ניתוח מתחרים באינסטגרם בשלושה צעדים

אם מבט על חשבונות האינסטגרם של המתחרים שלכם גורם לכם לחשוב מה הם עושים יותר טוב מכם, יש לכך תשובה והיא תתקבל לאחר שתבצעו מחקר מתחרים.

רוב האנשים מזניחים את תהליך מחקר המתחרים או לא עושים אותו כלל וחבל, זהו תהליך חשוב ומשמעותי אשר ייתן לכם הרבה מידע ותובנות ויעזור לכם גם להגדיר ציפיות בנוגע לפעילות שלכם. זו הדרך לגלות למה הקהל שלכם הכי מתחבר, מה הגישה הנכונה ביותר לקהל שלכם, מהי תדירות ההעלאת הפוסטים, הStorys, והלייבים שעליכם להעלות וכו'.

מדוע אתם רוצים לחקור את המתחרים שלכם באינסטגרם?

אם אתם נמצאים בתחילת הדרך שלכם תרצו להתחיל ברגל ימין וללמוד מהצלחות של אחרים. כוותיקים, תרצו להיות עם אצבע על הדופק ולדעת מהם הטרנדים שהקהל שלכם נמשך אליהם. ניתוח מתחרים יעזור לכם:

  • להשוות את הביצועים שלכם מול אחרים
  • להישאר בראש כשאתם מודעים לטרנדים העכשוויים
  • לשפר את האסטרטגיה שלכם במינימום משאבים
  • לזהות הזדמנויות ולנצל אותם במיידי

כיצד לבצע מחקר וניתוח מתחרים 

בחינת המתחרים שלכם וזיהוי הפעולות שהם עושים ושמובילות לאינגייג'מנט גבוה, יעזרו לכם לנהל את החשבון שלכם טוב יותר וכל זאת בשלושה שלבים:

שלב ראשון – זיהוי מתחרים

את המחקר שלכם אתם רוצים לעשות על 5-3 מתחרים ובהם עסק קטן, עסק גדול, מתחרה ישיר, מתחרה עקיף ורצוי גם לעקוב אחר אושיית רשת שמשפיעה על הקהל שלכם. אתם רוצים למצוא את אלה שפעילים ברשת וזוכים לאינגייג'מנט גבוה(!) ורק את אלו.

  • חפשו חשבונות

בצעו חיפוש של חשבונות מתחרים. למשל, אם יש לכם מותג שעוסק בעיצוב תכשיטים, גשו לסרגל החיפוש וכתבו כל ווריאציה אפשרית הקשורה למילה "תכשיטים" או "תכשיטים מעוצבים". במקרה הזה חיפשנו מילה אחת "תכשיטים" וקיבלנו רשימה של חשבונות הכוללים את המילה שחיפשנו או שהמילה הזו מופיעה בתיאור שלהם. אגב, לא לשכוח לעשות את אותה הבדיקה בשפות נוספות כדי לקבל השראה מחשבונות אינסטגרם מעבר לים – בגלל התחרות הגדולה שקיימת בחו"ל העסקים נאלצים לתת פייט רציני באינסטגרם והאמת שברוב המקרים הם עושים עבודה מעולה ויש הרבה מה ללמוד מהם.

חיפוש באינסטגרם

  • השתמשו בהאשטאג#

בדיוק באותו סרגל חיפוש, אפשר לחפש גם האשטאגים כמובן. הרשימה שתתקבל היא של האשטאגים עם המילה שחיפשתם מחשבונות ומתחרים שונים – לא לשכוח לעבור בין Top, Accounts, Tags, Places ואם יש לכם עסק פיזי, כדאי שתתעכבו על כל אחד מהם. במדריך שלנו תוכלו לקרוא עוד על השימוש בהאשטאגים.

האשטאגים באינסטגרם

  • קבלו הצעות מאינסטגרם 

דרך נוספת למצוא מתחרים היא פשוט לראות מה אינסטגרם מציעה לכם, תחת "Suggested for You" – אגב אינסטגרם עושה את זה לא רע בכלל – טוב זו רשת חברתית זו העבודה שלה :). כנסו לחשבון שלכם ולחשבונות המתחרים וקבלו המלצות לחשבונות המציעים שירותים או מוצרים שדומים לאלו שלכם. 

שלב שני – איסוף נתונים על המתחרים

לאחר שיש לכם רשימת מתחרים קצרה, עכשיו תוכלו להתחיל לאסוף נתונים ולבחון את הביצועים שלהם. 

  • עוקבים 

אתם רוצים למדוד את מספר העוקבים וקצב הגדילה שלהם(!) המטרה שלכם היא להבין כמה עוקבים יש למתחרים וכמה מהר הם גדלים. 

בחנו כמה עוקבים יש למותג בסך הכל ומה קצב הצמיחה היומי והחודשי שלו. לרוב קצב צמיחה עקבי ובוודאי שגדול יכול להצביע על התעניינות של הקהל במותג ובתחום. הנתון הזה ייתן לכם אינדיקציה למספר העוקבים הפוטנציאלי שאתם יכולים להגיע אליהם וכמובן הפרט החשוב ביותר הוא מה סדר גודל של קהל היעד שלכם באינסטגרם(!). 

  • ביצועי תוכן

ניתוח תוכן המתחרים פוסטים, סטוריז, Reels, IGTV ואחרים, יעזרו לכם להבין מה מעניין את הקהל או במילים אחרות מה יכול להוביל אתכם ליותר עוקבים ויותר מעורבות בחשבון. עשו ספירת פוסטים כוללת של המתחרים, ובחנו  את תדירות הפרסום וסוגי הפוסטים – ז"א עליכם לייצר טבלה מפורטת שבה יופיעו הפרמטרים הבאים: כמות התוכן שהועלה בשנה האחרונה (פר חודש) סוג התוכן שהועלה, וזמני פרסום התוכן – נסו לאתר שיטתיות. בחינת התכנים תעזור לכם לקבל החלטות קריטיות לחשבון שלכם: באילו סוגי פוסטים להתמקד ובאיזו תדירות לפרסם. 

אגב, יש לא מעט מערכות חיצוניות שעושות את העבודה בשבילכם כמו Iconosquare ודומיהם אבל הם כמובן בתשלום (אגב לאייקונסקוור יש לנו קוד קופון של 5% בהזנת הקוד icopromoR5, תהנו).

  • מעורבות (Engagement)

הדבר הבא שאתם רוצים להסתכל עליו הוא התגובות והמעורבות של הקהל של המתחרים שלכם: אתם רוצים לבדוק כמה תגובות יש לכל פוסט, אילו פוסטים גוררים להכי הרבה תגובות, אילו תגובות מגיבים (כןכן, ממש לעבור תגובה תגובה ולקרוא). מידע זה יעזור לכם לגלות אילו פוסטים יובילו למעורבות מצד הקהל שלכם.

אתם רוצים לבדוק אילו סוגי פוסטים מובילים להכי הרבה תגובות, לבחון האם הקהל אוהב וידאו, תמונה, קרוסלה של תמונות וכו'. בנוסף, חשוב מאוד שתתרשמו מהתמונה וסגנון צילום (אגב יש כאן אחלה מדריך בנושא) ומהשפה והסגנון שבהן הפוסטים נכתבו (למשל, האם הקהל שלכם מתחבר לפוסטים שיש בהם הומור או אולי דווקא פוסטים עם ידיעות חדשניות). 

  • האשטאגים (Hashtags)

רבים ממעיטים בערכן או לא עושים זאת נכון אבל אתם חייבים ללמוד לעבוד איתם נכון ולהרחיב את התנועה האורגנית שלכם. לכן, תבחנו מהם ההאשטאגים הפופולאריים של המתחרים שלכם ונסו לראות אם אתם יכולים "להצטרף לחגיגה החינמית" גם בפוסטים שלכם. רבים לא יודעים אבל ישנם משתמשים (והרבה) שעוקבים בעיקר אחריי האשטאגים בנוסף לאנשים – אל תשכחו את זה.

המטרה של האשטאגים היא לאפשר לכם להגיע לקהל גדול יותר בצורה אורגנית וחכמה. אתם לא רוצים להעמיס בהאשטאגים ורוצים לבחור רק את אלו שיעזרו לאנשים למצוא אתכם. 

שלב שלישי – צרו דו"ח

טוב זה אולי החלק הכי חשוב – זה הזמן להכניס את כל הנתונים לדו"ח מסודר ולראות את התמונה המלאה על המתחרים 🙂 לאחר שתבחנו את המתחרים שלכם רכזו את כל המידע במקום אחד או השתמשו במערכת צד 3 (חשוב לבחור מערכת אמינה ומוכרת) ותתחילו לנתח את הנתונים, אתם תופתעו לגלות שתלמדו המון מהדוח הזה.

ברגע שכל המידע יהיה מולכם, תוכלו כבר להגדיר את המטרות שלכם בצורה ריאלית ומבוקרת ולא בשלוף מהמותן. החליטו אילו פוסטים להעלות, כל כמה זמן לפרסם ואפילו מתי לפרסם. הניתוח לא ידרוש מכם זמן רב אך הוא יתן לכם מידע יקר על המתחרים, על הקהל שלכם ויעזור לכם לקבל החלטות חשובות בנוגע לניהול החשבון שלכם באינסטגרם.

בהצלחה!

מאת: לב ממדוב

המנכ"ל והמייסד של אינסטל'ה שיווק ופרסום באינסטגרם - בעל ניסיון של למעלה מעשור בשיווק דיגיטלי, חגורה שחורה בהמבורגרים ומומחה לניהול קמפיינים מורכבים ובניית אסטרטגיות.

עוד בנושא
המרדף אחרי טרנדים – משימה בלתי אפשרית?
אבטחת חשבון אינסטגרם
אבטחת חשבון אינסטגרם – כך תשמרו על החשבון שלכם
עדכון בניווט באינסטגרם
לאן נעלם אינסטגרם שופינג? עדכון מהפכני בניווט של אינסטגרם!
עדכון חדש בסרגל הניווט של אינסטגרם! כפתור ה"אינסטגרם שופינג" יורד וכפתור יצירת הפוסטים חוזר למקומו!
תגובה למאמר

    שם מלא*
    מייל*
    תגובה למאמר...

    תנו לנו להפוך את המותג שלכם להצלחה ברשת

    instale כאן משאירים פרטים

    השאירו פרטים ואנחנו נחייג אליכם, יש הרבה על מה לדבר :)

      שם מלא*
      טלפון*
      מייל*
      חשבון אינסטגרם*
      מאשר יצירת קשר וקבלת דיוור במייל
      מה דעתכם על הפוסט שכתבנו? חשובה לנו דעתכם!