הנחיות לשימוש במוזיקה באינסטגרם

האם מותר לעשות שימוש בשירים של אמנים בסרטוני הוידאו שאתם מעלים לאינסטגרם? האם קיים מאגר מוזיקלי שאפשר לעשות בו שימוש ללא תשלום? אם גם אתם מבולבלים וחוששים מהפרה של זכויות יוצרים, לפניכם כל ההנחיות לשימוש במוזיקה באינסטגרם

"מוזיקה היא הצורה הכי חזקה של כישוף", כך אמר מרלין מנסון. ואכן, למוזיקה יש השפעה עצומה עלינו, ואפשר לראות הוכחה לכך באינסטגרם. מוזיקה משדרגת כל פוסט, ויכולה להפוך תכני וידאו לויראליים. יחד עם זאת, רבים מהמשתמשים באינסטגרם מבולבלים לגבי השימוש במוזיקה ברשת החברתית. אז אנחנו כאן כדי לעשות לכם סדר לגבי ההנחיות לשימוש במוזיקה באינסטגרם.

הגבלות על שימוש במוזיקה מוקלטת

"אנחנו רוצים לעודד ביטוי מוזיקלי בפלטפורמות שלנו ובמקביל להבטיח שאנו מקיימים את ההסכמים שלנו עם בעלי הזכויות", כך אומרת אינסטגרם. "הסכמים אלה עוזרים להגן על האמנים, כותבי השירים והשותפים שהם אבן הפינה של קהילת המוזיקה". הסכמי הרישוי של אינסטגרם אמנם חסויים, אך ידוע כי קיימות מגבלות על כמות המוזיקה המוקלטת שניתן לכלול בשידורים חיים או בסרטונים.

מוזיקה באינסטגרם

אז יש לציין קודם כל, שניתן להשתמש במוזיקה ולהעלות קטעים מהופעה חיה של זמר או להקה. יחד עם זאת, ככל שתשתמשו בכמות גבוהה יותר של שירים מלאים בוידאו, כך גדל הסיכוי שאינסטגרם תגביל לכם את הסרטון ואת החשיפה אליו. בשל כך, מומלץ להעלות קטעי מוזיקה קצרים יותר.

חשוב לשים לב לכך שתמיד צריך להיות מרכיב ויזואלי בסרטון שלכם. הדגש בפוסט שלכם לא יכול להיות השיר. ההנחיות האלו תקפות לכל סרטוני הלייב והסרטונים המוקלטים בפייסבוק ובאינסטגרם, ולכל סוגי החשבונות – דפים, פרופילים, חשבונות מאומתים וחשבונות לא מאומתים.

למרות שמוזיקה זמינה באינסטגרם ביותר מ-90 מדינות, יש מקומות שבהם היא עדיין לא זמינה. אז אם הסרטון שלכם כולל מוזיקה מוקלטת, ייתכן שהוא לא יהיה זמין לשימוש במקומות מסוימים בעולם.

ספריית מוזיקה ואפקטים קוליים

כדאי שתדעו כי יש לכם המשתמשים גישה לספרייה של מוזיקה ואפקטים קוליים מותאמים אישית ללא עלות באמצעות אוסף הסאונד של פייסבוק. קולקציית הסאונד כוללת אלפי רצועות הזמינות לשימוש בסרטונים שאתם משתפים בפייסבוק ובאינסטגרם ללא הגבלה. הספרייה כוללת מוזיקה ואפקטים קוליים ממגוון רחב של ז'אנרים מוזיקליים כמו היפ הופ, פופ, ג'אז, קאנטרי ועוד.

התראות על הפרת זכויות יוצרים

העליתם סרטון לאינסטגרם וגיליתם פתאום שחלקים ממנו מושתקים? הסיבה לכך היא שהמוזיקה שהעליתם אינה עומדת בהסכמי הרישוי של אינסטגרם. כאשר המערכת של אינסטגרם מזהה שהשידור או הסרטון שהעליתם עשויים להכל מוזיקה שאינה עומדת בהסכמי הרישוי, אינסטגרם שולחת התראות על כך.

התראות אלו שעברו עדכון לאחרונה כחלק מהעדכונים של אינסטגרם לשידורי לייב, נשלחות ליוצרי התוכן גם במהלך השידורים החיים, על מנת להעניק למשתמשים אפשרות להחליף את המוזיקה שבה בחרו ולהימנע מהפרעות בשידור. אם הסרטון שלכם מושתק או חסום, אינסטגרם תסביר לכם אילו פעולות תוכלו לנקוט כדי לטפל בהפרעה.

מאת: יונתן

מנהל קמפיינים באינסטל'ה ואבא לכלב במשרה מלאה, מכור לגילוי טכנולוגיות פרסום חדשות ופריק של שיווק באמצעות תוכן - חובב מטאל מושבע וחוטא לעיתים בנגינה על גיטרה.

עוד בנושא
המרדף אחרי טרנדים – משימה בלתי אפשרית?
אבטחת חשבון אינסטגרם
אבטחת חשבון אינסטגרם – כך תשמרו על החשבון שלכם
עדכון בניווט באינסטגרם
לאן נעלם אינסטגרם שופינג? עדכון מהפכני בניווט של אינסטגרם!
עדכון חדש בסרגל הניווט של אינסטגרם! כפתור ה"אינסטגרם שופינג" יורד וכפתור יצירת הפוסטים חוזר למקומו!
תגובה למאמר

    שם מלא*
    מייל*
    תגובה למאמר...

    תנו לנו להפוך את המותג שלכם להצלחה ברשת

    instale כאן משאירים פרטים

    השאירו פרטים ואנחנו נחייג אליכם, יש הרבה על מה לדבר :)

      שם מלא*
      טלפון*
      מייל*
      חשבון אינסטגרם*
      מאשר יצירת קשר וקבלת דיוור במייל
      מה דעתכם על הפוסט שכתבנו? חשובה לנו דעתכם!