הסתרת לייקים באינסטגרם

איך מסתירים לייקים באינסטגרם, למה בכלל צריך את זה ומתי נכון להשתמש בהסתרת לייקים בפוסטים? כל התשובות במדריך!

אי שם בשנת 2021 אינסטגרם החליטו להשיק את האפשרות להסתיר לייקים למשתמשים. לכאורה, מדובר בצעד לא מוסבר שכן הלייקים מהווים חלק אינטגרלי מהפורמט של המערכת. אם זאת, ישנו סיפור ארוך מאחורי המיזם של אינסטגרם שמתקשר לשורה של עדכונים שבוצעו באינסטגרם בשנתיים האחרונות לשיפור חוויית המשתמש בפלטפורמה.

למה אינסטגרם הוסיפו הסתרת לייקים?

אומרים שהאדם הולך אחרי העדר ומספיק להיכנס לאינסטגרם בשביל להבין עד כמה זה נכון. הלייקים באינסטגרם נהיו מאין אסמכתא לתוכן ויראלי ואיכותי. באופן אינטואטיבי אנחנו עוצרים ומתעניינים בפוסטים עם הרבה לייקים ומרפרפים בעין עצלה על פוסטים עם מעט לייקים או בלי לייקים בכלל.

המצב הזה הופך את כמות הלייקים והתגובות להיות העיקר והערך של התוכן עצמו הופך להיות התפל. המגמה הזו העלתה חששות בקרב מקבלי ההחלטות ברשת החברתית, שכן הדגש באינסטגרם הוא לספק לגולשים תוכן עם ערך אמיתי.

מעבר להתנגשות עם האג'נדה של אינסטגרם, המרדף אחר הלייקים גרם ללחץ וסטרס למשתמשים רבים. מחקר שבוצע בברזיל בשנת 2020 בקרב 513 נערות מתבגרות הראה ש78% מהמתבגרות הסתירו חלקים בגוף שלהם בפוסטים שלהן מחשש שיורידו את כמות הלייקים שיקבלו, ו43% מהן מחקו לחלוטין את המשתמשים שלהן בגלל שכמות הלייקים הזעומה שקיבלו הורידה את הדימוי העצמי שלהן.

עקב כך, בשנת 2021 אינסטגרם החליטו לעשות עדכון ולהשיק את הסתרת לייקים. לטענת אינסטגרם, חלק מהמשתמשים העידו שהם ראו את השינוי באור חיובי וחלק מהמשתמשים התנגדו לרעיון. ולכן, במרץ 2021 אינסטגרם החליטו לתת לכל אחד מהמשתמשים להחליט האם להסתיר את הלייקים שלהם או לא.

האם הסתרת לייקים משפיעה על הביצועים של הפוסטים שלכם?

התשובה הקצרה היא לא. מהצד של האלגוריתם של אינסטגרם להסתרת לייקים אין כל השפעה על החשיפה של פוסטים והיא לא מהווה סיגנל לדירוג התכנים באינסטגרם.

מהצד השני של המתרס, כפי שציינו מעל, הסתרת לייקים יכולה להתפרש גם בשלילה בקרב חלק מהמשתמשים ולגרום להם להרמת גבה, במיוחד לאור האובססיה ללייקים שנבנתה בקרב חלק מהמשתמשים לאורך השנים.

מתי כדאי להסתיר לייקים?

התשובה לשאלה משתנה בהתאם לצורת השימוש שלכם באינסטגרם. אם אתם בעלי חשבון פרטי בעל כמה עשרות או מאות עוקבים, ואתם מרגישים שכמות הלייקים שאתם מקבלים מדאיגה אתכם, תנסו להסתיר את הלייקים לשבוע או שבועיים ותראו אם זה משפר את חוויית השימוש שלכם באינסטגרם.

בכל הנוגע לבעלי עסקים ומשפיענים, אי אפשר להתעלם מהעובדה שעדיין הלייקים במקרים מסויימים מהווים מאין הצבעת אמון בתכנים שלכם, אם כי המגמה הזו נמצאת בירידה וישנה עלייה בביקוש לתכנים בעלי ערך שנראים טוב ויזואלית גם מהצד של האלגוריתם וגם מהצד של המשתמש. ולכן, אם אין לכם עדיין קהל רחב וכמות הלייקים שלכם לא גבוהה ומנגד אתם באמת משקיעים בתוכן איכותי, הסתרת לייקים יכולה להיות אופציה טובה עבורכם.

איפה ניתן לראות את הלייקים של פוסטים עם לייקים מוסתרים?

כאשר אתם בוחרים להסתיר לייקים בפוסטים, תוכלו לראות את הביצועים של אותם פוסטים בממשק התובנות של אינסטגרם שזמין לחשבונות יוצר וחשבונות עסקיים (ניתן להמיר את החשבון שלכם לחשבון עסקי/יוצר במספר קליקים בודדים וללא עלות).

אם אתם בעלי חשבון פרטי, תוכלו לראות את הלייקים בפוסטים מוסתרי הלייקים שלכם ע"י כניסה לפוסט ולחיצה על הלינק "נוספים" שמחליף את כמות הלייקים של הפוסט.

Instagram Insights

איך להסתיר לייקים באינסטגרם בחשבון האישי?

ישנם שתי דרכים שבהן אתם יכולים לבחור להסתיר את הלייקים של הפוסטים שלכם, במעמד העלאת הפוסט והסתרת לייקים בפוסטים קיימים שכבר הועלו.

כדי להסתיר לייקים בפוסט שאתם מעלים, תבצעו את כל שלבי העלאת הפוסט עד למסך כתיבת הקאפשן. בתחתית העמוד לחצו על "הגדרות מתקדמות" (Advanced Settings) ולחצו על הלחצן שכתוב עליו "הסתרת מספר הלייקים והצפיות בפוסט זה" (Hide like and view counts on this post).

כדי להסתיר לייקים בפוסט לאחר שכבר העליתם אותו, היכנסו לפוסט ולחצו על שלוש הנקודות בחלק העליון השמאלי של הפוסט ולחצו על "הסתרת ספירת לייקים" (Hide Like Counts).

הסתרת לייקים בפוסט

איך להסתיר לייקים של פוסטים של חשבונות אחרים?

אם חשקה נפשכם להסתיר את הלייקים של כלל הפוסטים שאתם רואים בפיד שלכם, תוכלו לעשות זאת ע"י כניסה לפרופיל האישי, לחיצה על תפריט ההמבורגר בחלק העליון השמאלי של הפרופיל (ימין אם הממשק שלכם באנגלית) –> הגדרות –> פרטיות –> פוסטים ולחיצה על הכפתור "הסתרת מספר הלייקים והצפיות" (Hide Like and View Counts).

להסתיר לייקים באינסטגרם

לסיכום, הסתרת הלייקים היא אופציה נהדרת לשיפור חוויית המשתמש בקרב משתמשים שההתעסקות המרובה בלייקים משפיעה על מצב רוחם ועל חווייתם באינסטגרם. הפיצ'ר הזה ועוד רבים אחרים שהגיעו אלינו בתקופה האחרונה מציגים כיוון ברור מאוד של אינסטגרם – מה שמכריע בסופו של דבר הוא התוכן ולא המספרים שהוא מייצר.

מאת: יונתן

מנהל קמפיינים באינסטל'ה ואבא לכלב במשרה מלאה, מכור לגילוי טכנולוגיות פרסום חדשות ופריק של שיווק באמצעות תוכן - חובב מטאל מושבע וחוטא לעיתים בנגינה על גיטרה.

עוד בנושא
המרדף אחרי טרנדים – משימה בלתי אפשרית?
אבטחת חשבון אינסטגרם
אבטחת חשבון אינסטגרם – כך תשמרו על החשבון שלכם
עדכון בניווט באינסטגרם
לאן נעלם אינסטגרם שופינג? עדכון מהפכני בניווט של אינסטגרם!
עדכון חדש בסרגל הניווט של אינסטגרם! כפתור ה"אינסטגרם שופינג" יורד וכפתור יצירת הפוסטים חוזר למקומו!
תגובה למאמר

    שם מלא*
    מייל*
    תגובה למאמר...

    תנו לנו להפוך את המותג שלכם להצלחה ברשת

    instale כאן משאירים פרטים

    השאירו פרטים ואנחנו נחייג אליכם, יש הרבה על מה לדבר :)

      שם מלא*
      טלפון*
      מייל*
      חשבון אינסטגרם*
      מאשר יצירת קשר וקבלת דיוור במייל
      מה דעתכם על הפוסט שכתבנו? חשובה לנו דעתכם!