הסתרת הלייקים, דשבורד חדש וחידושים אחרונים באינסטגרם

כל חודש כמעט אינסטגרם מציעה לנו חידושים ויכולות חדשות, אבל מה התחדש ב-2021? הנה חמישה עדכונים חשובים שכל מי שמשתמש באינסטגרם באופן קבוע לצרכים שיווקיים צריך להכיר.


דשבורד מקצועי 

העדכון הראשון משפר את הדאשבורד שמציג את ביצועי הפוסטים עבור חשבונות של עסקים ויוצרים. הדאשבורד המשופר, שאולי כבר נתקלתם בו, מציג שלוש נקודות שיפור עיקריות:

1.היכולת לראות מגמות ולא רק נתונים גולמיים

2.ריכוז של כל הכלים שעסקים יכולים להשתמש בהם במקום אחד. לדוגמה, מדבקות, תוכן ממותג, פעילות בעלת ערך כספי (מוניטיזציה), ניהול ערוץ IGTV ועוד. מדובר בעדכון מבורך מכיוון שעד כה כל הפ'יצרים האלו היו מפוזרים בכל מיני מקומות בתוך אינסטגרם והיה קשה לעקוב אחרי כולם.

3.ריכוז כל הטיפים והעדכונים האחרונים שעסקים ויוצרים באינסטגרם צריכים לדעת

כך זה נראה:

דשבורד חדש באינסטגרם

חדרים וירטואליים – האם אינסטגרם רוצה להחליף את זום?

שידור מרובה משתתפים הוא לא תכונה חדשה, אבל עכשיו אינסטגרם הופכת את התכונה הזו להרבה יותר אפקטיבית ונותנת לעד ארבעה אנשים לשדר ביחד במקום שניים בלבד עד כה. 

מלבד זאת, צופים יכולים לתמוך בחשבונות של יוצרים ולהציג תגים (Badges) על מנת להביע את ההערכה שלהם אליהם. באותו אופן ניתן לקנות מוצרים בלייב דרך תוספות ה-Shopping או לגייס כספים למטרות אחרות.

על מנת ליצור חדר, אחד מן המשתמשים צריך להפעיל את המצלמה במצב Live ולאחר מכן הוא יכול להוסיף עד שלושה אורחים בנפרד או ביחד בכל רגע נתון.

 

בשלבים הבאים אינסטגרם תוסיף גם יכולות ניהול ושליטה באודיו, מה שיהפוך את כל העניין למעין מתחרה לזום בזעיר אנפין.

הסתרת לייקים

כבר כמה שנים שמדברים על כך שאינסטגרם מתכוונת אולי להיפטר מהלייקים ובכמה אזורים היא אפילו ביצעה פיילוט כזה, אבל עכשיו יש לנו כבר ציטוט רשמי שהיא מתכוונת לבצע זאת בהיקף גדול יותר. 

למעשה, לא מדובר בהסרה מוחלטת של הלייקים, אלא באפשרות של משתמשים להחביא את מספר הלייקים ולהפוך אותו לפרטי על מנת ליצור יותר מעורבויות אמיתיות ולמנוע את התופעה שבה גולשים עושים לייקים מהירים בלי בכלל להסתכל על התוכן…

נראה כי ההחלטה לא לבצע זאת בצורה גורפת התקבלה מכיוון שמדובר בכל זאת בהחלטה שיכולה לעצבן לא מעט משתמשים והייתה שנויה במחלוקת גם בין צוותי הפיתוח של אינסטגרם עצמה.

גרסת לייט של אינסטגרם כבר זמינה  למכשירי אנדרואיד

כבר זמן רב שיש לנו גרסת לייט של פייסבוק, ועכשיו מסתבר שאפשר גם להוריד גרסת לייט של אינסטגרם בחנות Google Play. היא שוקלת 2.1 מגה בלבד ומאפשרת לכם להשתמש באינסטגרם גם בתנאי רשת לא מיטביים. 

לפי תגובות הגולשים וגם צילומי המסך, בניגוד לגרסת הלייט הקודמת שהייתה מעין ניסוי (ב-2018) נראה כי מבחינה ויזואלית וגם השימושיות הפעם אין כמעט הבדל בין הגרסאו. זאת  למעט אובדן היכולת להשתמש באנימציות מסוימות ופילטרים של מציאות רבודה (AR).

מן הסתם, גרסת הלייט פועלת קצת לאט יותר ולכן אין ממש סיבה להשתמש בה אם הגישה שלכם לרשת הסלולרית היא מהירה או שאתם מחוברים ל-Wi Fi.

כרגע אגב אין דיבור על גרסת אייפון, אולי מכיוון שגרסת הלייט מיועדת בעיקר לשווקים מתפתחים עם חיבור מוגבל לרשת וגישה לסמארטפונים בסיסיים שאינם בדיוק נופלים לקטגוריה של מוצרי אפל.

גרסת לייט לאינסטגרם

"רילס מיקס" – להגיב לרילס אחר בלי לעבוד קשה

עוד תכונה "חדשה" שאינסטגרם "השאילה" מטיק-טוק היא האפשרות למקסס קטעי רילס. כלומר, לקחת קטע של רילס ולהוסיף לו תגובה משלכם לצד הרילס המקורי. כשתעשו זו, המסך למעשה יתחלק לשניים ותוכלו לשלוט בעוצמת הצליל של הרילס המקורי ובזה שלכם.

כברירת מחדל כל ה- Reels מחשבונות ציבורים ניתנים למיקסוס, אך המשתמש יכול לבטל את האופציה הזו או להפעיל אותה עבור Reels קיימים.

רילס באינסטגרם

מאת: לב ממדוב

המנכ"ל והמייסד של אינסטל'ה שיווק ופרסום באינסטגרם - בעל ניסיון של למעלה מעשור בשיווק דיגיטלי, חגורה שחורה בהמבורגרים ומומחה לניהול קמפיינים מורכבים ובניית אסטרטגיות.

עוד בנושא
המרדף אחרי טרנדים – משימה בלתי אפשרית?
אבטחת חשבון אינסטגרם
אבטחת חשבון אינסטגרם – כך תשמרו על החשבון שלכם
עדכון בניווט באינסטגרם
לאן נעלם אינסטגרם שופינג? עדכון מהפכני בניווט של אינסטגרם!
עדכון חדש בסרגל הניווט של אינסטגרם! כפתור ה"אינסטגרם שופינג" יורד וכפתור יצירת הפוסטים חוזר למקומו!
תגובה למאמר

    שם מלא*
    מייל*
    תגובה למאמר...

    תנו לנו להפוך את המותג שלכם להצלחה ברשת

    instale כאן משאירים פרטים

    השאירו פרטים ואנחנו נחייג אליכם, יש הרבה על מה לדבר :)

      שם מלא*
      טלפון*
      מייל*
      חשבון אינסטגרם*
      מאשר יצירת קשר וקבלת דיוור במייל
      מה דעתכם על הפוסט שכתבנו? חשובה לנו דעתכם!