איך לזהות חשבונות מזוייפים באינסטגרם?

במאמר הבא נסביר כיצד לזהות ולהימנע מיצירת קשר עם חשבונות חשודים או מזוייפים באינסטגרם וכך לשמור על פרטיותכם וחוויית השימוש שלכם באינסטגרם.

בין אם קיבלתם הודעה מחשבון שאינכם מכירים כלל או שקיבלתם תגובה מוזרה שמנסה למכור לכם שירות שבכלל אינכם חושקים בו, סביר להניח שבשלב כזה או אחר נתקלתם בבוט או בחשבון מזוייף באינסטגרם. תתפלאו לשמוע שכ-10% מכלל החשבונות באינסטגרם הם מזוייפים, כך שבאופן סטטיסטי 1 מתוך כל 10 חשבונות באינסטגרם הוא פייק.

החשבונות המזוייפים מתייחסים לקשת רחבה של חשבונות באינסטגרם שנוצרו במטרה לבצע מניפולציה כלשהי במערכת, בין אם זה על מנת למכור עוקבים/לייקים (בוטים), הונאות אינטרנטיות ושליחת הודעות ספאם או התחזות למותגים וסלבס.

החשבונות המזוייפים עלולים להוביל לפריצות באינסטגרם, פגיעה בפרטיות ואף הונאות כספיות. ולכן, במאמר הבא נפרט כיצד תוכלו לזהות ולאתר את החשבונות האלו מראש על מנת לשמור על עצמכם ועל פרופיל האינסטגרם שלכם.

איך תזהו חשבונות פייק באינסטגרם?

ישנם מספר דגלים אדומים שצריכים להדליק לכם נורת אזהרה שמדובר בחשבון פייק באינסטגרם:

1.ג'יבריש בביו או ביו מועתק

2.הודעת DM מחשבון אינסטגרם שאתם לא מכירים.

3.תגובות רנדומליות בפוסטים שלכם.

4.הצעות של שירות או כסף.

5.מעקב אחר כמות גדולה של חשבונות.

ג'יבריש בביו או ביו מועתק

כאשר מדובר בחשבון אינסטגרם של אדם או עסק אמיתי, סביר להניח שניתקל בביוגרפיה הגיונית המתארת את הפרופיל שבו אנו צופים. כאשר מדובר בחשבונות מזוייפים בדרך כלל ניתקל בביו מועתק או בביו שתורגם בעזרת אפליקציות כמו Google Translate או נכתב ע"י בוט וגורם לביו להיראות שגוי מבחינה תחבירית.

ניתן לראות האם הביו מועתק בעזרת כלים חיצוניים כמו Copyscape או פשוט בעזרת ביצוע גוגל פשוט על הביוגרפיה של החשבון שבו ניתקלתם. לעיתים, חשבונות מזוייפים לא ממלאים את שדה הביוגרפיה כלל וגם זה יכול להעיד שמדובר בחשבון ספאמי.

בנוסף, שימו לב גם לשם המשתמש של הפרופיל, שם משתמש מבולגן הכולל המון ספרות ותווים מיוחדים יכול להעיד שמדובר בפייק. בנוסף, ביוגרפיות הדוחסות כמות גדולה של סמלים ואמוג'ים ללא קשר הגיוני צריכים גם כן להרים לכם גבה.

בחלק מהמקרים תשימו לב שלחשבונות מזוייפים אין תמונת פרופיל או שיש להם תמונות פרופיל לא ברורה.

חשבונות פייק באינסטגרם

הודעות DM מחשבונות שאתם לא מכירים

כלל ברזל אומר שאם מישהו שולח לכם הודעה אישית (DM) ואינכם מכירים את אותו בן אדם, רוב הסיכויים שמדובר בחשבון פייק או בבוט. אותם חשבונות לרוב ינסו לגרום לכם ללחוץ על קישור מסויים וכך לפרוץ לכם לחשבון האינסטגרם.

כמובן שלכל כלל יש יוצא מן הכלל וצריך להפעיל שיקול דעת, במיוחד במצב בו יש לכם קהל עוקבים גדול ונאמן ולכן חשוב לבחון בקפדנות כל הודעה שמגיעה לכם לאינסטגרם דיירקט. במידה ואתם משפיענים, תוסיפו אימייל לפניות עסקיות בביוגרפיה כך שגופים שמעוניינים בשת"פ ייפנו אליכם דרך המייל.

אם אתם מקבלים הודעות שמנסות למכור לכם דברים כמו חשיפה, כסף בחינם או חשבונות שמנסים לגרום ללכם ללחוץ על קישור מסויים, חסמו את החשבון שפונה אליכם ודווחו עליו.

הנושאים הנפוצים שיכולים להישלח אליכם כספאם כוללים: תוכן מיני, קריפטו, כסף בחינם ושיתופי פעולה.

טיפ: היכנסו לפרופיל ששלח לכם את ההודעה ובידקו את הפוסטים שלו, במקרים רבים אתם תשימו לב שמדובר בפוסטים שכוללים את אותם הקאפשנים שוב ושוב.

תגובות רנדומליות בפוסטים

אם אתם מקבלים תגובות מחשבונות שאתם לא מכירים והתגובות לא באמת קשורות לפוסט שהעליתם (אומרים לכם לעקוב אחריהם, לשלוח להם משהו או פשוט אמוג'ים רנדומליים) יכול מאוד להיות שזהו חשבון פייק.

במצב כזה היכנסו לפרופיל שהשאיר לכם תגובה ובצעו בדיקה של הפוסטים שלו, האם הם מקבלים תגובות? האם התגובות שהם מקבלים נראות אותנטיות? האם הפוסטים עצמם נראים אותנטיים?

ברוב המקרים, כאשר מדובר בתגובות שמציעות דברים בחינם, מבקשים מכם לשלוח DM או נכתבות בפונטים מיוחדים מבוצעות ע"י ספאמרים.

הצעות של שירות או כסף

כאמור, חשבונות מזוייפים ינסו במקרים רבים להציע לכם הזדמנויות להרוויח כסף קל או לקבל מוצרים בחינם. הם ינסו למשוך מכם פרטים אישיים או לגרום לכם ללחוץ על קישור לאתר חיצוני על מנת לפרוץ לחשבונכם.

לעיתים החשבונות יכולים להתחזות לסלבס או מותגים ידועים. בדקו האם לאותו חשבון יש וי כחול ליד השם. לרוב לידוענים ומותגים ישנו וי כחול ליד השם על מנת שנוכל להבדיל האם מדובר בחשבון אמיתי או פייק.

מעקב אחר כמות גדולה של חשבונות

חשבונות מזוייפים ירצו לנסות להראות אותנטיים בעזרת צבירת עוקבים ורבים מהם יעשו זאת בעזרת מעקב אחר חשבונות רבים בתקווה שהם יעקבו אחריהם בחזרה.

אם אתם נתקלים בחשבון שעוקב אחרי כמות גדולה של חשבונות אך כמות העוקבים שלו נמוכה למדי, שימו לב שיכול להיות שמדובר בחשבון מזוייף (הפער צריך להיות מאוד מחשיד לדוגמא 50 עוקבים אל מול 2,000 חשבונות נעקבים).

איך לחסום חשבון באינסטגרם

אם נתקלתם בחשבון מזוייף בתגובות או בהודעות הפרטיות, ההמלצה שלנו היא לחסום את החשבון ולדווח עליו. על מנת לעשות זאת, עליכם להיכנס לחשבון המזוייף וללחוץ על שלוש הנקודות בצמוד לשם הפרופיל של החשבון.

איך לחסום חשבון אינסטגרם

לאחר מכן ייפתחו עבורכם מספר אפשרויות כאשר ביניהן יש את האפשרות לחסום את החשבון ולדווח עליו.

חסימת חשבון באינסטגרם

*כאשר תלחצו על חסימת החשבון, תהיה לכם אפשרות לחסום את החשבון הנוכחי וגם חשבונות אחרים שאותו חשבון עלול להקים בעתיד.

בכל הקשור להודעות DM תהיה לכם את האפשרות לחסום את החשבון בכל הודעה חדשה שאתם מקבלים.

הודעה באינסטגרם

לסיכום

חשוב תמיד להיות עירניים בעת הגלישה באינסטגרם. לצערינו הרב ישנם עדיין מקרים רבים של פישינג באינסטגרם ובאינטרנט וחשוב להישמר מכך בעזרת הימנעות מיצירת קשר עם אנשים שאתם לא מכירים באינסטגרם בפרט ובאינטרנט בכלל.

טיפ בונוס: אתם יכולים להשתמש בהגדרות האבטחה המתקדמות של אינסטגרם על מנת להישמר מראש מחשבונות מסויימים. לדוגמא: ניתן להגדיר שחשבונות שיישלחו לכם הודעות/ישאירו תגובה עם מילים מסויימות כמו DM, או קריפטו לא יוכלו לבצע את הפעולה.

מאת: יונתן

מנהל קמפיינים באינסטל'ה ואבא לכלב במשרה מלאה, מכור לגילוי טכנולוגיות פרסום חדשות ופריק של שיווק באמצעות תוכן - חובב מטאל מושבע וחוטא לעיתים בנגינה על גיטרה.

עוד בנושא
המרדף אחרי טרנדים – משימה בלתי אפשרית?
אבטחת חשבון אינסטגרם
אבטחת חשבון אינסטגרם – כך תשמרו על החשבון שלכם
עדכון בניווט באינסטגרם
לאן נעלם אינסטגרם שופינג? עדכון מהפכני בניווט של אינסטגרם!
עדכון חדש בסרגל הניווט של אינסטגרם! כפתור ה"אינסטגרם שופינג" יורד וכפתור יצירת הפוסטים חוזר למקומו!
תגובה למאמר

    שם מלא*
    מייל*
    תגובה למאמר...

    תנו לנו להפוך את המותג שלכם להצלחה ברשת

    instale כאן משאירים פרטים

    השאירו פרטים ואנחנו נחייג אליכם, יש הרבה על מה לדבר :)

      שם מלא*
      טלפון*
      מייל*
      חשבון אינסטגרם*
      מאשר יצירת קשר וקבלת דיוור במייל
      מה דעתכם על הפוסט שכתבנו? חשובה לנו דעתכם!