אינסטגרם חיפוש – איך זה עובד?

אפשרות החיפוש באינסטגרם מאפשרת לנו למצוא פוסטים, מוצרים, סרטונים ומקומות שאנו מתעניינים בהם בצורה קלה ומהירה. איך זה עובד? כל הפרטים במאמר.

החיפוש באינסטגרם מאפשר לנו לחפש תכנים ספציפיים מתוך מליוני פוסטים ומשתמשים באינסטגרם. מסך החיפוש כולל התוכו גם את מסך האקספלור – מסך שכולל תכנים חדשים שהאלגוריתם של אינסטגרם מציע על בסיס התעניינות עבר.

איך משתמשים בחיפוש באינסטגרם?

נניח ואתם רוצים למצוא רעיונות לעיצוב ציפורניים באינסטגרם. ברגע שתיכנסו לחיפוש (לחיצה על זכוכית המגדלת בתפריט הניווט התחתון) תוכלו להזין את המילה "ציפורניים" ולפני שתלחצו על כפתור החיפוש כבר תוכלו לראות מספר חשבונות שעוסקים בעיצוב ציפורניים.

חיפוש באינסטגרם

החשבונות שמוצגים לכם נבחרים ע"י האלגוריתם של אינסטגרם שדרך פעולתו הייתה תעלומה עד לפני כשנתיים כאשר אינסטגרם החלו באופן הדרגתי לשתף את אופן הפעולה שלו, בין השאר את אופן הפעולה של מנוע החיפוש, עליו נפרט בהמשך.

חזרה לשימוש בחיפוש, ברגע שתלחצו על כפתור החיפוש לאחר שהזנתם מילת חיפוש כלשהי ("ציפורניים" במקרה שלנו), אתם תוכלו לבחור לראות תוצאות לפי 5 קטגוריות – מקומות, תיוגים (האשטגים), שמע, חשבונות ומובילים (פוסטים ורילס).

אינסטגרם חיפוש

אגב, אם אתם לוחצים על כפתור החיפוש באינסטגרם ולא מזינים כלום, תוכלו לראות את החיפושים האחרונים שלכם. אם תרצו למחוק את החיפושים האחרונים שלכם מהחשבון פשוט לחצו על כפתור ה-X הקטן לצד כל חיפוש.

איך אינסטגרם מדרגת את התוצאות?

בשונה משאר המסכים באינסטגרם (פיד, סטוריז, רילס ואקספלור) בהם אינסטגרם בוחרים להציג לנו תכנים על בסיס מידע עבר, במסך החיפוש יש לנו שליטה מסויימת על הפלט של המערכת שכן אנחנו מזינים מילות חיפוש ספציפיות שמעניינות אותנו.

יתרה מזאת, ההתנהגות שלנו לאחר ביצוע החיפוש עוזרת לאינסטגרם לסדר ולדרג את החיפושים הבאים לאותם מילות חיפוש. לדוגמא, אם אנחנו מחפשים את המילה "ציפורניים" ולאחר מכן יוצאים מהאפליקצייה מבלי ללחוץ על שום דבר, הפעולה הזו מעבירה לאינסטגרם שאולי תוצאות אלו הן אינן רלוונטיות למילת החיפוש הזו.

דבר נוסף שחשוב להכיר הוא שאינסטגרם משתדלים להתאים את תוצאות החיפוש לכל משתמש על בסיס פעילות העבר שלו, כלומר תכנים ומשתמשים של חברים, עסקים ויוצרי תוכן שהבעתם בהם עניין בעבר (ע"י לייקים, תגובות, שיתופים וכו') יקבלו עדיפות בתוצאות החיפוש שלכם.

לדוגמא, אם אתם מחפשים את הביטוי חלל ואתם עוקבים אחרי ההאשטאג #חדשותמהחלל, סביר להניח שהוא יופיע בראש תוצאות החיפוש שלכם תחת הקטגוריה של "תיוגים".

כל המידע בו אינסטגרם משתמשים מתוך חשבונות, האשטגים ומקומות כדי לדרג אותם בתוצאות החיפוש נקרא "סיגנלים". הסיגנלים שחשוב להכיר הם:

מונח החיפוש

מונח החיפוש המוזן הוא עדיין הסיגנל החשוב ביותר עבור אינסטגרם על מנת להתאים לכם את תוצאות החיפוש. לכן, גם עם נבצע אופטימיזציות כאלו ואחרות כדי להיות מדורגים טוב יותר בתוצאות החיפוש באינסטגרם, עדיין חשוב לזכור שבמידה ואנחנו לא רלוונטיים למה שהגולש חיפש, אנחנו פשוט לא נופיע.

פעילות החשבון

כפי שציינו לעיל, פעילות החשבון שלכם עוזרת לאינסטגרם להחליט מה יכול להיות הכי רלוונטי עבורכם.

פעילות תוצאת החיפוש

אינסטגרם בנוסף להיסטוריית הפעילות שלכם לוקחת בחשבון גם את היסטוריית הביצועים של כל תוצאה בתוצאות החיפוש וקוראת להם "סיגנלי פופולאריות", סיגנלי הפופולאריות כוללים את כמות הקליקים, הלייקים, השיתופים והמעקבים עבור חשבונות, האשטגים ומקומות בתוצאות החיפוש.

איך לעשות אופטימיזציה לתוצאות החיפוש?

אין ספק שלהופיע בתוצאות החיפוש של אינסטגרם עבור ביטויים עם חיפושים רבים זו מטרה של חשבונות רבים של עסקים ויוצרי תוכן. החדשות הטובות הן שעל ידי מספר פעולות פשוטות לאופטימיזציה תוכלו להגדיל את הסיכויים שלכם באופן משמעותי להיות מדורגים עבור הביטויים הרלוונטיים עבורכם.

בחרו שם משתמש רלוונטי

אם רגע נתעלם מכל הפרמטרים של מנוע החיפוש שדיברנו עליהם, בסופו של דבר מה הבסיס של מנוע חיפוש הוא לקבל קלט מהגולש ולחפש אותו בתוך מאגר של תוצאות. לכן, חשוב שהמילה שאתם רוצים להיות מדורגים עליה תופיע בפרופיל שלכם כאשר העדיפות העליונה היא לשלב אותה בשם העמוד שלכם.

לדוגמא, אם אתם בעלי סטודיו לציפורניים בשם Beauty Nails אתם יכולים להוסיף את המילה "בניית ציפורניים" לשם המשתמש שלכם כדי לעזור למערכת לדרג את העמוד שלכם עבור הביטוי בניית ציפורניים.

השתמשו במילות מפתח בביוגרפיה

אותו הקו המנחה ממשיך גם לביו. ודאו שהביוגרפיה שלכם כוללת את מילות המפתח שמספרות את מהות הפרופיל שלכם בצורה הטובה ביותר והייתם רוצים להיות מדורגים עליהן. לדוגמא, עם אתם בעלי פרופיל של עסק שפועל באיזור ספציפי, הוספה של כתובת העסק בביו תעזור למערכת להציג את העסק שלכם עבור גולשים שנמצאים באיזורכם.

השתמשו במילות מפתח בתכנים שלכם

אם אתם רוצים שהפוסטים שלכם יופיעו בתוצאות החיפוש, ודאו שאתם משתמשים במילות המפתח בקאפשן של הפוסט והשתמשו בהאשטגים רלוונטיים.

ממה צריך להימנע?

אינסטגרם לוקחת את נושא הפרטיות והאבטחה באופן רציני. השתדלו להימנע מפרסום של תוכן ספאמי או תוכן שאינו נמצא באותו קו עם מדיניות הפרסום של אינסטגרם שכן אם תעשו זאת החשבון שלכם ידורג נמוך יותר בתוצאות החיפוש ואף יוסר משם לחלוטין.

לסיכום, אין ספק שמסך החיפוש זו דרך מצויינת עבור עסקים ויוצרי תוכן להגדיל את החשיפה שלהם. עכשיו כאשר אתם מכירים את מנוע החיפוש קצת יותר טוב, השתמשו בכך לטובתכם ובדקו מה אתם יכולים לעשות כדי להיות מדורגים גבוה יותר. בהצלחה!

מאת: יונתן

מנהל קמפיינים באינסטל'ה ואבא לכלב במשרה מלאה, מכור לגילוי טכנולוגיות פרסום חדשות ופריק של שיווק באמצעות תוכן - חובב מטאל מושבע וחוטא לעיתים בנגינה על גיטרה.

עוד בנושא
המרדף אחרי טרנדים – משימה בלתי אפשרית?
אבטחת חשבון אינסטגרם
אבטחת חשבון אינסטגרם – כך תשמרו על החשבון שלכם
עדכון בניווט באינסטגרם
לאן נעלם אינסטגרם שופינג? עדכון מהפכני בניווט של אינסטגרם!
עדכון חדש בסרגל הניווט של אינסטגרם! כפתור ה"אינסטגרם שופינג" יורד וכפתור יצירת הפוסטים חוזר למקומו!
תגובה למאמר

    שם מלא*
    מייל*
    תגובה למאמר...

    תנו לנו להפוך את המותג שלכם להצלחה ברשת

    instale כאן משאירים פרטים

    השאירו פרטים ואנחנו נחייג אליכם, יש הרבה על מה לדבר :)

      שם מלא*
      טלפון*
      מייל*
      חשבון אינסטגרם*
      מאשר יצירת קשר וקבלת דיוור במייל
      מה דעתכם על הפוסט שכתבנו? חשובה לנו דעתכם!