קידום ממומן באינסטגרם – מאיפה מתחילים?

שיווק ממומן ברשתות החברתיות הוא עולם רחב ואינסטגרם היא אחת הזירות הפופולאריות והנחשקות ביותר. איך להפיק ממנה את המירב? המדריך המלא במאמר הבא!

כשמדברים על שיווק באינסטגרם, נהוג לחלק את השיווק לשתי אפיקים עיקריים: פרסום ממומן ופרסום אורגני. הפרסום האורגני מתייחס לכל מה שנעשה ללא תשלום ישיר למטא (חברת האם של אינסטגרם). ברוב המקרים פרסום אורגני יכלול בתוכו אסטרטגיית תוכן מותאמת לקהל היעד, שימוש נכון בהאשטגים, שיתופי פעולה וכיוצא בזאת.

כאשר מדברים על קידום ממומן באינסטגרם, המודל נהיה פשוט יותר במובן מסויים, כאשר שיטת העבודה דומה מאוד לכל אפיק פרסום המשתמש במודעות Push במודל תשלום לקליק (PPC) כמו פייסבוק, רשת המדיה של גוגל, לינקדאין וכו'.
אם כל זה נשמע לכם כמו סינית, בצורה פשוטה יותר, כאשר אנחנו מקימים קמפיינים באינסטגרם, אנחנו בעצם יוצרים מודעה שמורכבת מתוכן ויזואלי (באנרים, וידאו, קרוסלות ועוד) ותוכן טקסטואלי. המערכת מתחילה חושפת את אותה המודעה לאנשים שמשתמשים באינסטגרם וגובה תשלום עבור כל חשיפה. מכאן, ככל שנרצה להגיע לכמות גדולה יותר של אנשים, נצטרך לשלם יותר. גובה התשלום אותו נשלם עבור החשיפות מושפע בין היתר במספר המפרסמים על קהל מסויים.

למה בכלל לפרסם באינסטגרם ולמי זה מתאים?

השאלה הזאת חשובה מאוד ולכן היינו חייבים לענות עליה עוד בתחילת המדריך. נתחיל מקצת סטטיסטיקה: על פי נתונים מאתר Datareportal, בשנת 2022 ישנם כ1.44 מיליון אנשים שמהווים קהל פוטנציאלי לשיווק מודעות, כאשר מתוכם כ4,400,000 משתמשים נמצאים בישראל. באינסטגרם נמצאים קהלים בכל טווחי הגילאים (כבר מזמן לא רק לצעירים) והזמן הממוצע שהם שוהים באפליקציה מדי יום הוא כ30 דקות (על בסיס נתונים מתוך אתר Hootsuite).

אין ספק שמדובר במכרה זהב על הנייר, אך אינסטגרם לא מתאימה לכל עסק. אם אתם מתלבטים אם בכלל שווה לכם להשקיע זמן ומשאבים באינסטגרם, ריכזנו עבורכם כמה מקרים נפוצים שבהם אינסטגרם פחות מומלצת להשגת היעדים העסקיים שלכם.

ראשית, מדיניות הפרסום של מטא מגבילה תכנים מסויימים ואינה מאפשרת לפרסם אותם. בין התכנים המוגבלים ניתן למצוא: תוכן למבוגרים, אלכוהול, מטבעות דיגיטליים, הימורים, שירותים רפואיים ועוד. למען הסר ספק, טרם תחילת הפרסום היינו ממליצים לעיין במדיניות הפרסום של פייסבוק בקישור הבא: https://www.facebook.com/policies_center/commerce/.

בנוסף, נזכור שאינסטגרם "דוחפת" מודעות אנשים בזמן שהם לא בהכרח מחפשים שירות מסויים אלא נמצאים באפליקצייה לצרכיהם האישיים. במידה והיעד שלכם הוא מכירות והחזר השקעה, ישנם שירותים שדורשים התעניינות מיידית של הגולש כמו משלוחי פרחים, מנעולנים, הדברה וכו'. שירותים אלו מותאמים יותר לפלטפורמות Pull כמו גוגל.

כמו כן, עסקים שפונים בעיקר לעסקים (B2B) יכולים להסתכן בחשיפה מיותרת לקהל לא רלוונטי באינסטגרם. לכל קטגוריות העסקים שציינו לעיל, היינו ממליצים להתמקד בקידום האורגני באינסטגרם ולאו דווקא בפרסום ממומן (בעיקר עם אתם מתמקדים בהחזר השקעה ולא במיתוג).

מה צריך בשביל לפרסם באינסטגרם?

אחרי שוידאתם שקידום ממומן באינסטגרם זו הבחירה הנכונה עבורכם, נתחיל לעבור שלב שלב בדרך להקמת קמפיינים ממומנים באינסטגרם שיניבו לכם תוצאות. נתחיל בבסיס:

בשביל להתחיל לפרסם באינסטגרם אתם כמובן צריכים מחשב וגישה לאינטרנט (לכל מי שתהה) ואתם צריכים להקים שתי נכסים בתוך פייסבוק שיישמשו אתכם לפרסום העסק שלכם, מנהל מודעות ועמוד עסקי (רצוי גם לקשר את העמוד העסקי בפייסבוק שלכם לעמוד האינסטגרם של העסק שלכם).

איך להקים עמוד עסקי בפייסבוק?

1.היכנסו לפייסבוק ולחצו על כפתור הניווט בתפריט הצדדי (נראה כמו 9 נקודות קטנות).
2.לחצו על עמודים (Pages אם אתם באנגלית).
3.לחצו על צור עמוד חדש (Create new Page).
4.הזינו שם לעמוד, קטגוריה, תיאור והנה יש לכם עמוד עסקי!

העמוד העסקי שלכם יהיה ריק בתור התחלה והיינו ממליצים למלא אותו בתוכן ולהוסיף תמונת פרופיל, מיקום, מספר טלפון ועוד.

החדשות הטובות הן שברגע תקימו את העמוד העסקי שלכם, חשבון המודעות שלכם יוקם באופן אוטומטי כך שמכאן תוכלו לצאת לדרך ולהתחיל לפרסם!

סוגי קמפיינים באינסטגרם

המבנה של מנהל המודעות מורכב מקמפיינים, קבוצות מודעות ומודעות. נסביר על כל אחד מהם בקצרה:

1.קמפיין – מתאר את השירות או הקטגוריה אותה אתם רוצים לקדם. ברמת הקמפיין אנחנו מגדירים את שם הקמפיין ואת מטרת הקמפיין (נרחיב על כך בהמשך).

2.קבוצת מודעות – מאגדת בתוכה את כל המודעות שאנחנו רוצים להציג לקהל יעד ספציפי. ברמת קבוצת המודעות אנחנו מגדירים את התקציב, תאריכי התחלה וסיום, קהל יעד ומיקומים.

3.מודעה – התוכן שיוצג לגולש שנמצא בתוך קהל היעד שהגדרנו ברמת קבוצת המודעות. המודעה כוללת תוכן ויזואלי שאנחנו מעלים וטקסט.

כאשר אנו מקימים את הקמפיין החדש בפייסבוק, ישנם 6 מטרות שונות נכון להיום שפייסבוק מאפשרים לנו לבחור והן: הכרה (Awareness), טראפיק, מעורבות (Engagement), לידים, קידום אפליקציה ומכירות. בואו נלמד להכיר אותן:

1.קמפיין מסוג Awareness ידרבן את המערכת לחשוף את המודעות שלכם לקהל רחב ככל שניתן בתקציב הנמוך האפשרי כדי שכמה שיותר אנשים יכירו את העסק שלכם. מטרת הקמפיין הזו מומלצת בעיקר לעסקים שמתמקדים במיתוג וחשיפה.

2.קמפיין מסוג Traffic יניע את המערכת למשוך כמה שיותר אנשים להקליק על המודעה שלכם ולעבור לנכס שלכם (אתר, דף נחיתה וכו').

3.קמפיין מסוג Engagement יחשוף את המודעות שלכן לגולשים בעלי סבירות גבוהה לביצוע מעורבות עם המודעה שלכם כמו לייקים, תגובות, שיתופים וכו'.

4.קמפיין מסוג Leads ינסה להשיג לכם פניות לעסק (הודעות ווצאפ, טופס לידים, הודעות מסנג'ר וכו') במחיר הנמוך ביותר.

5.קמפיין מסוג App promotion יציג את המודעות שלכם במכשירים הניידים וינסה להשיג לכם מקסימום הורדות לאפליקצייה שלכם.

6.קמפיין מסוג Sales ינסה להביא לכם את החזר ההשקעה הגבוה ביותר שהוא יכול להשיג. מתאים בעיקר לחנויות מסחר אלקטרוני (Ecommerce).

איך להקים קמפיין באינסטגרם?

כדי להקים קמפיין באינסטגרם, לחצו על הכפתור הירוק Create בחלקו העליון השמאלי של מנהל המודעות. כעת ייפתח עבורכם חלון ובו עליכם לבחור אחת מתוך שש מטרות הקמפיינים שפירטנו זה עתה.

הקמת קמפיין באינסטגרם

לאחר שבחרתם את מטרת הקמפיין תועברו למסך ההגדרות שבו תגדירו את ההגדרות של הקמפיין, קבוצת המודעות והמודעה שלכם בהתאמה. במסך הגדרות הקמפיין בחרו שם לקמפיין שלכם. כשבוחרים שם לקמפיין בדרך כלל מציינים את המטרה שאנחנו מנסים להשיג לקמפיין ואת השירות או המוצר שאותו הוא מקדם. לדוגמא: "קמפיין לייקים – מזון כלבים" או "קמפיין הודעות – מבצעי ראש השנה".

לאחר שנתתם שם לקמפיין, לחצו על Next בתחתית המסך וכעת תועברו למסך הגדרת קבוצת המודעות. בשלב הזה בעצם אנחנו הופכים את הקמפיין לקמפיין שמציג מודעות גם בפייסבוק וגם באינסטגרם לקמפיין אינסטגרם בלבד.

עריכת קבוצת מודעות

בשלב הראשון בחרו שם לקבוצת המודעות. לאחר מכן בחרו את התקציב היומי שלכם, אם ברצונכם לבחור בתקציב תקופתי ולא תקציב יומי, יהיה עליכם לבחור תאריך סיום לקבוצת המודעות. במידה ולא תבחרו תאריך סיום הקמפיין ימשיך לרוץ ללא הפסקה אלא אם נשהה או נמחק אותו.

השלב הבא הוא בחירת קהל היעד שלכם. מטא מציעה אפשרויות רבות למיקוד קהל היעד שלנו כדי שנקלע לקהל המדויק ביותר. אם כי נסייג ונאמר שבשנתיים האחרונות פייסבוק דוחפת יותר ויותר מפרסמים לפרסם לקהל רחב ככל שניתן כדי שהיא תוכל לסנן מתוך הקהל הרחב את הקהל שהיא מוצאת לנכון עבורכם. מנסיוננו, מדובר בעניין של ניסוי ותהייה, במקרים מסויימים כדאי למקד את הקהל ובמקרים אחרים כדאי להשתמש בקהל רחב. נסו את שתי האופציות ובדקו מה עובד טוב יותר עבורכם.

מבחינת אפשרויות המיקוד, ניתן לסנן את הקהל לפי גיל, מגדר, מיקום, תחומי עניין ושפה (ניתן גם להשתמש בקהל מותאם אישית, עליו נפרט במדריכים מתקדמים יותר).

ועכשיו לדובדבן שבקצפת – איך להפוך את הקמפיין לקמפיין באינסטגרם? התשובה לשאלה הזו נמצאת בחלק תחת הכותרת Placements או מיקומים. למטא ישנם מיקומים רבים בשלל הנכסים שלה שבהם היא מציגה מודעות. בברירת המחדל, מטא זוקפת לעצמה את הזכות לבחור את המיקומים. כדי לקחת ממנה את השליטה עלינו ללחוץ על Manual Placements (מיקומים ידניים).

לאחר מכן ייפתח לכם תפריט המיקומים של פייסבוק. תחת הלשונית "Platforms" הורידו את Facebook, Messenger וAudience Network והנה נשארתם עם קמפיין אינסטגרם נטו.

בחירת מיקומים

לאחר מכן תחת Placements תוכלו לבחור את המיקומים הספציפיים בתוך אינסטגרם בהם תרצו להציג את המודעות: שופינג, פיד, סטורי, רילס ואקספלור. חשוב לציין שהמיקומים האפשריים משתנים בהתאם למטרת הקמפיין ולכן יכול להיות שאצלכם תראו רק חלק מהמיקומים שציינו.

לאחר שסיימנו להגדיר את קבוצת המודעות, נעבור לשלב האחרון והוא הגדרת המודעה. בשלב זה פייסבוק מציעים לכם הרבה מקומות שתוכלו לשחק בהם. בשלב הראשון תתבקשו לבחור שם לקמפיין והאם תרצו להשתמש בפוסט קיים שפרסמתם כבר בעבר או ליצור פוסט חדש מאפס. במידה ואתם יוצרים פוסט חדש תתבקשו לבחור האם להשתמש במודעה עם תמונה או סרטון בודדים או במודעת קרוסלה. לאחר מכן תצטרכו להזין את תוכן הפוסט, את המדיה, כפתור ההנעה לפעולה וטקסט ההנעה לפעולה. בצדו הימני של המסך תוכלו לראות את כיצד המודעה שלכם תראה בהתאם לעדכונים שאתם מבצעים בזמן אמת.

ברגע שאתם מרוצים מהמודעה שלכם. לחצו על הכפתור הירוק "Publish". בשלב זה הקמפיין יצטרך לעבור אישור של מטא שבדרך כלל לוקח עד 48 שעות ולאחר מכן הקמפיין יעלה לאוויר!

לשם החידוד, ישנם מספר הגדרות מתקדמות שלא התעכבנו עליהן במדריך זה שכן הוא מכוון בעיקר למפרסמים מתחילים. אם תרצו שנעשה מדריך דומה למפרסמים מתקדמים, שתפו אותנו בתגובות!

העליתי קמפיין, מה עכשיו?

אנחנו לא רוצים להוריד לכם את הרוח מהמפרסים, אבל הקמת הקמפיין זה באמת החלק הקל. השלב שמגיע לאחר הקמת קמפיין באינסטגרם נקרא שלב האופטימיזציה. יותר נכון לקרוא לזה תהליך שכן הוא מתרחש כל הזמן כל עוד הקמפיין נמצא באוויר.

בשלב הזה המטרה שלכם היא לשפר את הקמפיין באופן שוטף כדי לשפר את הביצועים והתוצאות שלה על ידי שינויים ועדכונים. רק תהליך האופטימיזציה יכול לכלול כמה וכמה מדריכים נפרדים, אבל לא נשאיר אתכם בלי כמה טיפים בסיסיים שתוכלו ליישם כבר עכשיו.

1.הוסיפו ועדכנו מודעות באופן שוטף. זכרו שאנשים תמיד מחפשים משהו חדש ואם הם לא המירו ממודעה שרצה כבר תקופה, כדאי להציג להם מודעה חדשה. ברגע שאתם שמים לב שהקמפיין מתחיל לדשדש, תנסו ליצור מודעה חדשה.

2.הוסיפו קבוצות מודעות חדשות. בכל קמפיין ניתן להוסיף כמה וכמה קבוצות מודעות וכך תוכלו לראות בכל זמן נתון אילו קהלים עובדים עבורכם יותר טוב. כדי ליצור קבוצת מודעות חדשה לחצו על הלשונית Campaigns במנהל המודעות שלכם ולחצו על שם הקמפיין שלכם. לאחר מכן לחצו על Create והמשיכו להגדיר את קבוצת המודעות החדשה שלכם.

3.תתחילו בתקציב קטן והעלו אותו בצורה הדרגתית ברגע שאתם רואים שהקמפיין שלכם מתחיל לעבוד טוב.

4.תמשיכו ללמוד תוך כדי! מטא מעדכנים את המערכות שלהם כל הזמן ופיצ'רים חדשים יוצאים באופן שוטף. אנו ממליצים לעקוב אחרי הבלוג של פייסבוק בשביל להתעדכן בכל החידושים האחרונים. בכל מה שקשור לחדשות על עולם האינסטגרם, מוזמנים להירשם לניוזלטר שלנו כדי שתתעדכנו בכל העדכונים המעניינים מהאינסטגרם לפני כולם.

לסיכום

כל אחד יכול להתחיל לפרסם באינסטגרם. בין אם אתם בעלי עסק או מפרסמים מתחילים, היכרות עם ממשק הפרסום של פייסבוק ועולם הפרסום באינסטגרם תוסיף לכם ערך רב ותרחיב את ההבנה שלכם בנוגע לשיווק ופרסום העסק. עם זאת, כדאי להיעזר באנשי מקצוע כאשר אתם נתקלים בקשיים או רוצים לשפר את הביצועים שלכם ולא יודעים כיצד. אנו באינסטל'ה מפרסמים באינסטגרם יום יום ונשמח לעזור לכם בכל בקשה. בהצלחה!

 

מאת: יונתן

מנהל קמפיינים באינסטל'ה ואבא לכלב במשרה מלאה, מכור לגילוי טכנולוגיות פרסום חדשות ופריק של שיווק באמצעות תוכן - חובב מטאל מושבע וחוטא לעיתים בנגינה על גיטרה.

עוד בנושא
המרדף אחרי טרנדים – משימה בלתי אפשרית?
אבטחת חשבון אינסטגרם
אבטחת חשבון אינסטגרם – כך תשמרו על החשבון שלכם
עדכון בניווט באינסטגרם
לאן נעלם אינסטגרם שופינג? עדכון מהפכני בניווט של אינסטגרם!
עדכון חדש בסרגל הניווט של אינסטגרם! כפתור ה"אינסטגרם שופינג" יורד וכפתור יצירת הפוסטים חוזר למקומו!
תגובה למאמר

    שם מלא*
    מייל*
    תגובה למאמר...

    תנו לנו להפוך את המותג שלכם להצלחה ברשת

    instale כאן משאירים פרטים

    השאירו פרטים ואנחנו נחייג אליכם, יש הרבה על מה לדבר :)

      שם מלא*
      טלפון*
      מייל*
      חשבון אינסטגרם*
      מאשר יצירת קשר וקבלת דיוור במייל
      מה דעתכם על הפוסט שכתבנו? חשובה לנו דעתכם!