איך למנוע איבוד של לקוחות פוטנציאלים באינסטגרם?

מכירים את הלקוחות האלו שעוד שנייה נמצאים ביד שלכם אחרי שיצרתם פוסט מוצלח, אבל פתאום איבדתם אותם מכל מיני סיבות? מסתבר שיש כמה דרכים למנוע את זה, והן יותר קלות ליישום ממה שאתם חושבים.

אין עסק שלא רוצה לחזק את הקשר עם הקהילה שלו ברשתות חברתיות, אבל לפעמים יש תחושה שהתקשורת איתם היא עניין חד כיווני: אתם מדביקים פוסט או תמונה מגניבה וזוכים לכמה לייקים או תגובות, אבל לא יותר מזה.

אז איך בדיוק ממשיכים מכאן ולא הופכים את הזמן היקר שהשקעתם בפוסט לבזבוז זמן? מסתבר שיש כמה טכניקות פשוטות שבעזרתם אפשר לגרום לגולשים להישאר איתנו עוד קצת זמן ובתקווה גם  להפוך אותם ללקוחות קבועים או למכור להם משהו (בז'רגון המקצועי, "להמיר אותם")

אז איך עושים את זה?

השתמשו בתגובות מהירות

אם אתם עושים שימוש באנדרואיד, הרי שבעזרת תגובות מהירות אתם יכולים לבחור תגובה שכתבתם בעבר או לכתוב תגובה חדשה וליצור עבורה קיצור דרך באמצעות "מילת קוד" שתבחרו. מדריך שלב אחרי שלב.

תגובות מהירות יוצרות אצל הלקוח תחושה חזקה שאכפת לנו ממנו ואנחנו מתייחסים להודעה שלו ברצינות. באופן זה נוכל להגדיל את כמות ההמרות כמעט בלי להתאמץ.

שימו לב שזהו מענה מהיר ולא מענה אוטומטי, בשביל מענה אוטומטי תצטרכו להשתמש בבוט חיצוני. כלומר, רכיב חיצוני שמתחבר לחשבון שלכם ואחראי על שליחת תגובה אוטומטית בהתאם למה שכתב המשתמש.

השתמשו בתובנות של אינסטגרם לחשבונות עסקיים

הרבה מאוד משתמשים נכנסים לInsights של הפרופיל, מנתחים נתונים ושם זה נגמר, רובם הגדול שוכחים לנתח את הפוסטים עצמם! וזו טעות גדולה מכיוון שמה שמרכיב את האינסטגרם שלכם בראש ובראשונה זה הפוסטים. לכן כדאי מאוד שתנתחו אילו פוסטים זוכים להכי הרבה מעורבות/ חשיפות – פוסטים עם אחוזי מעורבות גבוהים הם בדרך כלל גם אלו שיגרמו ללקוחות הפוטנציאלים שלכם להמשיך לעקוב אחריכם.

הנה סרטון שמסביר בצורה מפורטת כיצד לנתח את נתוני הInsights של הפוסטים:

מלבד סוג הפוסט, אל תשכחו שגם לשעה בה הכי עוקבים שלכם נמצאים באינסטגרם ובכלל לתזמון באופן כללי יש חשיבות גדולה מאוד. ואם אתם כבר במסך ה-Insights, נצלו את ההזדמנות כדי לראות אם אתם באמת מצליחים להגיע למגדר ולגיל שאליו אתם מכוונים.

שימו לב שכל פרטי הקשר נמצאים בעמוד הביו שלכם

אולי לרובכם זה יישמע מובן מאליו אבל תתפלאו שעד היום אנחנו רואים מאות חשבונות עסקיים שעדיים לא מיישמים את זה – הביו הוא המקום בו הלקוח הפוטנציאלי אמור ליצור עמכם קשר או להתחיל איזשהיא אינטרקציה עם המוצר שלכם. אם אתם לא ממלאים את כל הפרטים האפשריים, אתם פשוט מפספסים הזדמנויות. הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לשדרג את הביו שלכם.

השתמשו בפידבק

מדי כמה זמן, במקום להעלות עוד תחרות, פשוט שאלו את העוקבים שלכם שאלות שיכולות ליצור אינטראקציה שהיא לא רק לייק. למשל:

  • איזה בושם שלנו אתם הכי אוהבים?
  • איזו מנה אצלנו אתם הכי אוהבים?
  • למה התחלתם לעקוב אחרינו?

וכו'

כשגולש אחד רואה שגולשים אחרים מרוצים מכם, גם לו תהיה יותר מוטיבציה להתעניין בכם בגלל אפקט העדר. מצד שני, אתם גם צריכים להיות מוכנים למקרים בהם ההיענות תהיה נמוכה, ואז אולי כדאי לחשוב מחדש על האופן בו אתם משווקים את עצמכם.

תנו לעוקבים שלכם להרגיש מיוחדים

העוקבים שלכם צריכים להרגיש יותר מועדפים משאר משתמשי אינסטגרם, אתם צריכים לתת להם להרגיש שעצם העובדה שהם עוקבים אחריכם מגיע להם מכם יחס שונה. זה יכול לבוא לידי ביטוי בקופון למוצר שלכם (רק לעוקבים) או הזמנה לאיזושהיא סדנה שמיועדת אך ורק לעוקבים בדף שלך.

לסיכום

מלבד צבירת עוקבים נוספים לפרופיל שלכם והעלאה קבועה של פוסטים, אין ספק שיש עוד מטרה חשובה והיא לעורר שיח ולנצל הזדמנויות למשוך פרופילים או עוקבים שכבר מתעניינים במה שיש לכם להציע. אינסטגרם היא אולי לא פייסבוק ועדיין אין לה אוריינטציה עסקית כל כך גבוהה, אבל באמצעות כמה צעדים תוכלו להגדיל את אחוזי ההמרות גם דרכה.

מאת: לב ממדוב

המנכ"ל והמייסד של אינסטל'ה שיווק ופרסום באינסטגרם - בעל ניסיון של למעלה מעשור בשיווק דיגיטלי, חגורה שחורה בהמבורגרים ומומחה לניהול קמפיינים מורכבים ובניית אסטרטגיות.

עוד בנושא
המרדף אחרי טרנדים – משימה בלתי אפשרית?
אבטחת חשבון אינסטגרם
אבטחת חשבון אינסטגרם – כך תשמרו על החשבון שלכם
עדכון בניווט באינסטגרם
לאן נעלם אינסטגרם שופינג? עדכון מהפכני בניווט של אינסטגרם!
עדכון חדש בסרגל הניווט של אינסטגרם! כפתור ה"אינסטגרם שופינג" יורד וכפתור יצירת הפוסטים חוזר למקומו!
תגובה למאמר

    שם מלא*
    מייל*
    תגובה למאמר...

    תנו לנו להפוך את המותג שלכם להצלחה ברשת

    instale כאן משאירים פרטים

    השאירו פרטים ואנחנו נחייג אליכם, יש הרבה על מה לדבר :)

      שם מלא*
      טלפון*
      מייל*
      חשבון אינסטגרם*
      מאשר יצירת קשר וקבלת דיוור במייל
      מה דעתכם על הפוסט שכתבנו? חשובה לנו דעתכם!