איך להימנע מחסימות באינסטגרם ומה לעשות אם נחסמתם?

חסימה של חשבונות באינסטגרם הן דבר נפוץ. לפעמיים זה בגלל שאנחנו קצת משתוללים עם החשבון ולפעמיים אנחנו לא באמת יודעים… אם אתם רוצים להבין איך לצמצם את הסיכון לחסימות בעתיד או לנסות להיחלץ מחסימה קיימת, המשיכו לקרוא.

אחת התופעות המעצבנות ביותר היא חסימה של חשבונות משתמשים ברשתות החברתיות. חסימות של משתמשים או השהיות זמניות של משתמשים בפייסבוק הן דבר ידוע, אבל בשלוש השנים האחרונות אנחנו עדים ליותר ויותר חסימות של חשבונות גם באינסטגרם (שהיא כידוע כיום חלק מחברת פייסבוק).

לפעמיים מדובר בחשבונות פרטיים או עסקיים רגילים ולפעמיים מדובר בחשבונות דרכם אנחנו מנהלים את הפרסומים שלנו (Advertising Accounts). החדשות הטובות הן שאנחנו יודעים לא מעט על החסימות מהסוג הראשון ומה בדיוק גורם להן.

החדשות הפחות טובות הן שעל החסימות מהסוג השני אנחנו יודעים הרבה פחות, אבל ברור שהסיבות מעט שונות. בפוסט הנוכחי ניגע בחסימות מהסוג הראשון. מכיוון שלא ניתן לפרסם באופן אפקטיבי רק עם חשבון מפרסם, בעיית החסימות נוגעת למעשה לכל המשתמשים בפלטפורמה.

חסימה רגילה מול "חסימה נחבאת" (Shadowban)

הדבר הראשון שיפתיע אולי חלק מאיתנו הוא שיש שני סוגים של חסימות: חסימה רגילה וחסימה שאנחנו לא באמת רואים.

חסימה רגילה

החסימה מהסוג הראשון היא די פשוטה ושקופה: כשאתם מנסים להיכנס לחשבון שלכם, אתם מקבלים הודעה שהוא נחסם באופן זמני או קבוע. לפעמיים תוכלו לענות על כמה שאלות ולקבל גישה חזרה ולפעמיים לא. חסימות באינסטגרם יש גם הודעות שמתריעות על פעולות בעייתיות ספציפיות. לדוגמה, אם אתם מנסים להדביק תוכן שהמון משתמשים אחרים ניסו להדביק. במקרה הזה האלגוריתם של אינסטגרם מסיק שזה ספאם, אבל הוא לא בהכרח יחסום אתכם.

חסימות נחבאות Shadowban

חסימות נחבאות הן חסימות שאתם לא בהכרח רואים, אבל אתם תרגישו אותן בפחות חשיפה לפוסטים שלכם או בעלמות מוחלטת של הפוסטים בהאשטאגס שלכם. מדובר במשהו שקצת דומה לחסימה אלגוריתמית בגוגל וירידה בדירוגים. באתר של “the preview app”  תוכלו לקרוא על חסימות נחבאות ביתר פירוט

סיבות אפשרויות לחסימה ואיך אפשר לנסות למנוע אותן מבעוד מועד

לא משנה מאיזה סוג של חסימה אתם סובלים, יש לכך כמה סיבות ידועות (למרות שתמיד יכול להיות שמדובר בהחלטה שרירותית או כזו שהתרחשה מסיבה לא באמת ידועה).ניתן לחלק אותן לשלוש קטגוריות עיקריות:

1.התנהגות בעייתית באופן בו משתמשים באינסטגרם.
2.פישינג (מישהו חדר לחשבון שלכם והשתמש בו לרעה) או פריצה לחשבון.
3.שימוש באפליקציות צד שלישי כגון בוטים

לעיתים אלו אפליקציות שמתחזות לאפליקציות "טובות", אבל בפועל גם הן סוג של פישינג מכיוון שהן מנסות לשכנע אתכם שהן לא גורמות לנזק.

התנהגות בעייתית

התנהגות בעייתית היא בדרך כלל אחת מאלו:

1.יותר מדי פעולות בחשבון: במדריך למפתחים עבור אינסטגרם מצוין באופן ברור שחשבונות שמבצעים יותר מדי פעולות עשויים להיחסם.  אלו הם פחות או יותר המספרים לחשבונות וותיקים. לחשבונות חדשים המספרים הם חצי:

  • לייקים, תגובות, מעקב אחרי חשבונות או שליחת הודעות בכל שעה : עד 60 
  • פעולות כוללות ליום: 1440

2.פרסום תדיר מדי של פוסטים: מתקשר לסעיף הראשון, אנחנו לא יודעים בדיוק איזה רווח מינימלי בין פוסט לפוסט צריך להיות איך גם כאן קיימת הגבלה כאשר משתמשים מעלים יותר מ5-7 פוסטים ביום.

3.זכויות יוצרים על תמונות או תמונות בעייתיות אחרות: אל תשתמשו בתמונות שאחרים משתמשים בהן בתוך פוסטים חדשים שאתם יוצרים בלי לדעת אם הן מוגנות בזכויות יוצרים. גם אם ביקשתם רשות מהמשתמש, תייגו אותו בתוך הפוסט. באופן ברור, גם תמונות בעל אופי מיני / אלים / גזעני וכו' נכנסות לקטגוריה הזו.

4.דיווח על ידי משתמשים אחרים: משתמשים אחרים עשויים לדווח עליכם אם הצקתם להם או יש משהו בעייתי בפוסט שלכם. הבעיה היא שכל עוד לא מדובר בהפרה של זכויות היוצרים שלהם, אתם לא תקבלו על כך התראה. מצד שני, אם הרבה חשבונות חסמו אתכם ואתם לא יכולים ליצור איתם קשר, זו אינדיקציה טובה לכך שאולי זה המצב…

5.צבירת עוקבים בעייתיים: אם מספר העוקבים שלכם מזנק באופן לא הגיוני, שימו לב האם מדובר בעוקבים אמיתיים או בוטים. בוטים בדרך כלל יחסמו בעצמם ופשוט תקבלו הודעה שהם נחסמו. אם לא עשיתם את זה ביודעין, אולי מישהו מנסה "להתנקש" בחשבון שלכם ויש לדווח על כך לאינסטגרם  (שלוש הנקודות בעמוד הפרופיל שלכם ולחיצה על דיווח).

פישינג או פריצה לחשבון

פישינג קלאסי

פישינג קלאסי יבקש מכם להתחבר לחשבון שלכם באינסטגרם, אבל יפנה אתכם לאתר שהוא לא אינסטגרם. לדוגמה: https://www.instagram-me.com. משם "הפורצים" יוכלו פשוט לדוג את הפרטים שלכם. בדרך כלל הפישינג מתבצע בשני אופנים:

1.דרך הודעה פרטית: כאן אתם פשוט צריכים להסתכל היטב על הקישור. באופן כללי, אל תלחצו על קישורים מאנשים שאתם לא מכירים…

2.דרך הודעת דואר אלקטרוני – כאן אתם יכולים לראות גם מי השרת ששלח לכם את ההודעה: 

אתם צריכים להסתכל על החלק השני בכל כתובות (זו שאחרי ה@):
mail.instagram.com – תקין (כמו בתמונה)
mail.instagram-me.com – לא תקין מייל מאינסטגרם

פריצה לחשבון

פריצה לחשבון בלי הידיעה שלכם היא כבר עניין יותר בעייתי. הדרך הכי טובה למנוע פריצה מלכתחילה היא להשתמש באימות דו שלבי ואנחנו ממליצים על זה בחום! אימות דו שלבי יחייב את מי שמנסה להיכנס מטלפון חדש להזין קוד חד פעמי אותו תקבלו לאחר ביצוע האפשרות או לבצע אימות דרך הודעות SMS. את הקודים הקבועים יש לשמור במקום בטוח ולא בתוך הטלפון עצמו (למקרה שמישהו יגנוב אותו אבל יכנס מהטלפון שלו כדי לטשטש עקבות). כדי לעשות זאת:

1.היכנסו לעמוד הפרופיל

2.לחצו על התפריט הנפתח (שלושה פסים בצד שמאל למעלה) ולאחר מכן על גלגל השיניים למטה. (במחשב גלגלי השיניים יופיע בעמוד הפרופיל למעלה)

3.היכנסו לאבטחה (Privacy and Security במחשב)

4.הפעילו אימות דו שלבי

אימות דו שלבי באינסטגרם

5.באפליקציה בלבד: ליתר ביטחון, כנסו גם ל- "פרטי התחברות שמורים" (עדיין תחת "אבטחה"). שימו לב שהאופציה להיכנס דרך הטלפון הזה פועלת.

עוד אפשרות שכדאי להפעיל היא כניסה לאינסטגרם דרך פייסבוק. בדרך כלל זו אופציה אוטומטית, אבל כדאי גם לקשר ביניהם ידנית.

1.באפליקציה בחרו ב"שיתוף באפליקציות אחרות" או "חשבונות מקושרים" (מה שמופיע) בתוך תפריט ההגדרות (כפי שהצגנו קודם)
2.בחרו בפייסבוק

חיבור לאפליקציות בעייתיות

חיבור לאפליקציות בעייתיות הוא אחד הדברים שאינסטגרם פחות אוהבת. בדרך כלל מדובר באפליקציה שמדביקה בשמכם ואולי אתם בכלל לא יודעים שהפעלתם אותה. כלומר, מדובר בסוג של בוט.

למרות זאת, יש כמובן את היוצאים מן הכלל. לדוגמה, אפליקציות כמו Zapier נחשבות לאפליקציות בטוחות אך שוב, לפי המדיניות של אינסטגרם כמעט הכל אסור.  כדי להסיר אפליקציות מחוברות באפליקציה, אתם צריכים לחזור לתפריט הגדרות ולגשת אל אבטחה.

תחת "נתונים והיסטוריה" (בחלק התחתון), תוכלו לראות את "אפליקציות ואתרים". במחשב האפשרות הזו תופיע ישירות בתוך מסך ההגדרות שלכם. המסך במחשב אמור להיראות דומה לזה:

חיבור חשבון אינסטגרם לאפליקציות חיצוניות

מקור: PLANN

מה לעשות אם החשבון שלכם כבר נחסם?

במידה והחשבון שלכם כבר נחסם באופן קבוע, איגוד האינטרנט הישראלי ממליץ על כמה דברים שאתם יכולים לנסות:

1.אם לא עשיתם שום דבר חשוד ואתם סבורים שבאמת מדובר בטעות: אתם יכולים לגשת אל הטופס הזה ולמלא אותו.

2.במידה ופרצו לכם לחשבון ואתם לא מצליחים לחזור אליו, יש את הטופס הזה. שימו לב שבטלפונים מסוימים יכול להיות שקוד האימות שקיבלתם יהיה הפוך (לדוגמה, אם קיבלתם 123 והקוד לא עובד, הקלידו 321).

3.אם יש בעיה אמיתית עם האופן שבו פעלתם, ישנו גם מרכז גישור באנגלית. בשדה הראשון בטופס עליכם לרשום facebook.com ואז גם תוכלו לבחור את המדינה שלכם.

לסיכום

להיחסם מחוץ לאינסטגרם זה בהחלט לא דבר נעים, אבל אם אתם מודעים לעניין או שקיבלתם הודעה רק על השהייה ספציפית או השהייה זמנית, יש לא מעט דברים שאתם יכולים לעשות כדי למנוע השהייה עתידית. גם אם כבר נחסמתם לצמיתות, יש מספר דרכים בהן אתם יכולים לפעול, למרות שכאן הדברים נעשים יותר מסובכים, במיוחד אם החשבון שלכם נוצל לרעה, בין אם ידעתם על כך ובין אם לא.

מאת: לב ממדוב

המנכ"ל והמייסד של אינסטל'ה שיווק ופרסום באינסטגרם - בעל ניסיון של למעלה מעשור בשיווק דיגיטלי, חגורה שחורה בהמבורגרים ומומחה לניהול קמפיינים מורכבים ובניית אסטרטגיות.

עוד בנושא
המרדף אחרי טרנדים – משימה בלתי אפשרית?
אבטחת חשבון אינסטגרם
אבטחת חשבון אינסטגרם – כך תשמרו על החשבון שלכם
עדכון בניווט באינסטגרם
לאן נעלם אינסטגרם שופינג? עדכון מהפכני בניווט של אינסטגרם!
עדכון חדש בסרגל הניווט של אינסטגרם! כפתור ה"אינסטגרם שופינג" יורד וכפתור יצירת הפוסטים חוזר למקומו!
תגובה למאמר

    שם מלא*
    מייל*
    תגובה למאמר...

    תנו לנו להפוך את המותג שלכם להצלחה ברשת

    instale כאן משאירים פרטים

    השאירו פרטים ואנחנו נחייג אליכם, יש הרבה על מה לדבר :)

      שם מלא*
      טלפון*
      מייל*
      חשבון אינסטגרם*
      מאשר יצירת קשר וקבלת דיוור במייל
      מה דעתכם על הפוסט שכתבנו? חשובה לנו דעתכם!