מה התחדש באינסטגרם ב2021?

הרשתות החברתיות ובראשן אינסטגרם לא מפסיקות להתחדש ולהתפתח. הנה כמה חידושים וטרנדים שפורסמו לאחרונה ומאוד יכול להיות שלא שמעתם עליהם עדיין.

 

עדכון חדש יאפשר לכם לזרוק תוכן ל"סל מחזור"

עדכון חדש עליו הודיעה אינסטגרם בתחילת פברואר יאפשר למי שאימת את החשבון שלו לזרוק למעין סל מחזור וירטואלי כמעט כל מה שירצה: תמונות, סרטונים (כולל Reels ו-IGTV) וסטוריס. בסל המחזור יופיע כל התוכן שנמחק לאחרונה ויהיה אפשר לבחור למחוק אותו לצמיתות. אם לא תוציאו אותו מסל המחזור, הוא יימחק אוטומטית תוך כ-30 יום.

מלבד פונקציונליות משופרת, בזכות האימות הנדרש העדכון גם ישפר את האבטחה וימנע מצב בו מי שחודר לחשבון שלכם יוכל למחוק ממנו תוכן בקלות כפי שקרה לא מעט עד היום.

על מנת לגשת לכלי, עליכם לבדוק שהאפליקציה שלכם מעודכנת לגרסה האחרונה

תוכן לסל מיחזור של אינסטגרם

כלים חדשים למניעת הטרדות בהודעות אישיות

בעוד לאינסטגרם קל יחסית לסגור חשבונות או למחוק פוסטים בעלי גוון גזעני או אלים, גם היא מודה שבכל מה שקשור להודעות ישירות (Direct Messages), מדובר באתגר הרבה יותר גדול. 

מה שאינסטגרם כן מתכוונת לעשות הוא לחסום לחלוטין חשבונות שממשיכים לשגר הודעות כאלו, זאת במקום סנקציה רכה יותר של חסימה זמנית. המערכת יכולה גם לזהות את מי שפותח חשבונות שוב ושוב כדי לנסות ולהערים עליה.

בנוסף, אינסטגרם מזכירה שיש לנו אפשרות לחסום בבת אחד משתמשים רבים שהגיבו בצורה לא נאותה על הפוסטים שלנו. כמו כן, בזכות  פיתוח AI משופר, ישנם מקרים בהם אינסטגרם תתריע מאתנו מראש אם ננסה להדביק תוכן בעייתי.

סינון הודעות מטרידות באינסטגרם

האם  אינסטגרם תתמוך בעתיד בסטוריס אנכיים? (ולמה זה יותר משמעותי מכפי שאולי נדמה)

על פי אתר טקראנצ', ייתכן מאוד שבקרוב נוכל להשתמש ולצפות בסטוריס שיתאימו לגלילה אנכית. נזכיר שאת הסטוריס המקוריים אינסטגרם "ירשה" בכלל מסנאפצ'ט, אך התכונה החדשה דומה יותר לזו שבטיקטוק.

תמונת המסך שדלפה לרשת מקוד הפיתוח (וגם אושרה על ידי אינסטגרם כסוג של ניסוי כלים) מראה ממשק פשוט מאוד שמסביר למשתמש שמעכשיו הוא יכול לגלול את המסך גם למעלה ולמטה בסטוריס שמותאמים לפורמט הזה:

סטוריס אנכיים באינסטגרם

אחת ההשערות היא שהשינוי הזה מיועד לגרום לתכנים להיות פחות סטטיים ויותר דינאמיים, משהו שאינסטגרם אולי באמת צריכה כדי להמשיך ולהיות חדשנית.  מלבד זאת, גלילה אנכית היא הרבה יותר טבעית עבור המובייל והסטוריס הולכים והופכים להיות חלק יותר ויותר משמעותי באינסטגרם על חשבון הפיד הפשוט.

סיבה נוספת עשויה להיות ניסיון ליצור דווקא יותר סדר בפלטפורמה. לדוגמה, לא מזמן נוסף מסך ניווט אנוכי ל-Reels, אבל רק כאשר ניגשים אליהם דרך מסך הסייר. מהלך זה הוביל לביקורת מצד אתרים שונים ואפילו מנהל צוות אינסטגרם בפייסבוק, אדם מוסרי, הודה שלא ברור עד כמה המשתמשים מבדילים בין התכונות השונות.

מנהלים חנות Shopify מחו"ל? ייתכן שעכשיו אחוז ההמרות שלכם מחנויות אינסטגרם יקפוץ

מעכשיו בעלי חנויות בשופיפיי שעושים שימוש במערכת התשלומים Shop Pay יוכלו להשתמש בה גם בחנויות שלהם בפייסבוק או אינסטגרם. למרבה הצער, המערכת זמינה רק בחלק מהמדינות והשפות, ולמעשה מי שמנהל חנות ב-Shopify מהארץ לא יכול להשתמש בה וצריך לעבור דרך חברות הסליקה המקומיות.

על פי סקר שהקיף את 10,000 המוכרים הגדולים ביותר בשופיפיי, בזכות מילוי פרטים מהיר יותר, אחוז ההמרות במערכת היה גבוה פי 1.72 מאשר עם מערכת התשלומים הסטנדרטית. במובייל מספר זה כבר זינק לכפול 1.92.

האם דור ה-Z ישכיב את האימוג'יס לישון?

כידוע, לדור ה-Z ולצעירים באופן כללי יש נטייה לברוח מכל מה שגם ההורים שלהם משתמשים בו. בשנים האחרונות זה התחיל עם נטישה איטית של פייסבוק ועכשיו ייתכן שזה מגיע גם לשימוש ב-"שפת האימוג'י". מאמר מעניין שפורסם ב-CNN חושף כי אחד האימוג'ים הפופולאריים ביותר בקרב בני דור המיליניום ("דור ה-Y"), פרצוף ספק בוכה ספק צוחק  😂 נחשב ל"לא קול" בעיני דור ה-Z. במקום זאת, הם מעדיפים להשתמש במשהו כמו אימוג'י הגולגולת 💀 שמייצג את הסלנג "אני מת.ה" (I am dead). 

למרבה הפלא, האימוג'י שמייצג צחוק בקול רם (LOL או "חחח"), 😭 גם הוא נחשב לאלטרנטיבה טובה, למרות שהביטוי LOL עתיק בערך כמו האינטרנט עצמה… (בגרסה הציבורית שלה).

אז נכון, כנראה שהאימוג'יס לא באמת הולכים להעלם מהעולם בזמן הקרוב והכתבה ב-CNN מייצגת בעיקר את הנוער האמריקאי, אבל מי שרוצה כמשווק או מנהל מדיה חברתית לפנות לצעירים מתחת לגיל 25 צריך לעשות שיעורי בית ולהבין מה כבר נתפס כ"משהו של זקנים".

מאת: לב ממדוב

המנכ"ל והמייסד של אינסטל'ה שיווק ופרסום באינסטגרם - בעל ניסיון של למעלה מעשור בשיווק דיגיטלי, חגורה שחורה בהמבורגרים ומומחה לניהול קמפיינים מורכבים ובניית אסטרטגיות.

עוד בנושא
המרדף אחרי טרנדים – משימה בלתי אפשרית?
אבטחת חשבון אינסטגרם
אבטחת חשבון אינסטגרם – כך תשמרו על החשבון שלכם
עדכון בניווט באינסטגרם
לאן נעלם אינסטגרם שופינג? עדכון מהפכני בניווט של אינסטגרם!
עדכון חדש בסרגל הניווט של אינסטגרם! כפתור ה"אינסטגרם שופינג" יורד וכפתור יצירת הפוסטים חוזר למקומו!
תגובה למאמר

    שם מלא*
    מייל*
    תגובה למאמר...

    תנו לנו להפוך את המותג שלכם להצלחה ברשת

    instale כאן משאירים פרטים

    השאירו פרטים ואנחנו נחייג אליכם, יש הרבה על מה לדבר :)

      שם מלא*
      טלפון*
      מייל*
      חשבון אינסטגרם*
      מאשר יצירת קשר וקבלת דיוור במייל
      מה דעתכם על הפוסט שכתבנו? חשובה לנו דעתכם!