאתם מעדכנים בפרופיל יהיה ידידותי, אסטתי ויהווה חלק מאתר הבית שלכם. אם אתם מסיבה כזו או אחרת מפנים לאתר שהוא לא אתר הבית שלכם השתדלו שהלינק ייראה כמה שיותר נקי ומוכר לגולשים (רצוי מאוד שהקישור יהיה לאתר מותג מוכר ואם לא אז לפחות שלבו כמה מילים מוכרות בתוך שורת הכתובת). היום לא מעט גולשים מודעים לתעשיית הפישניג והוירוסים והם משתדלים לא ללחוץ על קישורים לא מוכרים או בטוחים.

עשו שימוש חכם באימוג'י

המסרים באינסטגרם רצים טוב יותר ומעניין יותר עם תוספת של אימוג'י. דוגמא לכך היא הביו של קוקה קולה ישראל שמציפים את הביו עם אימוג'יז.

קוקה קולה אינסטגרם

שימוש נכון וקבוע באימוג'י יכול להפוך להיות סוג של 'חתימה דיגיטלית' שלכם – סימן היכר. העוקבים שלכם יתרגלו שכאשר מופיע אימוג'י מסוים הוא אוטומטית יקושר/יזכיר להם אתכם.

הוסיפו את כל פרטי יצירת הקשר שלכם!

עד כאן הזכרנו את "הנדל"ן" החשוב של מסך הביו ואת הטקסט המוגבל שיש לכם בגרסה המקוצרת שלו. אז אחרי שהוספתם את כל הפרטים עליכם (טלפון, תיבת דואר אלקטרוני וקטגוריה עסקית) תוכלו להוסיף משפט/סלוגן שמאפיין אתכם על מנת ליצור את הקליק הראשוני עם העוקבים שלכם.

זכרו! הפלטפורמות החברתיות נועדו לחבר בין גולשים באמצעות תחומיי עניין – ברגע שתפגעו בול עם משפט שמעורר עניין – אתם אוטומטית תיצרו חיבור עם מי שצופה לכם בפרופיל. לדוגמא: נניח ואתם אוהדים מושבעים של כדורסל והמאכל האהוב עליכם הוא המבורגר של מקדונלדס, תארו לעצמכם שאתם נכנסים לפרופיל מסויים וכבר בביו רואים משהו בסגנון: לא נושם בלי כדורסל, אוכל לפחות 4 המבורגרים של מקדונלס בשבוע. תהיו בטוחים שאתם לא תדלגו על הפרופיל הזה כ"כ בקלות.

הוסיפו תגיות!

בעיקרון אתם לא יכולים להוסיף עוד קישורים לפרופיל העסקי, אבל אתם כן יכולים להוסיף האשטאג (Hashtags) שהן בעצם הקישורים הפנימיים של אינסטגרם (סך הכול הן מתפקדות כמו תגיות בבלוג). רצוי להוסיף תגית אחת של העסק שלכם, סוג של תגית אישית כדי שאנשים יוכלו לתייג אתכם בקלות. אפשר גם להוסיף תגיות נוספות אם יש להן קשר מאוד חזק אליכם וכמובן כמות נכבדה של פוסטים. לדוגמא "#שיווקבאינסטגרם".

מה זה שיווק באינסטגרם

לסיכום

בעזרת כמה צעדים פשוטים תוכלו לבצע שדרוג רציני לעמוד הביו שלכם. גם אם אתם לא מעלים פוסטים על בסיס קבוע, כך לפחות הפרופיל שלכם ייראה ייצוגי, מזמין יותר וייתן למי שמסתכל בו את הרושם שאתם רציניים ולא מעגלים פינות בכל מה שקשור לנוכחות שלכם בסושיאל.

מאת: לב ממדוב

לב ממדוב המנכ"ל והמייסד של instale - בעל ניסיון רב שנים בשיווק דיגיטלי, ניהול קמפיינים מורכבים ופרסום ממוקד באינסטגרם.

מה דעתכם על הפוסט שכתבנו? חשובה לנו דעתכם!