איך עושים פילטר באינסטגרם – המדריך המלא

רוצים ליצור פילטר משלכם לעסק? בואו ללמוד כיצד ליצור פילטר AR לאינסטגרם – אפקט ייחודי שיכניס חיים בפרופיל ובסטוריז שלכם. פילטר AR באינסטגרם יסייע לכם במיתוג העסקי שלכם ויהפוך את התוכן שלכם למושך ואינטראקטיבי.

אז מה זה בכלל פילטר AR? פילטרי מציאות רבודה (Augmented reality) אלו אפקטים שנוצרים בתוכנת מחשב ומתלבשים על גבי התמונות והסרטונים שלכם. הפילטרים מסתנכרנים עם יישום המצלמה שלכם ומוסיפים שכבת עיצוב בקדמה או ברקע של התמונה או הסרטון. בעוד שהפילטרים האלו הוצגו כבר בשנת 2017, המשתמשים באינסטגרם לא יכלו ליצור פילטרים משלהם. המצב השתנה לאחרונה כשפייסבוק פרסמה את אפליקציית פילטר ה-AR הפנימית שלה בשם Spark AR Studio.

מדובר בכלי שנותן לכם את ההזדמנות ליצור מסננים משלכם לפייסבוק ולאינסטגרם ללא ידע מעמיק בתכנות. האפליקציה זמינה גם בApple ו-Android על מנת שתוכלו לבדוק איך הפילטרים שלכם ייראו לייב בזמן אמת בסמארטפון.

פילטרים באינסטגרם

מה מחכה לכם ב-Spark AR Studio?

כפי שאמרנו, אפליקציית Spark AR Studio מאפשרת לכם ליצור פילטר בהתאמה אישית. היתרון הבוהק של התוכנה הוא שהיא נוחה ואינטואיטיבית לתפעול. האפליקציה מגיעה עם סרטוני הדרכה ומענה לשאלות נפוצות שמובילים אתכם יד ביד להבנת הבסיס של השימוש באפליקציה.

Spark AR Studio

על אף שהאפליקציה מקלה משמעותית על תהליך יצירת הפילטר באינסטגרם, מומלץ בחום להיעזר בבעל מקצוע או במעצב שמתמחה בעיצוב פילטרים לאינסטגרם כדי שתוכלו להשיג את התוצאות המקצועיות ביותר עבור המותג שלכם. אם בכל זאת בא לכם לשחק ולהתנסות עם ספארק, הכנו עבורכם סיכום של מספר פיצ'רים מעניינים מהאפליקצייה:

עיצוב ללא קוד

כיום, מערכות עיצוב מודרניות ופלטפורמות בניית אתרים כמו Wix משתמשים בפונקציונליות של גרירה ושחרור אלמנטים. Spark מתבססת על טכנולוגיה דומה וניתן להשתמש בה כדי להוסיף אלמנטים בצורה קלה ונוחה לפרויקטים שלכם ללא ידע בתכנות.

אפקטים לאינסטגרם

ייבוא ​​אובייקטים וצלילים

פילטר האינסטגרם שאתם יוצרים בנוי ממספר אלמנטים שמרכיבים את המוצר הסופי.  Spark מאפשרת לכם להוסיף קבצי סאונד, טקסטורות ואובייקטים תלת ממדיים משלכם שתוכלו לשלב ולהטמיע בתוך הפילטר או לחילופין להשתמש בספרייה החינמית שזמינה בתוך המערכת. השימוש בספרייה המוכנה של ספארק מתאים במיוחד למתחילים שזה עתה לומדים להשתמש באפליקצייה.עיצוב פילטרים

יצירת אפקטים על אנשים

אחד השימושים הנפוצים והטרנדיים באפליקציית ספארק הוא יצירת אפקטים שמתלבשים על פרצופים של אנשים. האפקטים האלו יכולים להעניק חוויה אינטראקטיבית עבור קהל העוקבים שלכם ומעלים את אחוז המעורבויות של המותג. לספארק יש טכנולוגייה ייעודית למעקב פנים שנקראת Face Tracker אותו עליכם להוסיף לפרויקט שלכם. לאחר מכן עליכם להוסיף מסיכה לפרויקט בשם Face Mesh אותה תוכלו לעצב ולסגנן בהתאמה אישית. פיצ'ר זה ועוד מגוון פונקציונאליים מתקדמים דורשים היכרות מעמיקה עם המערכת ומומלץ להיעזר בסוכנות המתמחה בעיצוב פילטרים בהתאמה אישית לאינסטגרם.

יצירת אפקטים של עולם

אפקטי עולם (World Effects) הם כל מיני אלמנטים עיצוביים שאתם יכולים לשלב בפילטר שלכם כמו נצנצים נופלים או אפקט של דיסקו. ניתן לבחור אילו אפקטים תרצו להוסיף מתוך התפריט של ספארק ע"י לחיצה על כפתור הוספת אובייקט (Add Object). ניתן לבחור מספר אפקטים ולשחק עם קומבינציות ושילובים שונים ליצירת אפקט ייחודי ומקורי.

אפקטי עולם

רקעים ותאורות

פיצ'ר נוסף  של האפליקציה הוא האופצייה להוסיף רקעים ותאורות אווירה לפילטרים שלכם שבעזרתם ניתן להקנות אווירות וחוויות שונות ומגוונות לתכנים שלכם. בעוד שהוספת אפקט תאורה הוא תהליך פשוט שדורש בסה"כ בחירה של התאורה הרצויה מתוך הספריה, יצירת רקע אחורי דורש משאבים רבים יותר.

כדי לעשות זאת, עליכם לבחור בלשונית המצלמה בסצינה שלכם כאשר אתם יוצרים פרויקט חדש ולהגדיר את הסגמנטציה של המצלמה כPerson. לאחר מכן המצלמה שלכם תזהה אתכם ותוכלו להלביש את עצמכם על גבי רקעים שאתם מעלים לסצנה. למי שיש ידע בעיצוב יוכל לעצב רקע מאפס בתוך הממשק של ספארק.

העלאת הפילטר לאינסטגרם

לאחר יצירת הפילטר, עליכם להעלות את הפילטר לאינסטגרם דרך Spark AR Hub שנמצאת בתוך הממשק של פייסבוק. בעת העלאת הפילטר תצטרכו:
1.לבחור שם לפילטר
2.לבחור לאן הפילטר מיועד (פייסבוק/אינסטגרם)
3.לבחור תחת איזה חשבון הפילטר יפורסם
4.לבחור תאריך פרסום
5.להעלות אייקון לפילטר וגרסת דמו של הפילטר (סרטון קצר של איך הפילטר נראה בפועל)

לאחר שתסיימו את תהליך העלאת הפילטר, הוא יצטרך לעבור אישור של פייסבוק, תהליך שעשוי להימשך עד 5 ימים. אם הפילטר שלכם עומד בכל ההנחיות של הרשת החברתית, הוא יופיע בספריית הפילטרים לשימושכם ותוכלו להשתמש בו בתכנים שלכם.

מספר הנחיות שחשוב לשים אליהם לב: הפילטר צריך להיות רספונסיבי ובעל זמן טעינה מהיר, האפקט צריך להיות תואם לתוכן מאונך ואופקי והפילטר לא יכול לכלול תוכן פוגעני שאינו עומד בהנחיות הפרסום של פייסבוק.

איך מחפשים פילטר באינסטגרם?

לאחר שהעליתם את הפילטר לאינסטגרם תוכלו לראות אותו בפרופיל שלכם בטאב של הפילטרים. ניתן להגיע לפילטר גם באמצעות אופציית חיפוש הפילטרים של אינסטגרם. כדי לחפש פילטר באינסטגרם עליכם להיכנס לממשק יצירת הסטורי ולגלול בשורת הפילטרים עד הסוף ימינה (או שמאלה בהתאם לשפת הממשק).

לאחר מכן תצטרכו ללחוץ על המקש עם הזכוכית מגדלת ותפתח עבורכם גלריית הפילטרים של אינסטגרם. בממשק תוכלו לחפש פילטרים לפי מילות מפתח שהוזנו בתיאור הפילטר.

לסיכום, פילטרי AR של אינסטגרם הם דרך מצוינת עבור מותגים לייצר תוכן ויראלי ואינטראקטיבי, כך שתוכלו ליצור אינטראקציה טובה יותר עם הקהל שלכם. כבעלי עסקים, לא תמיד יש לכם את הזמן ואת היכולת להתעסק ביצירת הפילטרים הללו שכן מדובר בתהליך ארוך שדורש ידע עיצובי. בשל כך, מומלץ לפנות לאנשי מקצוע מיומנים ומנוסים שיוכלו ליצור עבורכם פילטרים מקצועיים המותאמים באופן אישי לערכי המותג שלכם. אתם מוזמנים ליצור קשר עם המעצבים שלנו, ואלו יסייעו לכם בעיצוב פילטרים ברמה הגבוהה ביותר.

 

 

מאת: יונתן סלבין

מנהל קמפיינים באינסטל'ה ואבא לכלב במשרה מלאה, מכור לגילוי טכנולוגיות פרסום חדשות ופריק של שיווק באמצעות תוכן - חובב מטאל מושבע וחוטא לעיתים בנגינה על גיטרה.

תגובה למאמר

    שם מלא*
    מייל*
    תגובה למאמר...

    תנו לנו להפוך את המותג שלכם להצלחה ברשת

    instale כאן משאירים פרטים

    השאירו פרטים ואנחנו נחייג אליכם, יש הרבה על מה לדבר :)

      שם מלא*
      טלפון*
      מייל*
      מאשר יצירת קשר וקבלת דיוור במייל