איך להעלות עוקבים באינסטגרם?

אינסטגרם היא ה-פלטפורמה לקידום העסק שלכם – יחד עם זאת, קשה מאוד להשיג עוקבים שיהפכו ללקוחות פוטנציאליים. אז מה הפתרון? לפניכם כמה דרכים ושיטות איך להעלות את כמות העוקבים באינסטגרם שלכם.

כיודע אינסטגרם היא אחת מפלטפורמות המדיה החברתיות הפופולריות ביותר שקיימות ברחבי העולם והיא לא רק על תמונות של חתולים וסלפי – אלא כלי שיווקי יעיל במיוחד. עסקים קטנים וגדולים כאחד נעזרים באיסנטגרם כדי להגדיל את החשיפה למותג שלהם, לנהל אינטראקציה עם קהל היעד, להגיע ללקוחות חדשים, להגדיל את תנועת הגולשים באתר ואת ההכנסות.

יחד עם זאת, הפיכת חשבון האינסטגרם שלכם לפופולרי ואהוד זו לא משימה פשוטה. היום נהיה קשה מאוד להשיג עוקבים, במיוחד אם יש לכם עסק קטן יחסית ולא מוכר. אך אל דאגה, ישנן שיטות וטיפים רבים שיעזרו לכם להעלות את העוקבים, והנה כמה מהם לפניכם:

הקפידו לפרסם תמונות באיכות גבוהה

בכל חשבון אינסטגרם מצליח התמונות שתמצאו יהיו איכותיות וברזולוציה גבוהה. אינסטגרם עמוסה ביוצרי תוכן מוכשרים, וכדי שהחשבון שלכם יבלוט אתם חייבים להשקיע בתמונות שאתם מעלים, לשיב לב לצבעים, לקומפוזיציה, לרקעים וכו'. סביר להניח שהגולשים לא יעקבו אחרי החשבון שלכם אם אתם מעלים תמונות מטושטשות ולא מקצועיות, לא משנה כמה התוכן שלכם מעניין.

אין זה אומר שחייבים לשכור שירותי צלם מקצועי. ניתן להגיע לתמונות באיכות גבוהה גם עם סמארטפון טוב ועם תוכנות עריכה פשוטות יחסית. אנחנו תמיד ממליצים בראש ובראשונה להקים פיד אסתטי ויפה לעין, לבנות בעצם את הקו העיצובי של הדף ורק לאחר מכן להתקדם לשלבים הבאים.

צילום תמונות באיכות גבוהה

גוונו את התוכן שלכם

לגולשים נמאס לראות את אותו תוכן שוב ושוב, לכן חשוב מאוד ליצור תוכן מגוון ככל שניתן. פרסמו תמונות, רילס, סרטונים וסטוריז שיהיו שונים זה מזה ויציגו זווית חדשה על העסק שלכם. כך תוכלו להגיע לקהלים חדשים עם תחומי עניין שונים. תמיד שימו את עצמכם בנעלי הגולש – אם עקבתם אחרי בלוגר שסוקר רכבים אתם לא תרצו כל יום לפתוח את הפיד ולראות את אותם הסיקורים פעם אחר פעם, אם הבלוגר לא יגוון בסוג התוכן ובצורת הההגשה שלו סביר להניח שבאחד הימים אתם פשוט תסירו עוקב.

השתמשו בהאשטגים

ההאשטגים של אינסטגרם אלו אחד מהכלים הבסיסיים ביותר שאינסטגרם מספקת כדי להגיע באופן אורגני לקהלים חדשים. מדובר במעין תגית שמאגדת תכנים סביב נושא מסוים. לפני שאתם לוחצים על פרסום פוסט, מומלץ מאוד להוסיף האשטגים רלוונטים לתמונה או לטקסט שכתבם – שימו לב, אם תשייכו האשטגים שלא קשורים לתמונה או לטקסט שנכתב האלגוריתם של אינסטגרם לא יעניק חשיפה ומשקל לתיוגים שלכם.

פוסטים שמופיעים בעמוד האשטג מצליח, נחשפים לכמות משתמשים רבה. ככל שתהיה לכם חשיפה גבוהה יותר, כך תוכלו להשיג יותר עוקבים. מומלץ לערוך רשימה של 10 מילות מפתח שרלוונטיות לתחום העסק שלכם ולהוסיף אותן כהאשטגים, יחד עם האשטגים נוספים שזוכים לפופולריות. אגב, אינסטגרם מאפשרת לכם להוסיף עד 30 האשטגים בכל פוסט, וניתן להיעזר באפליקציות של האשטגים שיציגו לכם את ההאשטגים הפופולריים ביותר לפי נושא מסוים. לא מזמן כתבנו בבלוג שלנו מדריך מקיף לשימוש בהאשטאגים ממליצים לקרוא למי שרוצה להעמיק בנושא.

האשטגים באינסטגרם

השתמשו בקריאה לפעולה

קריאה לפעולה מניעה את הגולשים לבצע פעולה מסוימת לאחר שצפו בפוסטים שלכם. זה יכול להיות למשל לתייג את החברים שלהם, ללחוץ על קישורים בביו שלכם, להגיב, לעשות לייק, לצפות בסטוריז שלכם, להיכנס לאתר שלכם, או להיכנס לעמודים שלכם ברשתות חברתיות אחרות. חשוב מאוד לשלב הנעה כלשהי לפעולה בפוסטים ובסטוריז שלכם.

אגב, אחד מהטריקים היעילים שעובד כמו קבם הוא להעלות טיזר בסטוריז ולהזמין את הגולשים להיכנס למחרת לעמוד שלכם כדי לגלות מה מחכה להם בפיד שלכם. מומלץ כל פעם לבצע בדיקות A/B, לבחון כמה הנעות לפעולה ולבדוק איזו מהן עבדה הכי טוב והניבה לכם את התוצאות האופטימליות ביותר.

הנעה לפעולה

ודאו שהביו שלכם מעניינת

הביו (הביוגרפיה, סקשן האודות בפרופיל שלכם) הם אחד הדברים הראשונים שהגולשים יראו כאשר יכנסו לעמוד שלכם. זה המקום שבו עליכם להציג את העסק שלכם ואת השירותים או המוצרים שאתם מציעים. הביו שלכם מוגבלת ל-150 תווים, ולכן חשוב לבחור כל מילה בקפידה ולעורר סקרנות בקרב הגולשים כדי לגרום להם להישאר בעמוד שלכם. בנוסף, הביו יכולה לכלול קישורים חיצוניים כמו לעמוד הבית שלכם באתר האינטרנט או לעמודים פנימיים. השקעה בביו יכולה להניב לכם עוקבים רבים אז אל תזניחו אותה.

ביו באינסטגרם

שילוב תוכן שנוצר על ידי משתמשים

תוכן שנוצר על ידי משתמשים (UGC – user-generated content) זהו כל תמונה או סרטון שהעוקבים שלכם יצרו הקשורים למותג שלכם. שילוב UGC באסטרטגיית האינסטגרם שלכם זוהי דרך מצוינת לבנות תחושת קהילה, המאפשרת לקהל שלכם להרגיש שהם חלק חשוב מהמותג שלכם.

כדי להשיג תוכן כזה, הוסיפו קריאה לפעולה בפוסטים או בסטוריז שלכם המזמינה את הגולשים להעלות תמונות מצחיקות שלהם עם המוצרים שלכם, או לרקוד עם המוצר. שם המשחק הוא יצירתיות ולכן נסו לחשוב מחוץ לקופסה. אל תשכחו לבקש מהעוקבים שלכם לתייג את המותג שלכם. תוכלו לשלב את התכנים האלו בפיד שלכם או בסטוריז – העיקר הוא ליצור אינטראקציה טובה עם הגולשים.

שמרו על עקביות בתזמון הפוסטים

שמירה על לוח זמנים עקבי של פרסום פוסטים יכול להגדיל את הנראות שלכם ולעזור לכם להשיג עוקבים חדשים. האלגוריתם של אינסטגרם אוהב עקביות וגם המשתמשים. עם הזמן, העוקבים שלכם צפויים להתרגל לכך שאתם מפרסמים פוסטים בימים או בשעות מסוימות, ובסופו של דבר הם יצפו לקבל מכם תוכן חדש בזמנים מוגדרים. לפי מחקר שנעשה על ידי חברת statusbrew השעות המומלצות ביותר לפרסום פוסטים הם בין 10:00 בבוקר ל-15:00 בצהריים.

שיעור המעורבות של הפוסטים תלוי גם בשעות שבהם אנשים נוהגים לעבוד – ככלל, הזמן המומלץ ביותר לפרסום הוא לפני שעות העבודה, במהלך הפסקת הצהריים בעבודה ואחרי שעות העבודה. וכמה פוסטים בכלל לפרסם אתם שואלים? על כך כתבנו פוסט נפרד בבלוג שלנו, אתם מוזמנים לקרוא אותו כאן.

שימוש בפילטרים לפוסטים

באינטסגרם קיימים 20 פילטרים שיכולים לשדרג כמעט כל תמונה חובבנית ולהפוך אותה למושכת יותר ולהגדיל את המעורבות של הגולשים. לפי מחקר שערכה חברת TrackMaven, דפי אינסטגרם שהשתמשו בפילטרים: Mayfair, Hefe ו- Ludwig נהנו ממעורבות גבוהה יותר של הגולשים. הפילטר Mayfair למשל, הוביל בממוצע ל-23,044 אינטראקציות לכל 1,000 עוקבים. אז אל תהססו להשתמש בפילטרים לתמונות שלכם – ככל שתהיה לכם מעורבות רבה יותר של הגולשים כך תוכלו להשיג עוקבים נוספים.

פילטרים באינסטגרם

יצירת אינטראקציה עם קהל היעד

דרך נוספת להעלות את העוקבים שלכם היא באמצעות יצירת אינטראקציה עם גולשים שעונים להגדרת קהל היעד שלכם. עברו על דפי אינסטגרם של המתחרים שלכם ובדקו אילו משתמשים עוקבים אחרי אותם עמודים. לאחר מכן, תוכלו לעקוב אחר אותם משתמשים, לעשות להם לייק לתמונות ולהגיב על הפוסטים שלהם.

כך, תמשכו את תשומת לבם, ויש סיכוי גבוה שהם יעקבו אחריכם בחזרה. אין ספק שמדובר בעבודה לא פשוטה, אבל ככל שתשקיעו ביצירת אינטראקציות רבות עם קהל היעד שלכם, כך תניבו תוצאות טובות יותר.

הוספת תגיות גיאוגרפיות

לצד הוספת האשטגים לפוסטים שלכם, יש לכם אפשרות להוסיף תיוג של המיקום שלכם. תוכלו להוסיף תיוג של העיר שבה העסק שלכם נמצא, והפוסטים שלכם יופיעו תחת אותה תגית גיאוגרפית. עמוד זה כולל גם מפה, כך, שמשתמשים שנמצאים בקרבת מקום יצליחו לאתר את העסק שלכם בקלות.

בנוסף, הלקוחות שלכם יוכלו להעלות תמונות וסרטונים מבית העסק שלכם, ופוסטים אלו יופיעו תחת התיוג המקומי. כאמור, תוכן גולשים עוזר לבנות תחושה של קהילה, וככל שיהיה לכם יותר תוכן בתיוג המקום, כך תחזקו את המותג שלכם ותשיגו יותר עוקבים.

תגיות גאוגרפיות

ארגון הסטוריז לפי Highlights

אחד הפיצ'רים הפופולריים ביותר באינסטגרם זהו הסטורי. הסטורי הוא המקום שלכם להעלות סרטונים מצחיקים ותמונות משעשעות, לשלב סקרים וההצצות מיוחדות לאחורי הקלעים של המותג שלכם. הסטוריז נעלמים אחרי 24 שעות, אבל אם ברצונכם לשמור אותם תוכלו לעשות זאת באמצעות Highlights.

בשנת 2017 אינטסגרם השיקה את הכלי Highlights שבאמצעותו ניתן לשמור את הסטוריז שלכם בארכיון תחת קטגוריה מסוימת. כדאי להשתמש ב- Highlights כדי ליצור טיזר למשתמשים שמבקרים לראשונה בעמוד שלכם ולגרות אותם לצפות בסטוריז שאולי הם פספסו. כך תעוררו בהם סקרנות לעקוב אחריכם ותגדילו את רשימת העוקבים שלכם.

שיתופי פעולה

עם ההשקה של פוסטים משותפים באינסטגרם, שיתופי פעולה נהיו הרבה יותר נגישים ופשוטים ליישום. יצירת שיתופי פעולה עם משפיענים ומובילי דעת קהל מהתחום שלכם או מתחום קרוב אליכם זו אחת הדרכים האפקטיביות להיחשף לקהל חדש ולהגדיל את כמות העוקבים שלכם. כשאתם מחפשים הזדמנויות לשיתוף פעולה עם פרופילים אחרים, ודאו שאתם פונים אל החשבון בצורה נעימה ומציגים את עצמכם ואת הכוונות שלכם.

כשאתם בוחרים את הפרופיל אליו אתם רוצים לפנות, ודאו כי הפרופיל קשור אל תחום העניין שלכם וכי ההבדל בכמות העוקבים והמעורבות ביניכם אינה גבוהה מדי, פנייה לחשבונות הרבה יותר גדולים מכם לרוב תיענה בסירוב שכן לצד השני אין הרבה מה להרוויח. בהצלחה!

טיפ בונוס –

איך מעלים עוקבים באינסטגרם באמצעות תוכנות חיצוניות

כיום קיימות באינטרנט תוכנות רבות ומגוונות שמאפשרות לנטר ולנתח חשבונות אינסטגרם, להפיק מידע אודות העוקבים שלנו וקהל היעד שלנו וליישם את התובנות בשטח בשביל להגדיל את החשיפה והגדילה של הפרופיל. באפליקציית Iconosquare לדוגמא ניתן לקבל מידע מקיף אודות הפרופיל שלכם בממשק נוח וידידותי למשתמש.

חלק מהפיצ'רים השימושיים הקיימים בתוכנה:

-פילוח וניתוח ביצועי פוסטים וסטוריז לפי חשיפה ומוערבות
-קבלת מידע על הזמנים המומלצים לפרסום פוסטים לפי כמות עוקבים מחוברים ואחוזי חשיפה
-תזמון פוסטים
-מעקב אחר מתחרים
-ניתוח ביצועים של האשטאגים בחשבון

כל הפיצ'רים האלו ועוד מאפשרים לכם לייעל את אסטרטגיית התוכן שלכם על מנת להגדיל את המעורבות והחשיפה בחשבון וכמובן את כמות העוקבים!

מאת: לב ממדוב

המנכ"ל והמייסד של אינסטל'ה שיווק ופרסום באינסטגרם - בעל ניסיון של למעלה מעשור בשיווק דיגיטלי, חגורה שחורה בהמבורגרים ומומחה לניהול קמפיינים מורכבים ובניית אסטרטגיות.

עוד בנושא
המרדף אחרי טרנדים – משימה בלתי אפשרית?
אבטחת חשבון אינסטגרם
אבטחת חשבון אינסטגרם – כך תשמרו על החשבון שלכם
עדכון בניווט באינסטגרם
לאן נעלם אינסטגרם שופינג? עדכון מהפכני בניווט של אינסטגרם!
עדכון חדש בסרגל הניווט של אינסטגרם! כפתור ה"אינסטגרם שופינג" יורד וכפתור יצירת הפוסטים חוזר למקומו!
תגובה למאמר

    שם מלא*
    מייל*
    תגובה למאמר...

    תנו לנו להפוך את המותג שלכם להצלחה ברשת

    instale כאן משאירים פרטים

    השאירו פרטים ואנחנו נחייג אליכם, יש הרבה על מה לדבר :)

      שם מלא*
      טלפון*
      מייל*
      חשבון אינסטגרם*
      מאשר יצירת קשר וקבלת דיוור במייל
      מה דעתכם על הפוסט שכתבנו? חשובה לנו דעתכם!