כך תהפכו את התכנים שלכם לוויראליים באינסטגרם

לפעמיים אנחנו תוהים איך פוסטים פשוטים הופכים בין לילה לוויראליים. יש פתרון להעצים את הויראליות של התכנים שלכם באינסטגרם מבלי לשפוך דלי קרח על הראש…

כשאנחנו מדברים על עסקים וגופים מסחריים באינסטגרם וברשתות חברתיות אחרות שמבוססות על מדיה, שום עסק לא רוצה להפוך לויראלי בגלל פדיחה, טעות או חוסר מודעות כללית לנורמות חברתיות מקובלות.

מצד שני, יש גם פוסטים שברור שנערכו או שנעשו עליהן מניפולציות מסוימות כדי שיהפכו לוויראליים. השאלה היא איפה עובר הגבול הדק בין ניסיון להפוך פוסט לוויראלי ובין השלב בו אנחנו הופכים לפתטיים, במיוחד כשאנחנו רוצים לשמר את התדמית העסקית שלנו.

הנה כמה רעיונות שיעזרו לכם להפיק את המיטב בלי לעבור את הגבול:

השתמשו בפורמט ה-Reels החדש או אפילו IGTV

ה-Reels הם התשובה של אינסטגרם לטיקטוק בנוסף לפורמט ה-IGTV. היתרון של פורמט הריילס הוא שמכיוון שאינסטגרם דוחפת אותו חזק, הוא מופיע במסך סיור משלו ולא רק בפיד של העוקבים שלכם.

הנה כמה רעיונות לסרטונים קצרצרים עם אלמנט מסחרי שאפשר לשלב:

1.סרטון המציג איך אתם מייצרים את המוצרים שלכם בהילוך מהיר (מתאים למי שמשווק מוצרים על פי הזמנה). אפשר גם להציג גרסאות מיוחדות או מהדורות מוגבלות ולקרוא לאנשים לרכוש אותם לפני שייגמר (מתאים אפילו ל-Specials במסעדות).

2.סרטוני לפני ואחרי – למה להסתפק רק בשתי תמונות סטילס? מתאים מאוד למי שעוסק בטיפולי גוף מסוגים שונים, פרויקטים של שיפוצים, עיצוב וכו'.

3."טיפים קצרים לחיים ארוכים" – אין ממש מה לפרט, רק חשוב להתכונן ולבצע את ההגשה כמו שצריך. אם אתם מאלו שפחות אוהבים לדבר, אפשר להשתמש בבועות קומיקס שמובנות לתוך עורך הסרטונים.

4.שאלות גולשים – פורמט דומה שמדגיש את הפן האישי ופונה אליהם בצורה ישירה ואותנטית יותר. הנה 15 רעיונות נוספים 

אם החלטתם ללכת דווקא על IGTV, דעו שהפורמט הוא קצת שונה וכדי להגיע אליו יצטרכו בדרך כלל לעבור דרך הפרופיל שלכם. זוהי הסיבה שהוא מתאים יותר למי שרוצה ליצור אל הפרופיל שלו חשיפה ארוכה טווח, אבל האפקט הוויראלי שלו מעט פחות חזק. הנה כל מה שאתם צריכים לדעת על IGTV

העזרו במשפיענים

לא נעים להודות בזה, אבל המשפט "אם אתם לא יכולים לנצח אותם הצטרפו אליהם" נכון גם באינסטגרם, אין היום כמעט עסק שלא עושה שימוש בצורה כזו או אחרת במשפיענים (על פי סקרים שנעשו בחו"ל, מדובר על 90%!). משפיען שמציג מוצר, שירות או כל דבר אחר שלכם בתוספת של Hashtag אישי שלכם יכול להפוך גם פוסט בנאלי יחסית לוויראלי ולהעלות את מספר העוקבים שלכם באופן משמעותי.

אם הוא יסכים לצרף קישור אליכם גם בעמוד הביו שלו, קיימת סבירות גבוהה שיכנסו אליכם (לאתר/לפרופיל האישי) כמות נכבדת של גולשים שיתחילו לעקוב אחריכם או לרכוש את המוצר שלכם.

השאלה היא כמובן כמה אתם מוכנים לשלם על זה. בהנחה שאתם עוסקים בנישה עסקית ספציפית, אתם לא חייבים בהכרח משפיענים שדורשים מאות אלפי שקלים ואפילו לא עשרות אלפי שקלים.

בישראל אין ממש רשימות של משפיענים שמפורסמות באופן ציבורי עם פחות מכמה מאות אלפי עוקבים (בדרך כלל סלבס ברמה "ארצית"). לכן שווה לעשות מחקר עצמאי ולמצוא את הפרופילים הכי פופולאריים בנישה שלכם שגם אוהבים להציג מוצרים חדשים או לעשות Unboxing.

מה שאנחנו כן יודעים זה שגם "מיקרו-משפיענים" יכולים לתרום לתדמית ולמעורבות עמכם ואפילו יותר מפרופילים עם המוני עוקבים שחלקם הגדול פסיביים.

דוגמא למשפיען רשת

מקור : Markerly

שיתופי פעולה עם מותגים אחרים או לצורך מטרות טובות

אם אין לכם אפשרות להיעזר במשפיענים בגלל מגבלות תקציב, תוכלו אולי לשתף פעולה עם מותגים אחרים ואפילו עמותות באמצעות האשטאגס משותפים. דוגמה לרעיון מוצלח הוא לבצע מאמץ משותף כדי להעלות את המודעות לנושא אקטואלי כפי שעשו קוקה קולה וחברות נוספות עם הקמפיין במהלכו נאספו והושמשו מחשבים ישנים.

כתבו תוכן שעומד בפני עצמו והשתמשו בממים

זה אולי נשמע מנוגד לכל מה שלימדו אותנו, אבל תוכן שעומד בפני עצמו ומדבר אל הרבה אנשים יכול לזכות להרבה מאוד שיתופים. בטח כבר ראיתם אנשים שכותבים על הבוקר פוסטים צבעוניים עם אמרות חוכמה ופתגמים ליום טוב יותר. ולמרות שזה נראה נדוש, עובדה שזה עובד.

הנה דוגמה משעשעת מחשבון פופולארי המציג עובדות פשוטות, ובתוספת של איזה פאנץ' היה אפשר להשתמש בו גם למותג של ארוחות מוכנות או שליחויות…

פוסטים קריאטייבים מפורסמים באינסטגרם

עוד רעיון שבנוי על עיקרון דומה הוא ליצור ממים עם המותג שלכם, עדיף עם הרבה הומור עצמי… כרגע בארץ פחות משתמשים בזה, ולכן תהיו ראשונים לעשות בהם שימוש ולבדל את עצמכם.

שתפו מחדש

שיתוף מחדש (Repost) היא אחת השיטות הטובות ביותר לתת לפוסטים שאולי תזמנתם בזמן לא כל כך טוב הזדמנות שנייה. יש כמה סוגים שונים של שיתוף מחדש:

  • הפיכת סטורי לפוסט
  • הפיכת פוסט לסטורי

הפיכת סטורי לפוסט או ההפך הן האפשרויות היחידות שכרגע בנויות לתוך אינסטגרם:

אגב, למי שלא יודע – כדי להוסיף פוסט או וידאו לסטורי באינסטגרם, כל מה שאתם צריכים לעשות זה למצוא אותו וללחוץ על סימן המטוס (שיתוף) ולבחור Story. לחיצה נוספת על הפוסט תשתף גם כמה מילים מהטקסט שלו, אם הוספתם.

שיתוף מחדש של פוסט קיים לפוסט חדש

לפעמים תרצו להקפיץ ולשתף מחדש פוסט ישן שכבר פרסמתם, אתם יכולים להשתמש בשיטה המסורבלת של צילום מסך, או בשיטה הקלה דרך אפליקציות שמיועדות לזה. בשוק יש כמה אפליקציות חינמיות שכדי למצוא אותן אתם פשוט צריכים לחפש Instagram Repost בחנות האפליקציות של הסמארטפון שלכם, אך חלקן כוללות סימן מים שיגרמו לפוסט המחודש להיראות לא מקצועי.

חיבור בין אינסטגרם לטיקטוק

אם כבר דיברנו על שיתופים, לא כולם יודעים שיש דרך פשוטה מאוד לחבר בין טיקטוק לאינסטגרם, לפחות בכיוון אחד: כל מה שאתם צריכים לעשות זה לגשת להגדרות החשבון בטיקטוק ולבחור לחבר אליו חשבון Instagram. לאחר החיבור הזה, תוכלו לשתף כל סרטון שצילמתם בטיקטוק ישירות לאינסטגרם דרך סימן הפלוס.

למרבה הצער, זה לא ממש עובד ההפך, ולכן אנחנו ממליצים לשמור תמיד את הסרטונים שלכם בתוך הגלריה של הטלפון במקום בטוח.

אתגרים

מאז אתגר דלי הקרח נראה שהאתגרים ברשת נעשים ביזאריים יותר ויותר, אבל לפעמים לא צריך ללכת רחוק מדי. מספיק לפנות אל קהל היעד העיקרי שלכם ולשלב גם נושא אקטואלי מסוים. לדוגמה, בעיתון "אשדוד.נט" התחילו במהלך הסגר באתגר אינסטגרם שבמהלכו הגולשים צילמו את העיר אשדוד בסגר דבר שתפס תאוצה במהרה.

פרסום אתגרים באינסטגרם

כמובן שבאותו אופן אפשר גם ליצור תחרויות נושאות פרסים ולתת לעוקבים עוד תמריץ להשתלב בפעילות שלכם.

כתיבת כותרות וטקסט ארוך יותר (ולמה זה עומד להיות קריטי בשנים הקרובות)

אומרים שהדור הנוכחי כבר לא כותב, אבל אם לשפוט לפי מספר המילים הממוצע בטקסטים נלווים (לעיתים מכונים גם "כותרות"), אפשר לראות מגמה ברורה של טקסטים ארוכים יותר. אם ב-2016 הפוסט הממוצע הכיל 142 תווים, קצת פחות משתי שורות של גוגל, הרי שהיום מדובר כבר על ממוצע מוערך של כ-400 תווים. 

לסיכום

כמו שכתבנו בהתחלה, לא צריך להיות קוסם כדי ליצור פוסטים ויראליים, ובטח שלא באינסטגרם בו קל מאוד למשוך את תשומת ליבם של המשתמשים. יחד עם זאת, יצירה של פוסט עם פוטנציאל ויראלי גבוה בהחלט דורשת תכנון מראש, תקציב, והאמת גם מזל לא יזיק (להיות במקום הנכון ובזמן הנכון) והקפדה גם על הפרטים הקטנים ביותר. בהתחלה זה עשוי לקחת לכם לא מעט זמן, אבל עם צבירת הניסיון יהיה לכם הרבה יותר קל להרגיש את קהל היעד שלכם ולדעת על מה לשים דגש. אבל תכל'ס, זה אתגר לא פשוט אך ניתן ליישום.

מאת: לב ממדוב

המנכ"ל והמייסד של אינסטל'ה שיווק ופרסום באינסטגרם - בעל ניסיון של למעלה מעשור בשיווק דיגיטלי, חגורה שחורה בהמבורגרים ומומחה לניהול קמפיינים מורכבים ובניית אסטרטגיות.

עוד בנושא
המרדף אחרי טרנדים – משימה בלתי אפשרית?
אבטחת חשבון אינסטגרם
אבטחת חשבון אינסטגרם – כך תשמרו על החשבון שלכם
עדכון בניווט באינסטגרם
לאן נעלם אינסטגרם שופינג? עדכון מהפכני בניווט של אינסטגרם!
עדכון חדש בסרגל הניווט של אינסטגרם! כפתור ה"אינסטגרם שופינג" יורד וכפתור יצירת הפוסטים חוזר למקומו!
תגובה למאמר

    שם מלא*
    מייל*
    תגובה למאמר...

    תנו לנו להפוך את המותג שלכם להצלחה ברשת

    instale כאן משאירים פרטים

    השאירו פרטים ואנחנו נחייג אליכם, יש הרבה על מה לדבר :)

      שם מלא*
      טלפון*
      מייל*
      חשבון אינסטגרם*
      מאשר יצירת קשר וקבלת דיוור במייל
      מה דעתכם על הפוסט שכתבנו? חשובה לנו דעתכם!