אינסטגרם מנגישה את הפיד שלה לבעלי מוגבלויות

כחלק מהתקנים הבינלאומיים להנגשת אתרי אינטרנט, אינסטגרם נקטה בכמה צעדים להנגשת התוכן שלה לבעלי מוגבלויות ובעיקר לאלו המשתמשים בקורא מסך. לפניכם כל המידע על הנגשת הפיד של אינסטגרם לבעלי מוגבלויות

ברחבי העולם יש לא פחות ממיליארד אנשים הסובלים ממוגבלות או נכות כלשהי. רבים מהם גולשים באתרי אינטרנט וברשתות חברתיות, במיוחד מאז הקורונה שהפכה את התלות באינטרנט לגדולה אף יותר.

בשל כך, חשוב מאוד שאתרי האינטרנט יהיו נגישים ומותאמים לכלל האוכלוסייה. כחלק מהתקנות הבינלאומיות לנגישות אתרים (ביניהם סעיף 35 להנגשת אתרי אינטרנט בחוק הישראלי לשיוון זכויות לאנשים עם מוגבלות), בעלי אתרים מחוייבים להנגיש את האתר שלהם, כך שבעלי מוגבלויות יוכלו לגלוש בו בנוחות.

אינסטגרם אינה שונה בנוף, וגם היא מחוייבת להנגיש את התוכן שלה לבעלי מוגבלויות, ובעיקר עבור אנשים המשתמשים בקורא מסך (תוכנה המאפשרת למחשב להקריא בקול רם את הטקסטים המופיעים בפיד). אינסטגרם משקיעה בעיקר בהנגשת הפיד, וזאת משום שזהו אזור האינטראקציה הראשוני של המשתמשים.

באמצעות נגישות הפיד, אינסטגרם משפרת את חווית הגלישה לכלל האוכלוסייה – פיד נגיש מאפשר גם לגולשים עם מוגבלויות שונות, כמו ליקויי ראייה או מוגבלות הניידות, ליהנות מצריכת פוסטים מרגשים, מבדרים המעשירים את הידע של הגולש.

באתר הרשמי שלה, אינסטגרם אומרת כי החליטה לנקוט בגישה הוליסטית בכל הנוגע לנגישות הפיד. הרשת החברתית לקחה בחשבון את כלל האוכלוסייה, כך שכל המשתמשים, ולא רק כאלו שנעזרים בקוראי מסך, יוכלו ליהנות מפיד נגיש.

מהם הצעדים שנקטה אינסטגרם להנגשת הפיד שלה?


תיוג

ראשית, אינסטגרם וידאה שלרכיבי ממשק המשתמש של הפיד יהיו תפקידים ותוויות נגישות מתאימות. הרשת החברתית תיקנה תוויות רבות שמופיעו בפוסטים בפיד, והכניסה את המידע הרלוונטי ביותר בתחילת התיוג, כגון יוצר הפוסט, סוג הפוסט (למשל תמונה או סרטון) ותיאור של הפוסט.

התאמת הסדר הזה התבררה לטענת אינסטגרם כחשובה מאוד. לדברי החברה, התיוג הנגיש מעניק למשתמשי קוראי מסך שליטה רבה יותר, ומאפשרת להם לדלג במהירות על פוסט שהם לא היו מעוניינים לצפות בו, למצוא פוסטים מועדפים ולנווט בקלות בין הפוסטים השונים.

קיבוץ רכיבי ממשק משתמש

שינוי נוסף שאינסטגרם ערכה על מנת להנגיש את הפיד שלה, הוא עיבוי היררכיית המיקוד המאפשר לייצג כל פוסט עם שני אלמנטים בלבד: המדיה ופעולות הפוסט. שיפורים אלה סייעו לפשט את הניווט על ידי ייצוג של כל פוסט בודד כאלמנט אחד שניתן למיקוד.

כך, אינסטגרם צמצמה את זמן ההחלקה בין פוסטים מדקות לשניות בלבד. על ידי קיבוץ של רכיבי המיקוד באופן מכוון יותר, החברה הפחיתה את מספר ההחלקות שהמשתמשים נדרשו לבצע כדי לגלול בפוסט- מ-30 החלקות ל-2 החלקות בלבד. בזכות הצעד הזה, גולשים עם קוראי מסך נהנים מחוויה גלישה טובה יותר.

פיד אינסטגרם

בקרות משתמש

קיבוץ רכיבי ממשק המשתמש תרם לגלילה מהירה יותר של הפיד, אך יחד עם זאת הוא גם הסיר את הפוקוס על כל פעולות האינטראקציה עם הפוסט (כמו לייק, תגובה, שיתוף ושמירת הפוסט). על מנת לפתור זאת ולספק חוויה אופטימלית למשתמשי קוראי מסך, אינסטגרם העבירה את כל פעולות הפוסטים העיקריות לגיליון תחתון אחד שניתן לגשת אליו באמצעות פעולות מותאמות אישית ב-iOS, או באמצעות כפתור ייעודי בין פוסטים המופיע באנדרואיד.

כמו כן, אינסטגרם וידאה שהמשתמשים יוכלו לחזור בקלות לחוויה הקודמת והמוכרת של האינטראקציה עם כל אחד ממרכיבי ממשק המשתמש האישיים בפוסט. זאת, על ידי לחיצה כפולה על אובייקט המדיה כאשר קורא המסך מופעל. פעולה זאת מובילה את המשתמש למסך חדש המכיל פוסט בודד שבו ניתן להתמקד בכל רכיב ממשק המשתמש.

לסיכום, כיום הפיד באינסטגרם מונגש באופן חלקי לגולשים עם ליקויי ראייה הנעזרים בקוראי מסך. הרשת החברתית ממשיכה לפעול לשיפור הנגישות על מנת שכל הגולשים יוכלו ליהנות מחווית גלישה נעימה ונוחה באינסטגרם.

מאת: יונתן

מנהל קמפיינים באינסטל'ה ואבא לכלב במשרה מלאה, מכור לגילוי טכנולוגיות פרסום חדשות ופריק של שיווק באמצעות תוכן - חובב מטאל מושבע וחוטא לעיתים בנגינה על גיטרה.

עוד בנושא
המרדף אחרי טרנדים – משימה בלתי אפשרית?
אבטחת חשבון אינסטגרם
אבטחת חשבון אינסטגרם – כך תשמרו על החשבון שלכם
עדכון בניווט באינסטגרם
לאן נעלם אינסטגרם שופינג? עדכון מהפכני בניווט של אינסטגרם!
עדכון חדש בסרגל הניווט של אינסטגרם! כפתור ה"אינסטגרם שופינג" יורד וכפתור יצירת הפוסטים חוזר למקומו!
תגובה למאמר

    שם מלא*
    מייל*
    תגובה למאמר...

    תנו לנו להפוך את המותג שלכם להצלחה ברשת

    instale כאן משאירים פרטים

    השאירו פרטים ואנחנו נחייג אליכם, יש הרבה על מה לדבר :)

      שם מלא*
      טלפון*
      מייל*
      חשבון אינסטגרם*
      מאשר יצירת קשר וקבלת דיוור במייל
      מה דעתכם על הפוסט שכתבנו? חשובה לנו דעתכם!