שיווק באינסטגרם – 25 טיפים (ודוגמאות) למפרסם המתחיל

רוצים למתג ולפרסם את העסק שלכם באינסטגרם? רוצים להגדיל את החשיפה של העסק למליוני המשתמשים בפלטפורמה? המאמר הבא בשבילכם!

עם מעל מיליארד משתמשים פעילים מדי חודש, אינסטגרם כבר מזמן הפכה לזירת פרסום תחרותית ואפקטיבית. אינסטגרם היא הפלטפורמה המובילה לשיווק באמצעות משפיענים, כאשר 98% מהמפרסמים העידו שהם בוחרים להשתמש באינסטגרם לשיווק משפיענים (על בסיס מחקר שבוצע ע"י SproutSocial).

ועם כל זה, להצליח באינסטגרם זו לא הליכה בפארק וחשוב להכיר את ה"עשה" ו"אל תעשה" על מנת להתאים את עצמכם או את העסק שלכם לפלטפורמה.

במאמר הבא נשתף איתכם את 25 הטיפים שכל בעל עסק, משפיען או בלוגר חייבים להכיר לפרסום ושיווק באינסטגרם. כל הטיפים באים מנסיון אישי ומוכח ויגדילו את הסיכויים שלכם להגדלת העוקבים, המעורבות וכמובן ההכנסות מהאינסטגרם. לפני שאנחנו צוללים ללמידה, חשוב שנכיר חלק מהיתרונות של שיווק באינסטגרם על פני אפיקי פרסום אחרים.

למה לבחור בשיווק באינסטגרם?

כמובן שאנחנו אוהבים לדבר במספרים ואפילו הכנו אינפוגרפיקה שלמה עם כל המספרים שחשוב להכיר באינסטגרם ב2022, אבל החלטנו גם לרכז לכם כאן את עיקרי הדברים:

1.לאינסטגרם יש מעל מיליארד משתמשים פעילים מדי חודש.

2.כ-90% מהמשתמשים באינסטגרם עוקבים אחרי לפחות חשבון עסקי אחד.

3.כ-81% מהמשתמשים מעידים שהם משתמשים באינסטגרם לביצוע מחקר לפני רכישה.

4.אינסטגרם מאפשרת להציג תכנים במגוון רחב של פורמטים שרובם מבוססים על וויז'ואל (תוכן וויזואלי בממוצע זוכה ל650% יותר מעורבות מתוכן טקסטואלי).

5.נכון לכתיבת המאמר, לאינסטגרם יש את אחוז המעורבות הגבוה ביותר מכלל הרשתות החברתיות.

6.לבעלי חנויות איקומרס – מעל 75% מהמשתמשים באינסטגרם מבצעים רכישה דרך ממשק אינסטגרם שופינג.

כמובן שזה רק קצה המזלג, אבל אנחנו בטוחים שהשתכנעתם. אז בואו עכשיו נצלול לכלים שיעזרו לכם להצליח באינסטגרם.

25 הטיפים המובילים לשיווק באינסטגרם

1.הטיפ הראשון שכבר מזמן הפך לבאזוורד באינסטגרם הוא יצירת תוכן איכותי ומערב. מעורבות באינסטגרם מתייחסת לכל פעולה שהמשתמש מבצע עם התוכן שלכם – קליקים, לייקים, שמירות, תגובות שיתופים וכך הלאה. בכל הנוגע ליצירת תוכן מוצלח ומניע באינסטגרם אין נוסחא מדוייקת, אבל יש Best Practices שיכולים לקחת את התכנים שלכם כמה שלבים קדימה:

  • עקבו אחרי טרנדים, נשמו את הפלטפורמה ותבינו אילו דברים מעסקים את הגולשים בכל זמן נתון.
  • ספרו סיפור, מעבר לתמונה יפה הגולשים צריכים להתחבר אליכם כבני אדם, תשתפו אותם במחשבות וסיפורים מעניינים מהחיים שלכם.
  • העבירו ערך לגולשים, אם אתם בעלי ידע מקצועי, שתפו טיפים מעניינים ושימושיים עם הקהל שלכם.
  • אל תהיו רציניים כל הזמן, אנשים אוהבים לצחוק ואנשים מתחברים לאלו שמצחיקים אותם. אל תפחדו לשבור את הפוזה ולהיות קצת ציניים ושטותיים לפעמים.
  • תנהלו דו שיח עם העוקבים שלכם, תשאלו שאלות, תשתמשו בסקרים, תתנו לגולשים להרגיש שהם חלק מהעולם של המותג שלכם.

ישנה אמרה שאומרת שכדי שפוסט יעביר ערך לגולש הוא חייב לפגוע באחת מהקטגוריות הבאות: בידור, לימוד והשראה. תדאגו להכניס את אחד האלמנטים האלו לכל תוכן שאתם מעלים לאינסטגרם.

2.הטיפ השני מתקשר לטיפ הראשון והוא תגוונו בתוכן שאתם מעלים. הכוונה היא לא רק בפורמט של התוכן (ווידאו, קרוסלות ותמונות) אלא גם במהות של התוכן. תדאגו לשמור על מאזן של תכנים שמקדמים את העסק שלכם, תכנים שמעודדים מעורבות עם הקהל שלכם ושיתופים של תכנים מעמודים אחרים.

3.תפרסמו בזמנים הנכונים. גם פה יש לנו מדריך מקיף בבלוג שמסביר מתי הכי כדאי לפרסם פוסטים באינסטגרם (מוזמנים לקרוא בזמנכם הפנוי). הרציונל שחשוב לזכור הוא שאתם רוצים לפרסם בשעות שרוב העוקבים שלכם מחוברים ושבהם אתם זוכים לאחוזי המעורבות הגבוהים ביותר. את המידע על השעות האלו ניתן למצוא בממשק התובנות של אינסטגרם, או לחילופין באפליקציות צד שלישי כמו Iconosquare שיכולות לספק לכם מידע רחב יותר על הזמנים המומלצים לפרסום בשילוב נתונים מעניינים על הקהל שלכם כמו תחומי עניין, גילאים וכו'.

ההיכרות עם קהל היעד היא קריטית והיא מסבירה גם מדוע יש הבדל בשעות המומלצות לפרסום בין חשבונות שונים. לדוגמא: אם אתם פונים בעיקר לבעלי עסקים, סביר להניח שתתפסו אותם גולשים באינסטגרם בשעות הבוקר המוקדמות ואחרי שעות העבודה. בעוד שאם אתם פונים לילדים ובני נוער סביר להניח שתתפסו אותם גם לאורך היום בזמן ההפסקות בבית הספר.

בתמונה: זמני פעילות משתמשים מדו"ח התובנות של אינסטגרם.

מתי לפרסם באינסטגרם

4.תשתמשו בחוכמה בהגרלות. הגרלות הן כלי מצויין להגעה לקהלים חדשים ולהגדלת החשיפה של העמוד שלכם, אבל חשוב לזכור שהוא גם יכול להוזיל את התדמית של המותג שלכם. תדאגו להשתמש בהגרלות בזמנים הנכונים כמו יום הולדת לעסק, חג מסוים או אירוע כלשהו שמתרחש בעולם (RTM). בנוסף, אל תגזימו בתדירות ההגרלות שאתם מריצים שכן אתם רוצים לשמור את העוקבים שלכם נאמנים למותג שלכם ולא לעובדה שאתם מציעים דברים בחינם בתדירות גבוהה.

5.שתפו את האינסטו'ש שלכם במקורות חיצוניים. אם יש לכם נכסים נוספים שזוכים לטראפיק גבוה כמו אתר אינטרנט לדוגמא, אתם יכולים להשתמש בקהל הזה ולמשוך אותו לאינסטגרם שלכם. אתם יכולים להציג את פיד האינסטגרם שלכם בקלות באתר שלכם בעזרת תוסף האתרים Instagram Feed Pro. בנוסף, ברוב הרשתות החברתיות יש אופצייה להוסיף קישור לאינסטגרם כך שתוכלו להניע את הקהל שלכם מכלל הנכסים שלכם לעמוד שלכם באינסטו'ש.

6.השקיעו בנראות של המותג שלכם. כפי שציינו לעיל, אינסטגרם היא פלטפורמה שמבוססת על תוכן ויזואלי, נצלו זאת היטב בשביל לייצר מראה ייחודי עבור המותג שלכם שייצרב בזכרונם של העוקבים שלכם. השקיעו בגריד תמונות סוחף ומעוצב בפרופיל שלכם על מנת לסקרן ולמשוך עוקבים פוטנציאליים שמבקרים בפרופיל שלכם ושמרו על קו עיצובי אחיד לאורך כל התכנים שאתם מעלים. מצרפים כמה טיפים מעולים בתור התחלה שיעזרו לכם לשמור על שפת המותג שלכם באינסטגרם:

1.בחרו בפלטת צבעים ייחודית שתואמת את רוח המותג שלכם.
2.השתמשו בפונטים זהים לאורך כל התכנים שאתם מעלים.
3.ודאו כי פלטת הצבעים והפונטים שלכם שונים מהמתחרים ומבדלים את המותג שלכם.
4.השתמשו בתמונות רלוונטיות עבור העסק שלכם.
5.שמרו על עיצוב זהה גם בסטוריז וברילס שאתם מעלים.

הנה דוגמא לריך שזה נראה אצלנו:

עיצוב פיד אינסטגרם

במבט על רחב יותר, שמירה על שפת עיצוב זהה למותג לאורך כל הנוכחות שלכם בדיגיטל ולא רק באינסטגרם היא צעד בסיסי והכרחי למיתוג נכון של העסק שלכם.

7.השקיעו בקאפשנים. הצלחתם לעצור את הגולשים בפיד עם תוכן ויזואלי סוחף? מעולה! הצעד הבא הוא להעביר ערך לגולש ולגרום לו להתחבר אליכם ולמותג שלכם, כאן הקאפשן נכנס לתמונה.

הקפשן הוא הטקסט המצורף לפוסט שלכם מעל התמונה או הסרטון. ניתן לשלב בקאפשן טקסטים, האשטגים ואימוג'ים. דרך הקאפשן אפשר להוסיף מידע נוסף על התמונה או הסרטון, לשתף מחשבות, לשאול שאלות ובאמת השמיים הם הגבול.

מעבר לעובדה שבעזרת קאפשן סוחף אתם בונים מערכת יחסים יותר אישית עם העוקבים שלכם, בעזרת הקאפשן תוכלו גם להניע את הגולשים שלכם לביצוע פעולה רלוונטית עבורכם כמו לייק, תגובה, שיתוף או אפילו רכישה באתר.

הנה כמה טיפים לכתיבת קאפשן מנצח באינסטגרם:

1.זכרו שרק 125 התווים הראשונים של הקאפשן יהיו חשופים לגולש. כדי לקרוא את שאר הפוסט יהיה על הגולש ללחוץ על הכפתור "ראה עוד". השתמשו בתווים האלו בחוכמה, סקרנו את הגולש והעבירו את המסר המרכזי של הפוסט כבר בהתחלה.
2.השתמשו בשפה שתואמת את קהל היעד שלכם. אל תתנסחו בצורה עממית אם העמוד שלכם פונה לקהל משכיל ואקדמאי ומנגד אל תשתמשו בשפה גבוהה ומסובכת אם אתם פונים לקהל עממי יותר.
3.שמרו על סגנון כתיבה זהה לאורך כל הפוסטים שאתם מעלים, כך הגולשים ירגישו חיבור יותר אישי אליכם.
4.השתמשו באמוג'ים והאשטגים רלוונטיים לפוסט.
5.זכרו להוסיף הנעה לפעולה בסוף הפוסט בצורה אותנטית, זו יכולה להיות אפילו שאלת שאלה פשוטה שתניע את הגולשים להשאיר תגובה בפוסט שלכם.

8.המירו את החשבון שלכם לחשבון עסקי. בין אם אתם יוצרי תוכן או בעלי עסקים, אנו ממליצים שתמירו את האינסטגרם שלכם לחשבון עסקי (או חשבון יוצר במידה ואתם יוצרי תוכן). מדובר בתהליך פשוט של מספר קליקים בודדים שיכול לפתוח את החשבון שלכם למגוון רחב של אפשרויות שאינן זמינות לחשבון אינסטגרם רגילים כמו גישה לממשק התובנות, יצירת קמפיינים ממומנים באינסטגרם, הוספת פרטי התקשרות עם העסק ועוד.

9.פרסמו בוידאו באופן קבוע. המספרים מדברים בעד עצמם: 91% מהמשתמשים באינסטגרם צופים בוידאו מדי שבוע (עפ"י Sproutsocial). בנוסף, לאחר השקת ממשק הרילס והעדכון האחרון של אינסטגרם שהופך את כל סרטוני הוידאו לרילס כברירת מחדל, כמות החשיפה והצפיות שניתן להשיג באמצעות וידאו גבוהה מתמיד.

ולא, אתם לא צריכים צוות צילום והפקה בשביל להכין סרטון מוצלח לאינסטגרם, כל מה שאתם צריכים זה סמארטפון ומעט יצירתיות. הנה מספר רעיונות לסרטונים הבאים שלכם:

1.טיפים ומדריכים
2.השקות מוצרים
3.הכרזות וטיזרים
4.גישה ל"מאחורי הקלעים" ותכנים מחיי היום-יום.
5.ביקורות, הכרת תודה, והרשימה עוד ארוכה!

חשוב לזכור לנסות מגוון רחב של תכנים על מנת לבחון ולשפר כל הזמן ולהבין מה מדבר לקהל שלכם. הנה דוגמא לסרטון וידאו שעשינו בחברה בו שיתפנו בתכנים מהיום יום שלנו במשרד:

וידאו באינסטגרם

10.זכרו שמדובר בתהליך. גם רומא לא נבנתה ביום אחד. חשוב שתשארו עם ראש פתוח ותעשו טסטים עם מגוון רחב של תכנים עד שתמצאו את מה שעובד הכי טוב עבורכם. תקדישו לעצמכם זמן בסוף כל שבוע או שבועיים בשביל לעבור על מה שעשיתם במהלך התקופה, הסתכלו על הנתונים, הפיקו תובנות ותראו מה אתם יכולים לשפר הלאה.

11.השתמשו בהשטאגים בתבונה. האשטגים הם אחד הכלים הכי שימושיים לחשיפה לקהל חדש. הרציונל הוא שבדומה לפרופילים, גולשים יכולים לעקוב גם אחרי האשטגים בתחומים שמעניינים אותם. תעשו מחקר האשטגים מהתחום הרלוונטי לחשבון שלכם, תעשו רשימה של האשטגים עם כמה מאות או אלפי עוקבים והשתמשו בהם בתכנים שלכם (תנסו לגוון ולעשות טסטים עם ההאשטגים בשביל למצוא את הקומבינציה שעובדת עבורכם הכי טוב). טיפ מהמומחים – אל תגזימו עם ההאשטגים והצמדו ל9-11 האשטגים בכל פוסט.

12.נצלו את הסטוריז. הסטוריז מאפשרים לכם ליצור מערכת יחסים אישית יותר עם העוקבים שלכם ולהעלות את שיעור המעורבות בחשבון שלכם וכתוצאה מכך גם את החשיפה. פרסמו סטוריז באופן קבוע בהתאם ללו"ז שלכם, בין אם זה סטורי ביום או 10 סטוריז ביום, השתדלו להשאר עקביים.

13.השתמשו בסטיקרים. סטיקרים הם אחד הפיצ'רים הטרנדיים של אינסטגרם שמאפשרים להוסיף אלמנטיים עיצוביים על גבי הסטוריז או הרילס שלכם. בנוסף, קיימים סטיקרים המאפשרים ליצור מעורבות עם הגולשים כמו סקרים ושאלות.

14.צרו פילטר משלכם. הפילטרים באינסטגרם הם עוד פונקציה פופולארית שמשתמשים בה בעיקר ברילס ובסטוריז. הפילטר מתלבש על גבי המצלמה שלכם במציאות רבודה ומאפשר לכם להוסיף עניין ופלפל לתכנים שלכם. היתרון הגדול ביצירת פילטר משלכם הוא שניתן לשתף את הפילטר. כאשר תיצרו פילטר באינסטגרם שיעודד גולשים לשתף אותו תזכו לחשיפה לעוקבים פוטנציאליים רבים.

הנה דווגמא לאחד הפילטרים האחרונים שעיצבנו לKFC:

פילטר באינסטגרם

15.השקיעו בפרופיל שלכם. לנראות של הפרופיל שלכם יש משמעות עצומה על הסיכויים שעובר אורח יסכים לעקוב אחריכם. התייחסו לפרופיל שלכם כמאין חלון ראווה והציגו בו את כל הסיבות שיש לאנשים לעקוב אחריכם. צרו תמונת פרופיל מושקעת, היילייטס וכתבו ביוגרפיה שמעבירה בתמציתיות את מהות החשבון שלכם. בנוסף, חשוב לזכור הוא שבגוף הפוסטים עצמם אי אפשר להוסיף קישורים לאתרים חיצוניים כך שכאשר תרצו להפנות את העוקבים שלכם לאתר, הביוגרפיה בפרופיל שלכם זו התחנה שבה הם יעברו.

16.תעלו בלייבים. אינסטגרם לייב ושידורים חיים בדיגיטל ככלל תופסים תאוצה משנה לשנה, כאשר נכון להיום למעלה מ100 מליון אנשים צופים בשידורים חיים באינסטגרם מדי יום (עפ"י מאמר שפורסם ב-Earthweb). מדובר בפלטפורמה שמאפשרת לכם לתקשר עם הקהל שלכם בזמן אמת, לענות על שאלות, לקדם מוצרים ולהתחבר אליו בצורה אישית יותר. בשנת 2022 אינסטגרם הוסיפו כלים חדשים לשיפור חוויית השימוש באינסטגרם לייב כמו תזמון לייבים ומצב תרגול טרם העלייה לאוויר.

על מנת להפיק את המקסימום מהשידור שלכם, חשבו על נושא לשידור שלכם, זה יכול להיות מענה על שאלות ותשובות בזמן אמת עם הצופים או וובינר/סדנא לימודית. קדמו את השידור החי שלכם באינסטגרם ובפלטפורמות אחרות כמו ניוזלטרים על מנת למשוך ולסקרן את הקהל שלכם וצאו לדרך!

17.תניעו ליצירת תוכן משתמשים (UGC). תוכן מיוצר משתמשים או באנגלית תקנית User-Generated Content זה תוכן שעולה על ידי משתמשים אחרים ומתייג את המותג או העסק שלכם. הדרך הפשוטה והיעילה לקידום תוכן מיוצר משתמשים הוא ע"י הנעה לפעולה באחד הפוסטים שלכם. טיפ נוסף, שתפו את התכנים שחשבונות אחרים מתייגים אתכם בהם בסטוריז שלכם.

18.קדמו שיתופי פעולה. אינסטגרם היא בראש ובראשונה רשת חברתית ואחת עם מאות מליוני משתמשים. יצירת קשר עם עמודים אחרים לצורכי שיתוף פעולה זו דרך מעולה לקדם את העמוד שלכם ולהגדיל את העוקבים שלכם. הסוד הוא לא לקפוץ גבוה ולחפש חשבונות עם כמות עוקבים ומעורבות דומה לעמוד שלכם כדי שייווצר מצב של win-win situation. תעשו רשימה של מספר עמודים כאלו ושלחו להם הודעה ליצירת פוסט משותף. הפוסט המשותף יוצג לעוקבים של שני העמודים כך ששניכם תיהנו מחשיפה לקהל חדש.

19.השתמשו בפרסום באימייל. הטריק העתיק בספר אבל לגמרי עדיין רלוונטי להיום. הוסיפו קישור לעמוד האינסטגרם שלכם בחתימה של האימייל שלכם ובאימייל של העובדים שלכם (במידה ויש).

20.תענו לתגובות. מענה לתגובות מעניק לגולשים שלכם הרגשת ייחודיות, תגרום להם להרגיש שהם חלק מהמותג שלכם וסביר להניח שיגיבו לכם גם לפעמים הבאות. מעבר לכך, למענה על תגובות יש השפעה חיובית על האלגוריתם של אינסטגרם והחשיפה של החשבון שלכם.

21.השתמשו בקרוסלות. להבדיל מפוסטים של תמונות או וידאו בודדים, בעזרת קרוסלה ניתן להעביר מספר רב של מסרים בפוסט אחד ולהשאיר את הגולש זמן רב יותר על הפוסט בזמן שהוא מדפדף בקרוסלה. נתון מעניין הוא שקרוסלות הן פורמט הפוסטים שזוכה לאחוז המעורבות הגבוה ביותר מכל סוג פוסט אחר עם 4.3% בממוצע (נכון ל2022 לפי בלוג Later). ההמלצה שלנו היא לנסות ולהשתמש בכמות המקסימלית של הסליידים האפשריים בקרוסלה (10 תמונות/סרטונים).

22.עקבו אחרי חשבונות של מתחרים. אחד הכלים הפופולאריים להגדלת העוקבים. בקרו בפוסטים של חשבונות מתחרים ואתרו את התגובות הנלהבות ביותר. תעברו לחשבון שפרסם את התגובה ועקבו אחריו. ברגע שאתם עוקבים אחרי חשבון הוא מקבל על כך התראה ויוכל לראות שאתם מעלים תוכן דומה לחשבון שאליו הוא הגיב, כך שהסבירות שהוא יעקוב אחריכם בחזרה תעלה.

23.בצעו מחקר מתחרים. זהו אחד השלבים הראשונים אותו עליכם לבצע כאשר אתם מתחילים לקדם עמוד אינסטגרם. אומרים שחכם הוא זה שלומד מטעויות של אחרים והמשפט נכון במיוחד באינסטגרם. עשו רשימה של 5 המתחרים המובילים בתחום שלכם ובדקו אילו דברים עובדים להם ואילו דברים עובדים פחות, כמה סטוריז הם מעלים, אילו סוגי תכנים הם מעלים ועוד.

24.השתמשו בפרסום ממומן. זוהי אופצייה שפתוחה לחשבונות עסקיים בלבד. פרסום ממומן באינסטגרם מאפשר לכם להציג את התכנים שלכם לקהל ממוקד ורלוונטי במודל תשלום עבור חשיפות. מדובר במערכת שיכולה להיות מעט מסורבלת למתחילים ולכן אנו ממליצים להתחיל בתקציבים נמוכים על מנת להכיר את הממשק ולהעלות את התקציב באופן הדרגתי.

25.השקיעו באיכות התכנים. לסיום, בין אם אתם מעלים תמונה, סרטון או קרוסלה, החשיבות של איכות התמונות והתכנים שאתם מעלים היא עליונה. סטנדרט הצילום כיום גבוה מתמיד וכדי לעמוד בסטנדרטים של היום חשוב לדאוג שכל התכנים שאתם מעלים יהיו באיכות טובה. חשוב לזכור שזה לא אומר שעליכם לרכוש ציוד צילום יקר כדי להפיק תכנים באיכות טובה ואנו ממליצים לעיין במדריך שלנו לצילום תמונות מקצועיות בעזרת הסמארטפון.

ואלו הם 25 הטיפים שלנו למפרסמים מתחילים באינסטגרם! כמובן שיש לנו עוד הרבה מה לשתף איתכם, אבל את זה נשמור לפעמים הבאות. בינתיים, מוזמנים להשתמש ולשתף בטיפים ששיתפנו לקידום והגדלת עמודי אינסטגרם. שיהיה המון בהצלחה!

מאת: יונתן

מנהל קמפיינים באינסטל'ה ואבא לכלב במשרה מלאה, מכור לגילוי טכנולוגיות פרסום חדשות ופריק של שיווק באמצעות תוכן - חובב מטאל מושבע וחוטא לעיתים בנגינה על גיטרה.

עוד בנושא
המרדף אחרי טרנדים – משימה בלתי אפשרית?
אבטחת חשבון אינסטגרם
אבטחת חשבון אינסטגרם – כך תשמרו על החשבון שלכם
עדכון בניווט באינסטגרם
לאן נעלם אינסטגרם שופינג? עדכון מהפכני בניווט של אינסטגרם!
עדכון חדש בסרגל הניווט של אינסטגרם! כפתור ה"אינסטגרם שופינג" יורד וכפתור יצירת הפוסטים חוזר למקומו!
תגובה למאמר

    שם מלא*
    מייל*
    תגובה למאמר...

    תנו לנו להפוך את המותג שלכם להצלחה ברשת

    instale כאן משאירים פרטים

    השאירו פרטים ואנחנו נחייג אליכם, יש הרבה על מה לדבר :)

      שם מלא*
      טלפון*
      מייל*
      חשבון אינסטגרם*
      מאשר יצירת קשר וקבלת דיוור במייל
      מה דעתכם על הפוסט שכתבנו? חשובה לנו דעתכם!