סטורי באינסטגרם – כל מה שצריך לדעת

הסטורי שהתחיל אי שם בסנאפצ'אט ונכנס לאינסטגרם בשנת 2017 כבש מזמן את הפלטפורמה וזוכה למליוני צפיות מדי יום – המאמר הבא מוקדש כולו לסטורי עם תשובות לכל השאלות החשובות והמעניינות.

כנראה שאין אדם היום שלא מכיר את אינסטגרם ואם אתם כאן כנראה כבר ביקרתם שם פעם או פעמיים. אינסטגרם מהווה מקור הכנסה עבור אנשים רבים ומהווה פלטפורמה שיווקית מובילה לקידום עבור עסקים שרוצים לחשוף את המותג למספר רב של אנשים (כ-2 מיליארד משתמשים רשומים אם להיות מדוייקים), להגביר את המעורבות עם המותג ולהגדיל את כמות המכירות וההמרות.

מדובר באפליקציה שלא מפסיקה לחדש, להתחדש ולהוסיף פיצ'רים מתקדמים אך היכרות ושליטה בתכונות בסיסיות כמו הסטורי שכיום כבר מהווה חלק מהדנ"א של אינסטגרם, הוא הצעד הראשון ליצירת מותג מנצח באינסטגרם.

מה זה סטורי באינסטגרם?

הסטורי הוא פוסט מאונך (1080 על 1920) באורך של 15 שניות. בניגוד לפיד בו מתלבטים ועורכים כל תמונה בהשקעה רבה לפני שהיא עולה – לסטורי יש מטרה מעט שונה. בסטורי נהיה בדרך כלל אותנטיים יותר היות והסטורי נעלם לאחר 24 שעות ומבוסס כתוכן שמציג את "מאחורי הקלעים" של הפרופיל (אגב, ניתן לשמור את הסטוריז גם לאחר שהוא נעלם אם אופציית הארכיון מופעלת ושמרתם אותו בהיילייטס). באמצעות הסטורי תוכלו לפרסם תמונות וסרטונים, לערוך סקרים, לשתף פוסטים מהפיד ולענות על שאלות.

איך רואים סטורי באינסטגרם?

הסטוריז של הפרופילים אחריהם אתם עוקבים מופיעים בחלק העליון של הפיד הראשי במסך הבית או בלחיצה על תמונת הפרופיל אם נכנסתם לפרופיל האישי של אדם או עסק מסוים, כולל שלכם. כל שעליכם לעשות הוא ללחוץ על תמונות הפרופיל ואם יש סטורי הוא יופיע, אם נכנסתם אליו מהפיד הראשי החליקו ימינה (או שמאלה, בהתאם לשפת הממשק) על מנת לעבור לצפייה בסטורי הבא.

סטורי באינסטגרם

איך מעלים סטורי באינסטגרם?

1.גשו לפרופיל האישי שלכם שם יעמדו בפניכם שתי אופציות – הראשונה היא ללחוץ על תמונת הפרופיל והשנייה היא לחיצה על מקש הפלוס (+) שנמצא בצד ימין של חלקו העליון של המסך (או בשמאל, שוב בהתאם לשפת הממשק).

2.כעת האפליקציה תפתח את הגלריה של הנייד שלכם (משם תוכלו לבחור בתמונה או סרטון קיימים אצלכם בנייד) ואופציה ללחוץ על מצלמה ולצלם משהו חדש. לאחר שבחרתם את האופציה המתאימה עבורכם תוכלו להתקדם ולהתחיל לערוך את הסטורי.

גלריית תמונות

3.האופציות לעיצוב רבות ומגוונות – תוכלו להוסיף כיתוב באמצעות לחיצה על הכפתור עם האות A או להוסיף מוזיקה, גיף, אווטאר, סקר, קישור ועוד באמצעות הקשה על לחצן המדבקה. כאשר אתם משתמשים באופציית המצלמה יופיעו למטה פילטרים שונים בהם תוכלו להשתמש ולשדרג את הצילום ולמעלה תופיע אפשרות לכבות או להדליק את הפלאש וגם כפתור שיכניס אתכם להגדרות של הסטורי באמצעותו תוכלו לבחור לעשות שידור לייב למשל.

עיצוב סטורי

4.לאחר שסיימתם לעצב יופיעו למטה שתי אופציות: לפרסם את הסטורי לחברים קרובים (Close Friends), שזוהי רשימה מוגדרת מראש, או לפרסם לכלל העוקבים שלכם (Your Story).

איך משתפים סטורי באינסטגרם?

ניתן לשתף סטורי של אדם אחר לסטורי שלכם אך ורק אם תויגתם בו. לאחר שהמפרסם תייג אתכם תקבלו על כך התראה אותה תוכלו לראות גם בהודעות (בפיד הראשי מימין) ותופיע האופציה Add this to your story – לחיצה על הכפתור תוביל אתכם למסך עריכת הסטורי כאשר הסטורי ששיתפתם מוזן בו ומוכן לפרסום. במידה ותרצו לשתף את הסטורי עם חברים בצ'אט של אינסטגרם (Instagram Direct) תוכלו לעשות זאת בעת הצפייה בסטורי ע"י לחיצה על כפתור המשולש של השיתוף.

גודל סטורי באינסטגרם

רוחב הסטורי צריך להיות 1080 פיקסלים וגובהו 1920 פיקסלים (1080X1920). במידה והתמונה או הסרטון אותם אתם רוצים לפרסם אינם מתאימים לגודל זה תצטרכו להקטין או להגדיל אותם בתוך ממשחק עריכת הסטורי (בעזרת תנועה עם הידיים של הגדלה והקטנה) או על ידי שימוש באפליקציה חיצונית כמו StoryArt.

עיצוב סטורי באינסטגרם

ממשק האפליקציה מקנה אפשרויות רבות ומגוונות לעיצוב הסטורי באינסטגרם. תוכלו להוסיף כיתוב על ידי לחיצה על כפתור ה"A" ולשנות את הפונטים והצבעים של הטקסט. תוכלו להוסיף גיפים וסטיקרים שונים ולהוסיף פילטרים ורקעים משתנים. מעבר לאופציות העיצוב הקיימות באפליקציה, תוכלו להשתמש באפליקציות צד שלישי לעיצוב סטורי באינסטגרם כמו StoryLab.

איך להוסיף קישור בסטורי?

היכנסו למסך עיצוב הסטורי ולחצו על האייקון של המדבקה בחלקו העליון של המסך (ריבוע עם פרצוף מחייך), באופציות שיפתחו לפניכם יופיע מקש LINK עם ציור של סיכה – לחצו עליו. לאחר מכן יפתח עמוד בו תוכלו להדביק את הקישור ומתחתיו אופציה לשנות את הכיתוב. לאחר מכן לחיצה על הסטיקר תאפשר לכם לשנות את העיצוב של הסטיקר וכמובן שגם תוכלו להזיז ולשנות את גודלו לטעמכם האישי.

הוספת קישור לסטורי

איך מוסיפים שיר לסטורי?

מדובר בפיצ'ר שחיכינו לו המון זמן בישראל מכיוון שבעבר היה צורך באפליקציה חיצונית על מנת להלביש שיר על סטורי. כדי להוסיף מוזיקה לסטורי לחצו על אייקון המדבקה אותו אנו כבר מכירים היטב ובחרו בסטיקר – MUSIC. כעת יופיעו שתי אופציות: הראשונה היא שירים שאינסטגרם חושבת שתאהבו – For you והשנייה היא אפשרות לחיפוש שיר מסוים – Browse. בעת שמצאתם את השיר מתאים לחצו עליו והוא יתווסף לסטורי. לחיצה על הסטיקר של השיר מאפשרת לשנות את העיצוב של הסטיקר.

הוספת שיר לסטורי

טיפים מומלצים לשימוש בסטורי לקידום עמוד האינסטגרם

הסטורי מהווה סיגנל חשוב ומרכזי באלגוריתם של אינסטגרם ושימוש בסטורי בצורה נכונה תגדיל משמעותית את המעורבות בפרופיל שלכם. כדי להפיק את המירב מהסטוריז שלכם ולתת ערך לעוקבים שלכם ישנם מספר טיפים שחשוב לזכור ולהכיר:

1.היו עקביים – אולי נשמע בסיסי ופשוט אבל לא תאמינו כמה אנשים אינם מקפידים על עקביות בסטוריז. אם באפשרותכם להעלות בין סטורי אחד לשניים ביום זה עדיף מאשר להעלות 10 סטורי ואז לא להוסיף סטורי במשך שבוע.

2. תעקבו אחר הביצועים – בין אם זה בעזרת ממשק התובנות של אינסטגרם או בעזרת אפליקצייה צד שלישי כמו Iconosquare ניתן להפיק מידע רב על הביצועים של הסטוריז שלכם כמו כמות צפיות, לייקים, תגובות ואחוז סיום פר סטורי וכך תוכלו להפיק תובנות לגבי מה עובד ומה מדבר אל העוקבים שלכם.

3.תנצלו את הפלטפורמה – כפי שציינו במאמר, אפשרויות העריכה של הסטורי הן רבות ומגוונות ורבות מהן נועדו כדי להגדיל את המעורבות של העוקבים שלכם עם הסטורי, הוספת מדבקות, סקרים ושאלות יימשכו את תשומת הלב של העוקבים, ייגרמו להם להשאר זמן רב יותר בסטורי ואינסטגרם תתגמל אתכם בחשיפה ובהופעה במקומות הראשונים בפיד הסטוריז של העוקבים שלכם.

4.תהיו מקוריים – חשוב מאוד שהסטוריז שלכם לא יהיו זהים אחד לשני. אם העליתם עכשיו 2 סטוריז של הכלב, כדאי שבסטורי הבא כבר תעשו משהו אחר כדי לעניין ולסקרן את העוקבים. ישנם אין ספור אופציות בכל הנוגע לתוכן שאפשר להעלות לסטורי: טיסות ואירועים, ממים מצחיקים, מחשבות, אוכל וכך הלאה.

לסיכום, לסטורי יש כוח עצום ותפקיד מרכזי להצלחה של השיווק שלכם באינסטגרם, הקפידו לשמור על עקביות ועל תוכן איכותי ומעניין ותראו בעצמכם איך הקסם של הסטורי מזניק את הביצועים שלכם באינסטגרם. כמובן שאם אתם רוצים הכוונה וטיפים נוספים ליצירת אסטרטגיית תוכן מנצחת לסטורי, אתם יודעים למי לפנות!

מאת: יונתן

מנהל קמפיינים באינסטל'ה ואבא לכלב במשרה מלאה, מכור לגילוי טכנולוגיות פרסום חדשות ופריק של שיווק באמצעות תוכן - חובב מטאל מושבע וחוטא לעיתים בנגינה על גיטרה.

עוד בנושא
המרדף אחרי טרנדים – משימה בלתי אפשרית?
אבטחת חשבון אינסטגרם
אבטחת חשבון אינסטגרם – כך תשמרו על החשבון שלכם
עדכון בניווט באינסטגרם
לאן נעלם אינסטגרם שופינג? עדכון מהפכני בניווט של אינסטגרם!
עדכון חדש בסרגל הניווט של אינסטגרם! כפתור ה"אינסטגרם שופינג" יורד וכפתור יצירת הפוסטים חוזר למקומו!
תגובות
יוס לוין 15.06.2022

חזק! תודה רבה

תגובה למאמר

    שם מלא*
    מייל*
    תגובה למאמר...

    תנו לנו להפוך את המותג שלכם להצלחה ברשת

    instale כאן משאירים פרטים

    השאירו פרטים ואנחנו נחייג אליכם, יש הרבה על מה לדבר :)

      שם מלא*
      טלפון*
      מייל*
      חשבון אינסטגרם*
      מאשר יצירת קשר וקבלת דיוור במייל
      מה דעתכם על הפוסט שכתבנו? חשובה לנו דעתכם!