המדריך המקיף לשידורים חיים באינסטגרם (Instagram Live)

עולם הסטרימינג והשידורים החיים צומח מיום ליום ואינסטגרם לא נשארת מאחור! כל מה שצריך לדעת על אינסטגרם לייב והטיפים החשובים שכל מנהל עמוד אינסטגרם חייב להכיר במאמר שלפניכם

ההיסטורייה של השידורים באינטרנט

שידורים חיים הם לא המצאה חדשה, הם מלווים אותנו כבר שנים רבות ברדיו ובטלוויזיה. בכל הנוגע לשידורים חיים באינטרנט, תופתעו לגלות שהלייבים התחילו אי שם בשנות ה90 עם אתרים כמו Xerox ו-RealNetworks שהתחילו להטמיע את פורמט התוכן הזה באתרים שלהם – הקפיצה בצריכת השידורים החיים החלה בשנת 2008 כאשר Youtube אירחה את שידור הלייב הראשון שלה בו הופיעו והתראיינו כוכבים ידועים כמו קייטי פרי. השידור זכה לאהדה רבה ורבים מתייחסים אליו כאירוע שהחל את מהפכת הסטרימינג.

הפיצוץ הגדול באמת הגיע דווקא מעולם הגיימינג עם השקת הפלטפורמה Twitch, פלטפורמה לשידורים חיים של משחקי מחשב. טוויצ' הושקה בשנת 2011 ותוך שנתיים בלבד הגיעה ל45 מליון צופים מדי חודש. לאור ההצלחה המסחררת של טוויץ', ענקיות המדיה מיהרו לקפוץ על ההזדמנות: פייסבוק השיקו את Facebook Live, יוטיוב הציגו את Youtube Live וכמובן שגם אינסטגרם לא התמהמהו ובשנת 2016 השיקו את Instagram Live.

כיום מדובר בשוק עם צריכת מדיה אדירה ופוטנציאל שיווקי עצום – כ100 מליון אנשים צופים בשידורים חיים באינסטגרם מדי יום כאשר לפי התחזיות תעשיית הסטרימינג הגלובלית בשנת 2027 צפוייה להיות מוערכת ביותר מ-180 מיליארד דולר.

השידורים החיים באינסטגרם

כאמור, אינסטגרם השיקה את השידורים החיים בשנת 2016 וכיום אינסטגרם תופסת נתח שוק של 13% מהשידורים החיים ברשתות החברתיות (מיד לאחר טוויטר עם 217 מליון צופים מדי יום).

אינסטגרם משקיעה מאמצים רבים בקידום השידורים החיים בפלטפורמה ואף יותר מזה, אינסטגרם בשנת 2022 ביצעה עדכונים מהפכניים בשידורים החיים: הוספת באדג'ים חדשים לחשבונות עם לייב מתוזמן, השקת האופציה לתזמן שידורים חיים והוספת מצב Practice Mode שמאפשר למשתמשים לבדוק את איכות השידור שלהם טרם העלייה לאוויר.

לטענת אינסטגרם, כל השינויים האלו נועדו להגדיל את החשיפה והצפייה בשידורים החיים וכן את חוויית השימוש בממשק. אין ספק שההשקעה של אינסטגרם בשידורים החיים מרמזת שהלייבים כאן כדי להשאר ומהווים כלי מצוין לקידום העמוד שלכם. אז, לא יכולנו להתאפק מלהכין עבורכם מדריך מקיף לשימוש בממשק עם טיפים על איך להפיק ממנו את המקסימום עבור הצרכים השיווקיים שלכם.

אז  לפני שצוללים פנימה למדריך חשוב לציין שהשידורים החיים נשמרים בארכיון של אינסטגרם ותוכלו לגשת אליהם מתי שתרצו ע"י כניסה לפרופיל האינסטגרם שלכם (לחיצה על כפתור הארכיון ובחירה בטאב של שידורים חיים) – עכשיו כשכולנו מיושרים, בואו נצלול פנימה ללמידה:

איך יוצרים שידור חי באינסטגרם?

קודם כל תהיו רגועים, לא צריך להזמין צוות צילום ולסגור חוזה עם ערוץ 12. לפניכם התהליך ליצירת שידור חי במספר שלבים פשוטים:

1.בדומה לסטוריז ולפוסטים, את השידורים החיים יוצרים ע"י לחיצה על כפתור הפלוס בראש פיד האינסטגרם שלכם. לחצו על הכפתור ובחרו באופצייה של "מעבר לשידור חי" (Live אם אתם באנגלית)

2.כעת כל מה שנשאר לכם לעשות בשביל לעלות לאוויר הוא ללחוץ על העיגול בתחתית המסך שלכם. (אמרנו פשוט לא?)

איך לעשות לייב באינסטגרםכשאתם נמצאים בשידור לייב, מספר הצופים שלכם מוצג בחלק העליון של המסך וההודעות מהמשתמשים נמצאות בתחתית המסך.

ניהול לייב באינסטגרם

לעלות לאוויר אפשר בקליק (או טאפ אם לדייק) אבל בשביל להשאר מקצוענים חשוב להכיר את הכלים שיש ברשותכם לניהול השידור החי:

1.אם יש תגובה בשידור שברצונכם להבליט אותה ולהתייחס אליה, אתם יכולים לעשות זאת ע"י לחיצה על התגובה ולאחר מכן לחיצה על כפתור ה-Pin Comment. התגובה תעלה לראש הצ'אט אצל כלל הצופים שלכם.

2.אם תרצו לבטל את התגובות בשידור לחצו על הלחצן עם שלושת הנקודות (…) ולחצו על Turn Off Commenting בצורה דומה תוכלו גם לבטל בקשות ממשתמשים להצטרף לשידור החי ע"י לחיצה על "Turn off requests to go live" (עוד על כך בהמשך).

3.אם אתם משתמשים במכשיר iOS, יופיע בפניכם כפתור יעודי שבעזרתו תוכלו להציג תמונות מהגלריה שלכם על גבי השידור החי (משתמשי אנדרואיד עמכם הסליחה).

ניהול לייב באינסטגרם

איך מתזמנים שידור חי?

אם עדיין לא קראתם את המדריך המקיף שלנו לתזמון שידור חי באינסטגרם, כל שעליכם לעשות הוא ללחוץ על כפתור התזמון (Schedule) בצידו השמאלי של המסך לפני שאתם עולים לשידור. לאחר מכן תתבקשו להזין את נושא השידור וכן את תאריך העלייה לאוויר (ניתן לתזמן שידור חי עד 90 יום קדימה) והשידור מתוזמן!

לאחר שתזמנתם את השידור החי יתווסף לתמונת הפרופיל שלכם באדג' "Live In Profiles" שבלחיצה עליו משתמשים יוכלו להירשם מראש לשידור שלכם ולקבל תזכורת לפני שאתם עולים לאוויר. אם תרצו לבטל את התזמון, לחצו על הכפתור שנראה כמו לוח שנה קטן בפרופיל האישי שלכם ולחצו על מחיקת התזמון.

שידורים משותפים

אחד הפיצ'רים שמייחדים את אינסטגרם משאר הפלטפורמות הוא האפשרות להוסיף אורחים לשידור החי שלכם. ניתן לצרף אורח לשידור בשתי דרכים: להזמין את האורח לשידור בעצמכם או לאשר בקשת הצטרפות לשידור מהצופים.

חשוב לציין שניתן להזמין עד שלושה משתתפים לשידור החי שלכם. כדי להזמין אורח לשידור שלכם לחצו על העיגול הלבן במסך שלכם (בזמן השידור יופיע עיגול לבן שאי אפשר לפספס) והזינו את שם המשתמש של האורח אותו תרצו להזמין.

לייב משותף באינסטגרם

איפה בכלל צופים בלייבים באינסטגרם?

בשונה מהסטוריז, הרילס והפוסטים שכנראה רובכם יודעים איפה למצוא אותם, השידורים החיים באינסטגרם עדיין לא קיבלו מקום ייעודי באפליקציה. כאשר מישהו שאתם עוקבים אחריו משדר תוכלו לצפות בשידור שלו מסרגל הסטוריז בראש הפיד שלכם. בנוסף, אינסטגרם יכולה להמליץ לכם על שידורים חיים מומלצים כשאתם גוללים ברילס ובמסך ה-Explore. אז אחרי שסגרנו את הפן הטכני בואו נדבר שיווק.

איך להפיק את המירב מהשידורים החיים?

היתרון הכי גדול של השידור החי על פני סוגי תכנים אחרים באינסטגרם הוא שהכל קורה בזמן אמת. אפשר אף לאמר בביטחון כי רמת החיבור שתוכלו לבנות עם קהל העוקבים שלכם בעזרת שידור חי גבוהה משמעותית מכל סוג תוכן אחר באינסטגרם.

מעבר לזה, ללייב באינסטגרם יש פוטנציאל גדול להגדלת שיעור ההמרה של העסק שלכם. במידה ואתם מנהלים חשבון אינסטגרם עסקי, זה המקום שבו כל אחד מהעוקבים שלכם יכול לקבל מענה לשאלות שלו לגבי המוצר או השירות שלכם ומנגד אתם תוכלו להציג ולסקור את המוצר או השירות שלכם בצורה רחבה או לחילופין להשיק מוצר חדש בלייב (דוגמא מצויינת לכך היא ההשקה של הדגם החדש של שברולט Bolt EV בלייב באינסטגרם בשנת 2017)

בנוסף, עקב כמות התוכן הרבה שניתן להעביר בשידור חי זו גם הזדמנות מצויינת למשוך אליכם עוקבים חדשים למותג. אמנם החשיפה של הלייבים באינסטגרם לקהלים חדשים מוגבלת, אך בעזרת תזמון הלייב לזמן עתידי תוכלו לייצר לכם חלון זמן לקידום והפצה של הלייב באפיקים חיצוניים כמו ניוזלטרים, פוסטים ברשתות חברתיות אחרות ופרסום ממומן למודעה על השידור המתוכנן.

סיכום

הלייב באינסטגרם הוא כלי שיווקי עוצמתי ופלטפורמה מצויינת לחיזוק הקשר שלכם עם העוקבים שלכם. הלייב באינסטגרם נבדל מפלטפורמות אחרות במספר דרכים כמו האופצייה להזמין אורחים לשידור והאופצייה לתזמן את השידור.

לאור הצמיחה וההצלחה של עולם הלייב סטרימינג באופן כללי אנו ממליצים בחום למותגים, משפיענים ואנשי שיווק לעלות על הרכבת ולהוסיף את הלייב באינסטגרם למערך השיווקי שלכם, שיהיה בהצלחה!

מאת: יונתן

מנהל קמפיינים באינסטל'ה ואבא לכלב במשרה מלאה, מכור לגילוי טכנולוגיות פרסום חדשות ופריק של שיווק באמצעות תוכן - חובב מטאל מושבע וחוטא לעיתים בנגינה על גיטרה.

עוד בנושא
המרדף אחרי טרנדים – משימה בלתי אפשרית?
אבטחת חשבון אינסטגרם
אבטחת חשבון אינסטגרם – כך תשמרו על החשבון שלכם
עדכון בניווט באינסטגרם
לאן נעלם אינסטגרם שופינג? עדכון מהפכני בניווט של אינסטגרם!
עדכון חדש בסרגל הניווט של אינסטגרם! כפתור ה"אינסטגרם שופינג" יורד וכפתור יצירת הפוסטים חוזר למקומו!
תגובה למאמר

    שם מלא*
    מייל*
    תגובה למאמר...

    תנו לנו להפוך את המותג שלכם להצלחה ברשת

    instale כאן משאירים פרטים

    השאירו פרטים ואנחנו נחייג אליכם, יש הרבה על מה לדבר :)

      שם מלא*
      טלפון*
      מייל*
      חשבון אינסטגרם*
      מאשר יצירת קשר וקבלת דיוור במייל
      מה דעתכם על הפוסט שכתבנו? חשובה לנו דעתכם!