לצלם לאינסטגרם כמו מקצוענים בלי לשבור את הכיס

כל מה שאתם צריכים לדעת על מנת לשפר את איכות הצילומים שאתם מעלים לאינסטגרם בלי לטחון את האפקטים. לשם זאת נלמד אתכם כמה עקרונות צילום בסיסיים ונמליץ על אפליקציות בעזרתן אפשר לשפר תמונות קיימות ולתקן בהן פגמים.

מצלמות הטלפון שלנו הן כבר מזמן לא מה שהיו פעם: אנחנו לא מדברים רק על רזולוציה טובה יותר, אלא גם על שלל שכלולים שמאפשרים לנו לצלם תמונות שעד לא מזמן היה ניתן לצלם רק עם מצלמות מקצועיות. יש אפילו כמה במאים שהצליחו להוכיח שאפשר לצלם סרטים שלמים דרך מצלמות הטלפון בלי להתפשר (כמעט…).

מצד שני, כל הטכנולוגיות הכי חדישות לא יעזרו לנו אם לא ננצל אותן כמו שצריך או לכל הפחות ניישם כמה עקרונות בסיסיים בצילום. מלבד זאת, יש לא מעט אפליקציות שיעזרו לנו לתת לתמונות עוד טאצ' אחד נוסף גם בלי כל אותם פילטרים שיש כאלו שיגידו שכבר מעוותים את הצילומים יתר על המידה.

אז איך תשפרו את יכולות הצילום שלכם לאינסטגרם?

קודם כל נדגיש שאתם ממש לא חייבים טלפון מאחד הדגמים האחרונים ביותר. סביר להניח שכל טלפון משלוש או ארבע השנים האחרונות בטווח הביניים (ויש גם כאלו מתחת לאלף ₪) יעשו את העבודה.

1."איך אתה רואה משהו?!" – קודם כל נקו את העדשה!

אחד הדברים החשובים ביותר שאתם צריכים לעשות לפני שאתם מצלמים סרטון או סט של תמונות הוא לנקות את עדשת המצלמות שיש לכם בטלפון מכיוון שהן צוברות המון אבק. בדרך כלל אפשר לעשות זאת בעזרת שפשוף עדין עם בגד רך או מטלית המשקפיים (בלי חומר הניקוי שלהן כמובן…)

2.יציבות 

עוד בעיה נפוצה היא תמונות שיוצאות מטושטשות למרות שאפליקציית המצלמה הראתה לכם שהיא הצליחה להתמקד. הסיבה לכך היא בדרך כלל החזקה לא יציבה של המצלמה. אפילו אם במצלמות של היום יש מייצב תמונה. זכרו תמיד להחזיק את הטלפון בשתי ידיים בין אם אתם מצלמים באופן אנכי ובין אם אתם מצלמים באופן אופקי.

מלבד זאת תמיד כדאי לצלם 2-3 תמונות לפחות. אתם יכולים גם ללחוץ לחיצה ארוכה כדי לצלם סט של תמונות, אבל רק בתנאי שהחזקתם את הטלפון יציב מלכתחילה.

יציבות מצלמה בצילום לאינסטגרם

3.פלאש הוא לא תחליף לתנאי תאורה טובים

פעם פלאש אוטומטי היה עניין שהיה שווה להשקיע בו ולא בכל המצלמות הוא היה באותה האיכות. היום למרבה המזל זה כבר מאחורינו, אבל עדיין אין סיבה להשתמש בפלאש איפה שלא צריך. כלומר, תמיד נסו לצלם היכן שיש מקור אור.

מלבד זאת, אל תצלמו מול אור שמש ישיר, זה יגרום לאפקט של "שרפה" על גבי התמונה.

4.הסטנדרטי הוא משעמם

תתפלאו, אבל הצילום הסטנדרטי של ילד עם כלב במרכז התמונה הוא לא תמיד הכי מעניין. נסו לשחק עם הקומפוזיציה ולבחור זווית לא שגרתית. כמו כן, שימו לב שאתם מצלמים מהגובה הנכון. במקרה של הילד והכלב הנ"ל צלמו אותם בגובה העיניים. צילום מלמעלה יגרום לתמונה להיראות שטוחה ולאבד את אשליית העומק.

הנה עוד דוגמה לקומפוזיציה מעניינת:

צילום קומפוזיציה לאינסטגרם

רוצים ללמוד עוד? הנה כמה הסברים מפורטים יותר.

5.שתי שניות על סלפי

צילום סלפי לאינסטגרם (או לכל צורך אחר) נראה כמו הדבר הכי קל בעולם, במיוחד אם אתם נעזרים במקלות סלפי. ובכל זאת יש דברים ששווה להזכיר:

1.המצלמה הקדמית היא בדרך כלל באיכות הרבה פחות טובה מזו האחורית ולכן כדאי לקרוא 2-3 ביקורות על הדגם הבא של הטלפון שאתם עומדים לרכוש.

2.ממש כמו בשיחת ווידאו, אם אתם רוצים שיראו אתכם, אתם צריכים להסתכל לכיוון המצלמה עצמה ולא ישר על המכשיר כמו במצלמות הקלאסיות…

3.מכיוון שלוקח 2-3 שניות למקם את עצמכם ואולי לסדר את השיער, שימו טיימר של כמה שניות לפני הצילום.

צילום תמונת סלפי לאינסטגרם

אפטר שוק: ליצור אפקטים שימושים בלי "לפלטר" את עצמכם למוות

החלק השני עליו נרצה לדבר הוא תיקון פגמים או אפקטים  לאחר שכבר צילמתם את התמונות. זה אומנם פחות אינטואיטיבי מלצלם את התמונה ולהעלות אותה בכמה שניות, אבל אם אתם רוצים לתת לפיד שלכם מראה ייחודי, תצטרכו להשקיע לפחות כמה דקות בכל תמונה שאתם מעלים.

1.אפליצקיות Grid או קולאז'

אפליקציות Grid יכולות להפוך כל תמונה לגריד וכך בעצם למלא את הפיד שלכם בתמונה אחד מחולקת וליצור אפקט מגניב.

יש לא מעט אפליקציות כאלו: לאנדרואיד אנחנו ממליצים על Instagrid ולאייפון (או אייפד) על Instagrids.

אפליקציות דומות הן אפליקציות קולאז' שבהן לא כל התמונות בהכרח יהיו באותו הגודל. לכן משתמשים בהן לא מעט עבור סטוריס.

2.אפליקציות לתיקון פגמים

"ריטוש" של תמונות הוא ממש לא דבר חדש, אבל אפליקציות העזר לאינסטגרם הפכו את הפעולה הזו לקלה יותר מאי פעם. אפילו לפוטושופ יש גרסת אקספרס, אבל אחת האפליקציות הכי פופולארית היא דווקא SnapSeed (אייפון, אנדרואיד).

מלבד הפילטרים המוכנים הסטנדרטים כמו הבהרה או החלקה, יש כאן גם רשימה ארוכה של כלים לתיקון של פגמים ספציפיים בתמונה או עיבודים שימושיים אחרים. לדוגמה:

  • שינוי פרספקטיבה 
  • תיקון אזורים ספציפיים בתמונה 
  • תיקוני הארה
  • אפקט HDR (הדגשת אזורים בהירים וכהים בתמונה)
  • אפקט חשיפה כפולה
  • תיחום התמונה באמצעות מסגרות

ועוד הרבה

לפני שאתם מתחילים להסתער על כל הכלים האלו, היינו ממליצים דווקא להסתכל במדריכים. אם עושים בהם שימוש במקומות לא נכונים, התוצאות יכולות להיות ממש לא מחמיאות (בלשון המעטה)

תיקוני פגמים בתמונות אינסטגרם

3.ניהול של הפיד שלכם

מלבד הכנת מספר תמונות לפיד, יש גם אפליקציות שיעזרו לכם לבצע בחירה טובה יותר וסידור של התמונות שאתם מעלים לפיד. אחת מהאפליקציות היותר יעילות בתחום הזה היא Preview. תוכלו למצוא אותה בחנות האפליקציות של המכשיר שלכם.

החיסרון שלה הוא בכך שמלבד חיבור לפרופיל שלכם, היא דורשת גם דף עסקי מקושר בפייסבוק. היא גם מוגבלת למדי בחשבון החינמי שלה ולמעשה כדי לנהל את הפיד שלכם מהמחשב תצטרכו את אחת מתוכניות הפרימיום (שמתחילות מפחות מ-10$ לחודש).

הגרסה החינמית לטלפונים פשוטה למדי ויש "אשף" שמסביר לכם את כל מה שצריך לדעת כולל ניהול יומן אוטומטי של הדבקת תמונות בעתיד. רק שימו לב שלא שמרגע שפרסמתם משהו, לא ניתן למחוק אותו מהפיד (זוהי מגבלה של אינסטגרם ולא של האפליקציה)

תכונות נוספות ששווה לשים לב אליהן בגרסת הפרו הן ניהול ומציאת Hashtags ויותר נתוני Analytics. ניתן גם לנהל קבוצות עבודה, כך שיהיה אפשר להקצות לכל מספר קבוצות חשבון אינסטגרם אחר וכו'.

מאת: לב ממדוב

המנכ"ל והמייסד של אינסטל'ה שיווק ופרסום באינסטגרם - בעל ניסיון של למעלה מעשור בשיווק דיגיטלי, חגורה שחורה בהמבורגרים ומומחה לניהול קמפיינים מורכבים ובניית אסטרטגיות.

עוד בנושא
המרדף אחרי טרנדים – משימה בלתי אפשרית?
אבטחת חשבון אינסטגרם
אבטחת חשבון אינסטגרם – כך תשמרו על החשבון שלכם
עדכון בניווט באינסטגרם
לאן נעלם אינסטגרם שופינג? עדכון מהפכני בניווט של אינסטגרם!
עדכון חדש בסרגל הניווט של אינסטגרם! כפתור ה"אינסטגרם שופינג" יורד וכפתור יצירת הפוסטים חוזר למקומו!
תגובה למאמר

    שם מלא*
    מייל*
    תגובה למאמר...

    תנו לנו להפוך את המותג שלכם להצלחה ברשת

    instale כאן משאירים פרטים

    השאירו פרטים ואנחנו נחייג אליכם, יש הרבה על מה לדבר :)

      שם מלא*
      טלפון*
      מייל*
      חשבון אינסטגרם*
      מאשר יצירת קשר וקבלת דיוור במייל
      מה דעתכם על הפוסט שכתבנו? חשובה לנו דעתכם!